kleine bijna 3 weken voor met groei

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bojenna, 12 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi allemaal ,

Vandaag tijdens een echo kregen we te horen dat ik of langer zwanger ben dan ik dacht, of de kleine ligt flink voor op groei.
    Langer zwanger dan ik dacht kan bijna voor 100% zeker niet. Dus dan zou het betekenen dat de kleine flink groeit.
    Ben nu volgens mijn eigen berekening en die van de verloskundige 27w4d en volgens de echo 30w2d. Het gewicht is op ongeveer 1444gr, geschat, dus al behoorlijk met 27weken.
    WIe herkend dit en kan dit kwaad?
    Moet morgen zo wie zo eventjes contact opnemen met mijn verloskundige, maar duurt nog zo lang vandaar mijn vraag hier eventjes.
    Alvast bedankt

Liefs Bojenna

2. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    het komt nogal eens voor in combinatie met suikerziekte of veel suiker gebruiken. ik neem aan dat ze daar al naar gekeken hebben bij jou?
    anders zou ik het ook niet weten. sterkte! hoop dat je geen reuzenkind hebt straks met de bevalling....

3. hoi hoi

mijn kindje liep toen ik 26 weken zwanger was 2 weken voor qua groei.. maar nu loopt ie weer precies goed.. had gewoon net een groeispurt gehad.. en is daarna wat langzamer gaan groeien.
    en gyneacologen kunnen t gewicht nogal eens fout schatten.. soms zitten ze er zelfs wel een kilo naast.
    maak je niet druk meid! kan nog alle kanten op!

4. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Met de 20 weken echt lag Amanthis een ruime week voor met groei maar das uiteindelijk recht getrokken weer.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Mijn kleine ligt al vanaf het begin van de zwangerschap, ruim een week voor op de groei. Maar dit is echt onmogelijk omdat ik heel goed weet wanneer hij gemaakt is. Ik maak me er niet zo druk om, hoop alleen dat het geen ruezenbaby wordt inderdaad! Hij heeft nu al een groot hoofd, dus dat wordt jodelen straks!

6. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier ligt de kleine ook al sinds het begin een week voor op de groei. Aangezien ook wij tot op 48 uur zeker weten wanneer de kleine verwekt is. Ach je hoort vaker dat een kindje dan op het einde net wat langzamer groeit en zo toch weer op het schema uit het boekje terecht komt. Je VK of Gyn zal het vast in de gaten houden.

7. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    ff offtopic, krijg je dan een zoontje? :D !

8. bij mijn 20wkn echo was ons kindje gemiddeld 19 weken en 3 dagen en ik was precies 20 wkn zwanger.
    de verloskundige vertelde van de week dat het 2 weken mag schelen en dat er dan niks aan de hand is.
    zou dus toch ff navragen. ben je misschien toch langer zwanger en kun je nog eerder van je kleintje genieten.

xxxxxxxxxxxxxxxxxx

9. Linka76

Linka76 VIP lid

14 dec 2007
    9.703
    0
    0
    bij mij ook, ik was al 21 weken zo ver bij echo, op echo wees het aan dat ik al 22 weken zo ver ben. Dus blijft het zo gewoon.

10. minniemouse

minniemouse Actief lid

11 mrt 2006
    174
    1
    0
    flevoland
    Hier ook een voorloper! :D

met 28 weken liep het een paar dagen voor

met 32 weken liep het 4 weken voor in groei.

Krijg nu volgende week (36 weken) nogmaals een groeiecho!

Bij mij wordt het waarschijnlijk gewoon een flink kind.

Mijn eerste was ook groot en liep met 30 weken al 5 weken voor in groei.

Dus probeer je niet te druk te maken over 3 weken voorlopen, wacht nog even een volgende echo af!

Succes

11. steffie1980

steffie1980 Fanatiek lid

12 mrt 2007
    1.344
    0
    0
    thuiswerk
    belgie
    hier bij de derde juist andersom geweest, de kleine liep ineens 2 weken achter in groei....dus de gyne was heel bezorgd :s
    en ik door zijn paniekreacties erbij......heb toch aangedrongen de laatste 6 weken vol te dragen en het kindje zelf te laten komen want hij wilde het eigenlijk al eerder gaan halen

en gelukkig ook maar :) het was de zwaarste en de langste van de drie hier bij de geboorte....heb er wel nog wat van gezegd en kreeg excusses maar de laatste weken waren niet zo heel leuk natuurlijk maar mijn eigen gevoel zei er is niks mis met die kleine

bij de eerste ook zoiets soortsgelijks en zolang de kleine het niet moeilijk had mocht ik hem gewoon uitdragen dus daar ben ik met mijn volharding bij de derde ook vanuit gegaan

12. Bojenna

Bojenna Actief lid

25 okt 2007
    120
    0
    0
    Eindhoven
    Hoi hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Ik weet dat ik me verder niet druk moet maken, maar een beetje doe ik het wel hoor. Bij mijn 20 weken echo liep het ''maar'' een week voor en met 24 weken echo ook een week en nu gisteren ineens drie weken dus ik vind dat wel veel ineens. Mag vanavond mijn verloskundige pas bellen, kijken wat zij zegt. Toch is mijn buik niet overdreven dik, en als ik werkelijk langer zwanger ben al helemaal niet.
    Heb altijd geroepen dat ik het wel mooi vind om een beetje een redelijk flink kindje te krijgen, zo rond 7 a 8 pond maar groter lijkt me toch wel erg groot. Maar goed we wachten het wel af.

Ben nog steeds benieuwd naar mensen die het ook hebben meegemaakt, dus flink voor met groei.

Liefs Bojenna

13. talia

talia Fanatiek lid

27 nov 2005
    2.561
    0
    0
    kapster
    belgie
    bij mijn eerste kindje zeiden ze dat ook regen mij of hij zou vroeger gaan komen of het zou een enorme baby worden.
    bij de 28 weken echo was hij 32weken geschat.
    uiteindelijk is Elyesa geboren met 50cm en 3090grdus zo een reus was hij toch niet.

mijn kleinste werd met de 36 weken echo op 34 weken geschat het zou maar een kleintje zijn.
    2600gr Erenay is met 37 weken geboren met 3655gr dus...

ik geloof zo niet meer in de schattingen :)

14. nazli21

nazli21 VIP lid

28 jul 2006
    7.052
    9
    38
    fulltime mama
    mijn ukkie die liep ook 2 of 3 weken voor met 30 weken, maar nu loopt ie goed. Maar voor mijn lichaam is ie groot, ben nl zelf heel erg klein.

Het kan zijn dat je zw diabetes hebt of een groot kindje krijgt.

Maar het is ook maar een schatting, he.

15. Marlie81

Marlie81 Bekend lid

17 jun 2007
    768
    0
    0
    Ik heb hetzelfde gehad toen ik ongeveer net zo ver was als jij. Onze kleine liep toen 4 weken voor. Vorige week was het nog maar 2 weken dus het trekt al aardig bij. Het zegt dus niks over hoe groot het kindje uiteindelijk zal zijn.

16. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Ook hier werd mij verteld tijdens de 20 weken echo, dat als de kleine zo zou doorgroeien hij minimaal 7 pond zou zijn..
    7 weken later tijdens de pretecho liep meneer 2 weken voor op 'het gemiddelde'.. En werd mij verteld, het wordt een 8 ponder..

Uiteindelijk is hij met 39wk en 5 dagen geboren en woog hij 3760gram, precies tussen de 7 en 8 pond in..
    En deze getallen zijn echt gemiddeld wat een beeb weegt na geboorte..

Vanaf een week of 20 groeien baby's niet meer in 1 'gemiddelde' lijn, maar hebben ze groeispurtjes Het kan dus goed zo zijn dat dit bij jou het geval is..

En idd je kunt altijd je VK vragen om te kijken of er niets 'anders/medisch' aan de hand is..

Succes!

Deel Deze Pagina