Wanneer vertellen dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 14 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ben nu pas vijf weken en 2 dgn zwanger.
    Ik zie eruit als een lopend lijk, ben erg emotioneel en zooo moe.
    Het liefst zou ik het al zeggen om mensen, collega's enz. om me heen te laten begrijpen waarom ik zo anders ben. (ben ook gewoon trots en blij!)
    Mijn allerdichtste familie weet het wel.
    Maar aan de andere kant kan het nog mis gaan, en dan moet je dat aan iedereen gaan vertellen....

Wanneer vertellen jullie het aan de buitenwereld, dus collega's en kennissen? :rolleyes:

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.028
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb het vandaag aan mijn collega's verteld.
    Mijn moeder wist het meteen, en de rest van de familie met 9 weken.
    Vanavond ga ik bbq-en bij vrienden, en ga ik het hun ook vertellen.

Ik wilde het pas aan iedereen vertellen na een goede echo.

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    ik heb het vertelt toen ik 6 weken was!
    als het mis ga dan weten de mensen in je omgeving waarom je je niet goed en verdrietig voelt.
    maar dat is ieder zijn eigen mening.

4. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

hi,

Ik ben t met bulldog eens...
    Bij mijn zoontje wisten de meeste het al met 7 weken.. (behalve mn werk dan).
    Vorige keer had ik mn mond dicht gehouden en toen kreeg ik een MK.. sommige begrepen dus niet waarom ik soms spontaan begon te janken.. en dan moest je t uitleggen...

Vrienden van mij en mijn moeder weten het nu... mijn schoonmoeder en familie nog niet... maar ga ik het ook gauw aan vertellen... moet wel want krijg nu al echt een buik....

Op je werk zal ik het niet gelijk vertellen, want als t mis gaat ... beginnen ze daarna misschien wel moeilijk te doen... maar ligt een beetje aan hoe t op je werk is...
    Vind trouwens dat ze tegenwoordig veel moeilijk doen...
    een familielid van mij gaat binnenkort trouwen en op haar werk begonnen ze nu al moeilijk doen of ze gelijk daarna aan kinderen begint!
    slaat echt nergens op.....

xxmona

5. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    Mijn baas met 8 weken verteld.. rest met 12 weken pas

6. Pruts27

Pruts27 Fanatiek lid

6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Onze familie met zo'n 8 weken verteld. Op het werk na de 1e echo met 12 weken.

7. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    wij hebben het nog niemand verteld. over 2 weken hebben we de eerste echo. het weekend daarna willen we het aan de a.s opa's oma's en ooms en tantes vertellen. en nog wat later de vrienden en werk... Vind het wel moeilijk hoor om mijn mond dicht te houden. Gelukkig zie ik mijn moeder niet dagelijk want dat vind ik nog het moeilijkst! :)

8. petra971

petra971 Lid

12 apr 2008
    6
    0
    0
    Wij hebben het gelijk verteld toen we het wisten aan de mensen dicht bij ons.
    De rest hebben we het pas verteld na de 12 weken.
    Groetjes.

9. Jannes

Jannes VIP lid

6 okt 2006
    7.714
    1
    36
    Familie en close vrienden met 8 weken en werk en kennissen met 12 weken.

Ik persoonlijk ben van mening dat ik niet met mijn collega's wil delen als het mis was gegaan. Alleen met mensen die ik lief heb. Collega's houden je de maanden daarna ook alleen maar in de gaten met "zou ze weer zwanger zijn".

10. matheo

matheo Lid

2 okt 2007
    64
    0
    6
    bediende
    Ik was zo blij dat ik het nieuws echt niet voor mezelf kon houden.
    Ik heb het met 6 weken aan iedereen verteld, heb toen wel een aantal reacties gekregen in de zin van "goh, zo pril nog, wie weet wat er nog allemaal mis kan gaan". Daar werd ik razend kwaad van en onder invloed van al die hormonen kon ik die boosheid niet voor mezelf houden. Niet zo leuk, maar de meeste mensen waren heel blij voor mij en als ik dan weer eens een afspraak afbelde wegens te ziek moest ik dan ook niet te veel uitleg geven.
    Maar ja beslist het zelf wanneer je het wil vertellen, je moet doen waar jij je goed bij voelt.

11. cindy1981

cindy1981 Fanatiek lid

20 apr 2008
    2.093
    0
    0
    mijn vader en mijn moeder heb ik gelijk gebeld, omdat ik het niet voor me kon houden had toen een week vakantie. De dinsdag daarna op mijn werk, omdat ik die ochtend flink boven de pot had zitten hangen en ik al een week last van mijn rug had. (en mijn baas ging toch weg ben nu zelf de baas haha). De opperjosties (regiomanager en zijn ass) vertel ik pas met drie maanden. Mijn schoonouders weten het sinds afgelopen zaterdag. Mijn vriend vierde toen zijn ouwe lullen verjaardag en het was onverwachts dat hij het zei, had het niet verwacht.
    Mijn broer weet het ook sinds afgelopen zaterdag. Mijn vrienden weten het nog niet. Vorige zwangerschap was ook uitgelekt en gelijk wist heel mijn oude stamkroeg het.
    Vrij snel dus maar dan kunnen ze er wel rekening mee houden. Ennu mijn huis staat nu vol met bloemen hahaha anders was dat kaal geweest. :)

12. joss81

joss81 Fanatiek lid

18 mei 2007
    1.153
    0
    0
    zwolle
    Ik heb het mijn naaste famile en vrienden gelijk verteld, omdat ik in december een miskraam heb gehad. Dat heb ik toen toch vertelt terwijl ze nog niets wisten.... Ik moest mn verdriet delen.
    Ook op mijn werk heb ik toen vertelt dat ik een miskraam heb gehad. Ik heb hele lieve collega's, een heel hecht team (in de zorg).

Nu heb ik het ook gelijk weer vertelt omdat we zooooo blij waren.
    Alleen op mijn werk weten nog maar een paar collega's het, maar dat zal wel niet lang meer duren....

Kennissen en verdere familie vertellen we het pas met 12 weken.

13. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Een nieuw klein probleem ;)
    Sta ik vandaag op mijn werk met een vaste client te praten, (in de zorg), moet ik bijna overgeven.
    Ik heb er nog net een grote hoestbui van kunnen maken.
    Ze vroeg ook "heb je je verslikt"?.
    Als ik het gewoon zou vertellen scheelt het wel wat zweet.
    Telkens zit ik een beetje op hete kolen: moet ik zo gaan rennen naar de w.c.?
    Misschien kan ik het nog een paar weekjes volhouden...... ;)

14. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Tja dat is het nadeel...
    Dat was ook een reden dat ik het enkele vrienden had verteld.. we hadden namelijk al lang een datum staan om naar een pretpark te gaan en ik kon niet elke keer excuses bedenken om niet in achtbanen te gaan....
    Tja kan moeilijk zeggen dat je niet durft als je er normaal wel in gaat... en vond het eng om toch te gaan, zeker na mn mk vorige maand...

xxmona

15. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Ik ben met 5 weken naar de bedrijfsarts gegaan en heb het verteld. Ik was ook zo ontzettend moe dat ik thuis bleef en wou gewoon vertellen waarom. Daarna ook aan collega's verteld. Familie wist het met 4 1/2 week.

16. wendyp

wendyp Niet meer actief

Je moet het vertellen op het moment dat jij er aan toe bent (en uiteraard je partner)

Wij hebben het ouders en mn broertjes/zusje meteen verteld. Aangezien we in de mmm zaten en onwijs misselijk was, heb ik het m'n werkgever ook al snel verteld, met 7 weken ofzo. Werk ook bij een klein bedrijf, dat scheelt.

De rest van de buitenwereld rond 10 weken, toen hadden we 2 goede echo's gehad en toen mochten ze het wel weten van ons.

17. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik probeer het denk ik zolang mogelijk uit te stellen.
    Hopelijk tot we ook de eerste echo hebben gehad, 10 weken geloof ik.
    Het is ongelofelijk maar ik heb ook al een klein buikje, misschien ben ik verder. (Het is wel mijn 2e kindje) :D

18. sweet25

sweet25 Nieuw lid

15 mei 2008
    1
    0
    0
    ben nu dik 7 weken zwanger en durf het nog niet te vertellen vanwege kans op miskraam. Hoe staan jullie daarin

19. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben het 2 dagen op het werk verteld, m´n mannetje en ik werken bij het zelfde bedrijf :) en ze reageerde harstikke leuk. Onze ouders wisten het al met een week of 6, en de rest van de familie sinds vorige week ofzo.

Deel Deze Pagina