bijna 37w en nog niet ingedaald

Discussion in 'Zwangerschap' started by sunnyke, Aug 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

vrijdag ging ik op controle bij de gyn. Hij stelde vast dat alles nog "potdicht" zat en dat de baby ook nog niet ingedaald was. Nuja, ik had zelf al wel zo'n vermoeden, want ik heb ook geen pijn of zo gehad.
    Nu vroeg ik me af of er hier nog meiden zijn die rond dezelfde termijn als mij (ben nu 36+4) alsnog indalingsweeën kregen, en zoja, wanneer? Het is ons eerste kindje. Ik kreeg namelijk de indruk dat bij de meeste mensen de baby onderhand toch al ingedaald zou zijn?! Ben mss ook een beetje ongeduldig, hihi:)
    Weet iemand of het opeens toch snel kan gaan, ook al is er nu nog geen sprake van opening?

Bedankt!

Sunnyke

2. Anakin

Anakin VIP lid

Mar 17, 2006
    6,694
    301
    83
    Mijn zoontje daalde pas in bij de bevalling, dus dat kan ook nog.
    Ik ben zelfs nog voor een extra echo in het ziekenhuis geweest, om te kijken of er een probleem was waardoor hij niet kon indalen, maar dat was dus niet zo.
    Verder heb ik een normale bevalling gehad, dus niks om je zorgen over te maken.
    Het enige nadeel was wel dat mijn zoon 10 dagen later kwam dan de uitgerekende datum....

3. Niels is ook pas laat ingedaald (met een week of 38 en hij is met 39 weken geboren), daar heb ik overigens niks van gevoeld hoor!

4. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Ik heb het zelf niet gehad, maar twee vriendinnen wel, die kindjes daalden pas tijdens de bevalling in.

Hierdoor kan je bevalling wel langer duren en je moet meteen gaan liggen als je kindje niet is ingedaald en je vliezen breken (ivm uitzakken van de navelstreng).

sterkte met je laatste loodjes :D

5. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Nov 12, 2008
    874
    0
    0
    #5 Emmeken36, Aug 16, 2009
    Last edited: Aug 16, 2009
    Hier eentje die pas met 39 weken is ingedaald, rond 30 weken wel een klein stukje gezakt maar niet genoeg om in te dalen, dus 3 weken achter elkaar naar huis gestuurd met instructies om te gaan liggen en te bellen als de vliezen braken, en afgelopen maandag lag ze 'vast' (en dinsdag en de dagen erop is ze nog verder gezakt) Dus het kan nog prima zakken hoor!
    Achteraf vind ik het wel heel lekker dat ze zolang 'hoog' heeft gezeten een ingedaald kind 'draagt' veel zwaarder vind ik.

VK zei dat ik wel wat indalingsweeen zou krijgen als ze ging zakken, maar niks van gevoeld hoor!

6. Skye

Skye Niet meer actief

Kyra was hier ook pas met een week of 37/38 ingedaald. Daarvoor lag ze al wel vast, maar niet diep. Met 39+1 is ze geboren

7. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Hier precies hetzelfde verhaal! Alleen was Sverre gelukkig 'maar' 6 dagen te laat. Ik heb me eigenlijk ook nooit zorgen gemaakt over het feit dat mijn vliezen zouden kunnen breken en ik dan accuut plat zou moeten.

8. Kar76

Kar76 VIP lid

Oct 30, 2006
    5,124
    0
    0
    Maastricht!
    Wat trouwens vervelend was/is van een niet-ingedaald kindje is dat je erg veel last van maagzuur kan krijgen. Bovendien had ik het ook benauwder omdat hij ook mijn longen wegdrukte natuurlijk.

9. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Mijn kindje is net ingedaald, tenminste ergens tussen het voorlaatste en laatste bezoek aan de vlos in, die waren met 35+6 en 37+1. De vlos maakte wel een opmerking over dat ie er wel lang over gedaan heeft, zelf maakte ik me eigenlijk nog niet echt zorgen.
    Van het indalen zelf heb ik helemaal niks gemerkt. Ik heb wel de laatste week wat meer rugpijn, omdat m'n buik nu iets lager hangt en ik daardoor een hollere rug heb.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Kyra heeft een lange tijd getwijfelt of ze wel wilde indalen, zelfs bij de 37 weken lag ze nog niet echt 'vast'. Maar voor de geboorte met 39.1 is ze toch alsnog helemaal ingedaald.

11. sunnyke

sunnyke Actief lid

Jun 20, 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

geruststellend om te horen dat het dus nog alle kanten op kan gaan :). Ikzelf heb zo hetvermoeden dat ik over de uitgerekende datum ga zitten, omdat ik ook nog niet echt een megabuik of zo heb, en de kleine dus nog niet ingedaald is. Maar ja, maakt niet uit, als alles goed komt heb ik het er voor over!

Bedankt voor de vele reacties hoor!
    Sunnyke

Share This Page