Wanneer zijn de darmen van een baby gewend? Onze zoon heeft echt moeite met poepen, vreselijk aan het persen,hij heeft niet echt last van krampjes wel van winderigheid Hij heeft ongeveer 1x per dag ontlasting maar het komt niet vanzelf.. Hij is al 1,5 week niet lekker dus ik houd zijn temperatuur bij (1x per dag) en dan poept hij dus terwijl ik aan het tempen ben. Heel af en toe komt het uit zichzelf. Zou zijn kringspier niet goed werken of zijn het echt nog de darmen die opgang komen? Liefs Mamalous
Hoi hoi, hier ook een lastige poeper en ik moet zeggen dat hij nu eindelijk uit zichzelf poept. Soms nog wel heel dik, maar hij doet het wel zelf. Je moet hem niet te veel stimuleren met de termometer hoor. Als je moet tempen ok, maar niet gaan tempen omdat je wilt dat hij poept. Dat pas doen na een paar dagen niet poepen. Ik zou de huisarts of cb eens bellen voor tips. Zijn darmpjes moeten ook nog wennen, dat is geloof ik pas na maanden gebeurd. Maar maak je geen zorgen, het heeft in ieder geval niets met zijn kringspier te maken. Hier hadden we op een gegeven moment klysma's nodig en we deden/ doen elke fles olie erbij. Maar dit zou ik niet zomaar doen zonder te overleggen, anders weet je niet hoeveel je nodig hebt. Het ging hier op een gegeven moment heel goed, maar toen we overstapten naar opvolgmelk begon het weer en zijn we weer met de olie begonnen en het gaat tot nu toe goed
Ik heb met Jasmine hetzelfde problem gehad. Zij 'kon' ook niet poepen, maar wanneer ik haar temp. opnam dan kon zij het wel, omdat zo de kringspier geprikkeld wordt. Ik denk dat het komt omdat het hele spijsverteringsstelsel (dus ook de darmen) nog goed moet gaan werken. En verder schijnt het, dat baby's ook moeten leren poepen omdat ze niet goed weten hoe dit moet. Omdat Jasmine ook veel last had van krampjes ben ik sinds vorige week overgestapt op andere voeding, Friso Comfort, en sindsdiens gaat het poepen ook een stuk makkelijker. Soms merkt mama het niet eens meer , terwijl het daarvoor overduidelijk zichtbaar was dat ze bezig was (rood aanlopen, krijsen)
Hier oowk,, Liam poept niet zonder maiskiemolie door de fles 2 maal daags,, hij krijgt 5 flessen en om 10 uur sochtends en savonds maiskiemolie en dan heeft hij netjes elke dag een poepluier,, zoniet dan pas 1 keer in de 1.5 tot 2 weken,, (dit allemaal in overleg met de kinderarts,, Liam krijgt namelijk veel verstoppende voeding, ( pepti, nutriton en rijstebloem ) ) Gewoon even lekker bij de huisarts klagen haha misschien heeft hij een oplossing Liefz