kleine beestjes (insecten?) op babykamer

Discussie in 'De lounge' gestart door nijntje1984, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb ik ook al aan gedacht, maar volgens internet zijn die ook groter dan een mm. En de grootste zijn echt niet groter...

Maar idd ook, via een vogelnest. Larves heb ik helemaal niet gezien. Dus dan gaan die het ook niet zijn.

Nu, vogelnest zit al een hele tijd daar, dus dat vliegt er zeker uit straks! Manlief moet alles maar nakijken. We moeten voor de afwerking nog zo plankjes tegen de onderkant van het dak waar we oversteken hebben. En daar zitten die nesten dus.
    Van de zomer wordt het huis ingevoegd en die plankjes staan als volgende op het programma van afwerking van ons huis! ;) Gedaan met die heel vogelnesten.

2. Lola86

Lola86 Fanatiek lid

12 jan 2010
    1.660
    0
    0
    Zoek op Google eens naar meelmijten zijn dat ze niet?

3. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    ik vind dat vogelnest wel een heel logisch verhaal eigenlijk. Ik zou manlief echt vandaag de dakgoot injagen om dat nest te verwijderen. Enneh je kunt laminaat gewoon met detol schoonmaken alleen moet je het na een uurtje weer doen, maar dan met je gewone laminaat reiniger.
    Ik vind dat van dat matras in de vriezer wel een goede. Ik zou er niet opkomen. Maar ja ik kan me het dan ook helemaal inbeelden. Schat pak jij even de diepvriessperziebonen uit de vriezer. En dat er dan een heel matras uit komt vallen. ha ha. Maar ja mn zusje had van de winter haar schildpadden in de groentela van de ijskast. Die moesten daar namelijk hun winterslaap doen. Sta je ook wel even raar te kijken als je de ijskast open doet. En volgens mij wordt je als schildpad ook stapeldol steeds dat licht aan en uit. pff. succes met je beestjes.

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kasten ga ik straks nakijken, zit nu op m'n werk... :) (maar 't is een kalme periode)

@ wendy: Neen, boekweitkussen is er niet. Ladenkast, kleerkast, nachtkastje en ledikant met een aerosleepmatras. Er staat wel in een doos op z'n kamer z'n dekbedje voor de winter, maar da's nog niet uit de doos geweest. Zal dat ook maar checken straks... ;) Als ik me goed herinner is dat van biokatoen, maar alleszins niet van boekweit.

5. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Neen, die zijn licht van kleur en dat zijn de beestjes thuis niet...

@ sas: Laminaatreiniger heb ik niet. Dweil met een vochtige dweil en gewoon water zonder iets in. Dat dan maar even herhalen na de detol?

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik denk toch echt dat het uit het nest of uit het boeket komt. ik vind het verhaal van het nest ook wel geloofwaardig. ik zou me dat ook goed voor kunnen stellen eigenlijk.

over de matras dus niks gevonden. kan je de hoes wassen dan?

zou wel ff voor de zekerheid alles wassen wat wasbaar is. ook dat nieuwe dekbedje. ook voor je eigen gevoel.

met goed verdunde dettol kun je best een keer het laminaat doen hoor. gewoon met een vaatdoek ofzo goed uitwringen. van 1 malig zal dat laminaat echt niks krijgen.

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    De hoes is een matrasbeschermer die zo over de hoeken gaat. Kan op 60 of 90°, zou ik moeten kijken. Denk niet dat de hoes die rond de matras zit gewassen kan worden. Is vast volgens mij.

En dekbedje doe ik sowieso voor ik het hem geef, maar dat zal pas najaar zijn. Heb nu een fleece op hem liggen, zo een dunnetje omdat hij het fris heeft met alleen de slaapzak, maar 't is rond de 20° op de kamer. Deken en lakentje is dan weer te dik... Moeilijk, die te frisse zomers :p

Had al gehoopt dat manlief vroeger naar huis ging komen met de regen, hij werkt in de bouw. Dan kon hij gelijk al het nest weghalen. Maar heb net een sms gehad dat hij nog altijd bezig is...

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Net nog eens naar m'n collega gebeld, maar ze weet het nog steeds niet. Denkt wel sterk aan de vogelmijt, maar dan zonder dat ze al gebeten hebben. De tapijtkever is het zeker niet omdat ze veel te klein zijn.

Ze gaat vanavond nog eens in een boek kijken, dat vond ze niet op het werk. Waarschijnlijk was dat van haar voorganger en heeft die dat meegenomen.

Zij raadde ook aan om de bloemen niet terug te zetten, nest te verwijderen, alles even met detol te dweilen en kijken of het terug komt. Maar nog niet dadelijk insecticiden. En ze dacht ook niet dat het kwaad kon voor de kleine, gelukkig!

9. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    ik dweil elke dag met dettol dus kan je gewoon doen op je laminaat hoor:)

ben echt benieuwd naar het fototje

10. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ga nu naar huis en kijken wat er nog zit en dan proberen een foto te maken. Weet wel niet of ik vandaag nog online kan komen, maar dan post ik het morgen.

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Hahaha ik zie het al helemaal voor me! *denkt in plaatjes*:D

Maar ontopic, wat ontzettend vervelend!
    Hopelijk snel weer beestjes-vrij!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Heb de kamer gestofzuigd, afgewassen met detol en gedweild met detol, maar er zitten er nog. Op het eerste zicht wel niet meer zo veel, gelukkig!

Op z'n slaapzak van vannacht zaten er 2, die heb ik dood geduwd en dat was bloed. Dus de optie van vogelmijt kan nog steeds.

Manlief heeft het nest verwijderd, er zat er maar 1 beestje in zei hij. Maar die dingen zijn zo klein, die kon hij onmogelijk meer zien zitten. Vermits daar aan het dak de isolatie aan de buitenkant zit, heeft hij daar buiten wel eens met insecticiden gespoten. Dat kan niet tot binnen geraken, is isolatie van 12 of 15 cm dik en daar nog een stuknet en stukwerk tegen. Binnen wachten we nog even af met spuiten. Als het tegen het weekend niet beter is, gaan we vrijdag na het middagslaapje spuiten. Zoonlief gaat logeren vrijdagnacht, dus dan gaat het pas zaterdagmiddag zijn voor dat hij terug thuis is. Maar dat is de noodoplossing.

Op m'n boeket in de andere kamer zit er geen enkel beestje. Dus daar is het niet van, daar zijn we al zeker van ;)

Zo, ga even de foto's oploaden.

13. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
  15. Cupido

Cupido Fanatiek lid

19 jun 2011
    2.205
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kan proberen om ze op onderstaande site te identificeren.
    SoortenBank.nl : Soorten identificeren

Ik herken ze niet. Dat deze beestjes ook precies op de kamer van je kindje zitten, gatsie. Heel vervelend.

16. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

#56 schaapie123, 20 jun 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 jun 2011
    hier laatste tijd hele kleine bruine torretjes ook 1 a 2 mm groot, vond ze voor het eerst bij mijn ouders thuis in de hondenkoeken en nu eergisteravond ook thuis. edit = broodtor.

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Precies wat wij vorig jaar ook hadden. Ik heb het toen ook met detol ontsmet maar dat heb ik een paar dagen achter elkaar gedaan ondanks dat het nest weg was.
    Succes, ik hoop voor je dat ze nu weg blijven.

18. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Nijntje, ze lijken rond, en spinachtig, klopt dat?

Dan zou het heel goed een tekennest kunnen zijn. Een volgezogen teek kan van je hond af zijn gevallen. De volgezogen teek gaat vervolgend eitjes leggen en daar komen larven/nimfen uit.... daar komt ook bloed uit als je ze kapot drukt. Ze kunnen wel schadelijk zijn voor je gezondheid!

Untitled Document

Teken

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
  20. Sensea

Sensea Niet meer actief

hoe is het nu ts?

Deel Deze Pagina