Onrustig slapen baby zes maanden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TanjaVisser, 14 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TanjaVisser

18 jan 2008
    8
    0
    0
    Mijn baby van zes maanden slaapt overdag heel onrustig. Ze is na een half uurtje wakker en slaapt moeilijk in. Eerst ging ze een aantal keren per dag naar bed maar tegenwoordig protesteert ze heftig bij het naar bed gaan en gaat niet slapen (blijft huilen). In de wandelwagen slaapt ze wel....
    Aan het einde van de dag is ze heeel moe..
    Herkenning? Tips?

2. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Ik zie dat het slapen eigenlijk al een tijdje een 'probleem' is?
    Heb je al eens geprobeerd om haar in te bakeren in bakerdoeken of een bakerzak?
    Mss dat ze daar rustiger van wordt.
    Wij hebben Luca toen hij een paar weken oud was ook ingebakerd omdat hij slaapjes van een half uurtje maakte.
    Na het inbakeren sliep hij heerlijk door van voeding tot voeding.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Volgens mij mag je een baby van 6 maanden helemaal niet inbakeren... is gevaarlijk als ze kunnen draaien.

Heb geen tips, Eva slaapt overdag ook maar kort en begint al te huilen op het aankleedkussen. De afgelopen dagen krijgt ze dan even de borst en valt zo in slaap, anders lukt het niet. Ze slaapt zo'n 3 a 4 slaapjes van zo'n 3 kwartier. Maar ze is verder wel vrolijk, maar rond een uur of 19u is ze echt wel helemaal uitgeteld.

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Wij hebben hier rond de 6 maanden ook een drama gehad qua slapen. maand 4 en 5 zat er een lekker ritme in. in de 6e maand ging dat helemaal de deur uit. Hij sliep wanneer het hem uitkwam, en soms kwam dat dus niet uit met etenstijden en avondbedtijd.. (bijv 12 uur doodmoe, slapen, 1 uur wakker met honger, half 2 weer moe, weer terug naar bed). Zo kreeg hij soms 5 slaapjes op een dag. IPV 3 normaal. Dat leverde een hoop onrust op, maar dat heeft een maandje geduurd. Nu gaat het helemaal weer zoals het oude ritme (alleen iets kortere slaapjes). Ik denk dat het hier met het veranderen van eten/drinken te maken heeft gehad. Er veranderd daar best veel aan met 6 maand.

Deel Deze Pagina