Man (86) overlijdt na kokendhete douche | Binnenland | Telegraaf.nl Echt heel triest, RIP! Heel slordig van dit verpleeghuis dat ze dit die stagiaire (alleen) hebben laten doen met alle gevolgen van dien. Die stagiaire moet zich nu vast ook flink rot voelen...
Nah, ze had met haar elleboog de kraan per ongeluk gedraaid. En ze hadden hem te weinig drinken gegeven. Daarnaast, zoiets merk je toch??? Of ligt het aan mij? Ze helpen hem toch met douchen of wat? Ik vind het schandalig.. En het kan zeker ook iemand anders zijn overkomen, maakt niet uit bij wie het gebeurd is. Wat een onoplettendheid. Maar ja, ik sta nergens meer van te kijken in de zorg.
Ik wil inderdaad ook niet alle schuld aan de stagiaire geven, maar ze deed hem inderdaad met de elleboog open, ipv dicht. Dat is toch wel slordig dan, om daarbij weg te lopen dan... Maar inderdaad maakt het niet uit wie het gedaan heeft, het is al erg genoeg.
Wat vreselijk, wat een pijn zal die man gehad hebben toen hij daar alleen lag in dat kokendhete water Bah!!
Je voelt toch aan het water voor de temperatuur?! Dit is gewoon bar en bar slecht dat dit kon gebeuren.
\ nou ja het hangt er natuurlijk vanaf hoe lang die stagiaire daar al is als ze er al een tijdje is dan zou ze prima in staat moeten zijn om dit zelfstandig te kunnen
Vreselijk... Het lijkt me dat je eerst zelf de temperatuur van het water voelt. Dat doe je bij je kinderen toch ook? En dan tussendoor vaak nog een keer.
Vre-se-lijk! De stagaire gaat wat mij betreft ook niet vrijuit (maar ik neem aan en hoop dat met dit incident moeten leven, haar al genoeg zal tekenen), maar de leiding van zorginstelling mag van mij op staande voet ontslagen worden (en geen ontslag"bonus") mee!!
Ze was een 3e jaars student heb ik gelezen. Als ik een client moet wassen richt ik de kraan altijd van de client af en laat deze nooit alleen. Ik vind het wel erg slordig. Neemt niet weg dat ik het ook voor de stagiaire erg vind wat er gebeurd is. Echt heel triest dit.
Ik begreep dat ze tijdens het uitdraaien van de kraan het heet water open draaide per ongeluk... Ik had niet begrepen dat ze hem onder de douche zette,de kraan los draaide en zonder te voelen bij de man weg liep...anders voel en zie je toch direct dat het heet is... Dus vandaar mijn eerste reactie..
Heel erg voor die man, wat een pijn maar heeft hij het niet uitgeschreeuwd van de pijn? Tja we zijn allemaal mensen. Ik heb gewerkt in een ziekenhuis op afdeling van een verpleeghuis (deze afdeling was in het ziekenhuis omdat de deze niet meer in het verpleeghuis verzorgd konden worden, veel medische zorg nog kwa sondevoeding, stoma's etc etc) Maar er was een nachtzuster, werkte daar al jaren, en er was een man, echt een schat van een man, hij moest elke nacht (dag) gedraaid worden op de zij/rug etc, was aan een kant verlamd, zuster verzorgd hem, vergeet iets en loopt naar de kast, ze laat het bedrand naar beneden wat man draait niet uit zichzelf ( al jaren niet), hij was wel goed van verstand. Wat gebeurt er, hij draait en valt uit het bed, hoofdwond, politie erbij, familie en lijkschouwer (hij was overleden, ze dachten door de val) later uit autopsie bleek iets van een spasme door hart of hersenen (helemaal weet ik het ook niet meer, het is alweer 10 jaar geleden) maar die nachtzuster had een fout gemaakt, bedrand moet altijd omhoog, omdat de man overleden was voordat hij viel, werd er politie rapport gemaakt en de familie vergaf de zuster, zij is gestopt, ze kon niet meer werken, ook al was hij dood voordat hij viel, zij had een grove fout gemaakt. Dus waar mensen werken worden fouten gemaakt, het is verschrikkelijk als iemand erdoor overlijdt of anderszins pijn heeft.
sowieso heel raar dat er zo heet water uit de kraam kwam. Bij ons ( in de gehandicapten zorg) moesten al jaren terug alle douche en badkramen begrenst worden. Bedenk me zo maar dat iemand die dementeert zelf een zwaai aan de kraan geeft en dan is het al gebeurt terwijl je erbij staat.
En maar weer met je sores social media op Want op die manier bereiken mensen tegenwoordig het meeste: medelijden, wijzende vingertjes naar een "schuldige" en zoveel mogelijk bekendheid met een verhaal. Triest, slordig en heel erg voor alle partijen, maar ik denk dat er meer achter het verhaal zit dan nu bekend is