kleine baby's grote zorgen

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door lovelymom, 4 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik vind het ook wel interessant, maar omdat ik, net als jij, ook net zwanger ben, kijk ik het niet. Ik zou me alleen maar extra zorgen gaan maken. We zien wel wat er op ons af gaat komen, gaan uit van het positieve.

Veel succes met je zwangerschap!

2. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

och arme. gecondoleerd,
    lijkt me heel moeilijk voor jullie.

3. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Sorry, wil hier toch even op reageren. Ook nu kan 3 weken te vroeg, veel te vroeg zijn. Mijn zoontje van nu 4 is 3,5 week te vroeg geboren en toonde nog premature gedrag. Hij is overgeplaatst geweest naar de Nicu in het Radboud (nijmegen) voor onrijpe longentjes en heeft aan de beademing gelegen. Hij woog wel al 3700gr. dus dat was wel een geluk was.

Eerder las ik ook al de docu "als we het zouden weten" ook erg heftig. Die heb ik 4 jaar terug in mijn verlof gekeken toen mijn zoontje thuis was. Heel heftig. Nu is het wat gesleten en kan ik makkelijker naar zo'n serie kijken. Uiteraard wel met de nodige tranen, maar die komen ook bij het kijken van de foto's van toen....

4. tuc

tuc Niet meer actief

straks weer he..

5. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat erg die vrouw die nu moet bevallen en waarschijnlijk een gehandicapt kindje krijgt :( waar was de papa eigenlijk omdat die pas bij 9 cm gebeld werd?

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ze zat ineens heel snel toch op die 9cm? Misschien moest hij van ver komen en was hij aan het werk ofzo.

Mijn man belde ik ook toen ik gebroken vliezen had, hij moest uit het werk komen, hond snel weg brengen en bijna 100 km rijden. Hij heeft als een gek gereden, dikke boete gekregen toen. Ze wouden bij mij al beginnen toen met de keizersnee. Gelukkig hebben ze wel gewacht

7. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Verschrikkelijk he daantje pff wat een geluk met onze kindjes..

Maar idd die vader kwam laat zeg.. Je ziet wel ook dat die moeder het echt tegen houdt, ze is te bang dat ze haar kindje misschien wel af moet geven ofzo denk ik.

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ja echt erg hè :( zei net tegen m'n man dat wij echt zo'n geluk mogen hebben met 2 gezonde kindjes. Echt zo erg wat anderen mee moeten maken :(

9. adi

adi Niet meer actief

Ik hoop niet dat ze inzoomen op deze oog-controle, dat ziet er doodeng uit! ( enige wat ik niet kon toekijken bij onze kinderen)

10. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik vind dat ook vreselijk om te zien

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

k Wist dat ik weer zou gaan janken en toch kijken hè! Maar het is ook zo bijzonder hoe het toe gaat op die afdeling! Al die mensen zijn zo betrokken, hartverwarmend.

Adi: ik zou dat ook heel heel moeilijk vinden om daarbij te zijn!

12. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Het was uiteraard niet mijn bedoeling om iemand voor de benen te schoppen. Uiteraard kunnen kinderen die met 37 wkn geboren worden ook prematuur gedrag vertonen maar in Nederland word tussen de 37 en 42 wkn als normaal gezien, daar doelde ik op.

Wat een rot start voor jou zoontje, hopelijk maakt hij het nu goed!

13. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Ojeetje, de ouderkamer.
    Daar is D.jaysen overleden :(.

14. zogelukkig

Heftig meid, wat moeilijk voor je!

15. Mystify

Mystify Bekend lid

24 mei 2011
    938
    0
    0
    Mijn man heeft bij ons het oogonderzoek wel goed gezien. Ik was na eerste oogklem al van slag.

Wat mooi dat Sara zo goed groeit en geen rop.

16. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Sterkte! Lijkt me vreselijk. Knuffel

17. adi

adi Niet meer actief

De verpleging op de nicu zijn echt een rots in de branding, en ik vind de nidcap-methode echt geweldig. In elke mogelijke handeling staat de baby centraal.
    wat ik prachtig vond is dat ze altijd met zn tweeen werken ( de bezetting is ook 1 vpk op 2 babys), en dat 1 alleen maar let op lichaamstaal vd baby en troost, aanraakt en zingt, en de ander verzorgt/behandelt. En als de baby aangeeft dat het genoeg is, stoppen ze meteen.

18. mjs

mjs Fanatiek lid

14 mei 2009
    2.128
    2
    0
    Lieve partyrocker , wat een ** kamer he ? Ik heb er moeten slapen toen onze mees* heel slecht lag . Bij zijn overlijden heb ik verzocht of dat ergens anders kon dan in de ouderkamer . Hij is dan ook op de 1pers ic overleden . Maar wat een emoties maakt dit programma weer los .
    Liefs edith

19. zogelukkig

Wat fijn om te horen zeg! Dat het dus in het echt er ook zo aan toe gaat!
    Dat is op een 'gewone' kinderafdeling wel heel anders.

20. adi

adi Niet meer actief

klopt, er is zelfs een wereld van verschil tussen ' gewone' couveuse afdelingen ( mediumcare) en de nicu.
    Wellicht omdat deze babys dagelijks in levensgevaar zijn, feitelijk nog weken/maanden in de buik horen te zijn, en omdat de ouders niet constant aanwezig kunnen zijn voor hun kind.

Deel Deze Pagina