Om gek van te worden : Jeuk & uitslag!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Arti13, 7 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hoi!
    Sinds deze week heb ik op min buik, rug, armen ontzettende jeuk en allemaal rode bultjes. Mijn borsten jeuken al een tijdje.
    Geen idee wat er eerst was, de butjes of de jeuk. Maar het is wel om gek van te worden.

Wie herkent dit en wat doe je er tegen?
    Kan het kwaad?

2. zusterbianca

zusterbianca Actief lid

28 dec 2012
    255
    0
    0
    NULL
    Noord Holland
    Dit had ik ook, volgens de HA een soort exceem .
    Ik heb vaseline met paraffine gekregen en het is helemaal weg.!!
    Ook rekening houden met de hoeveelheid zeep die je gebruikt en niet te heet douchen.
    Ik hoop dat et snel weg is want jeuk is vreselijk.

Gr. Bianca

3. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Ik heb het ook gehad! Ik bleek een reactie te hebben op medicijnen die ik tegen misselijkheid had gekregen.... Dus daar kun je even aan denken maar ook bijv. of je nieuw wasmiddel oid hebt. Je lichaam kan opeens anders reageren tijdens een zwangerschap.

Daarnaast kan het helpen je in te smeren met vette creme of juist met mentholpoeder. Niet te heet douchen (liefst zo min mogelijk douchen omdat dat je huid verder uitdroogt).

Je kunt je vk even bellen, ik heb toen extra bloed laten prikken op galzuren. Bij mij kwam daar dus niets uit maar dan weet je wel of het daardoor komt.
    Sterkte, ik weet nog dat ik bijna gillend gek werd!!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Met uitzonderlijk erge jeuk altijd even je verloskundige bellen!

5. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij het onderdeel 'zwangerschap' is toevallig nu een zelfde topic :)

Ik heb ook al weken last van jeuk en ben nu op aanraden van de vk geen melkproducten meer aan het nemen, dat zou kennelijk een oorzaak kunnen zijn.
    Verder inderdaad wat Peony zegt, niet te heet douchen, goed insmeren na het douchen en mentholgel kan verkoelend werken. Maar als je uitslag hebt kun je dit laatste beter niet gebruiken, dan brandt het alleen maar (weet ik uit ervaring :))

6. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    @gigi, hihi, arme jij! ;)

Maar zou mij idd niet helemaal insmeren of inpoederen maar eerst proberen op een stukje huid of dat fijn aanvoelt voordat je daarna bijvoorbeeld in de fik staat....
    Vk zou ik idd ook nog wel ff bellen. Mijn vk was idd 'blij' dat ik belde en vond het de moeite waard om mijn bloed te checken. (Heb van de huisarts ook nog tabletjes gekregen om een evt. allergische reactie te verminderen.)

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Ik ga toevallig deze week op controle bij de vk, dus ik kaart het wel aan. Ik dacht ook al aan de huisarts omdat het zich wat uitbreidt.
    Maar opzich als ik bezig ben en op mijn werk heb ik er weinig last van, het is echt als ik even zit, in bed etc,..
    Is dat ook herkenbaar bij jullie?

8. Peony84

Peony84 Fanatiek lid

23 jun 2012
    1.885
    0
    0
    Nederland
    Ik werd er echt de hele dag knettergek van! Kon wel janken!
    Was 's nachts idd erger maar ook omdat ik dan in mijn slaap lag te krabben waardoor het dus alleen maar erger werd.
    Had de mentholpoeder naast mn bed staan en poederde mijzelf (en dus ook mijn man ;)) helemaal onder omdat ik anders echt kon gaan gillen.
    Het liefste liep ik in m'n nakie :p, zelfs kleding voelde niet fijn op mijn huid.
    Ik zou het deze week idd aankaarten bij je vk en als je er echt gek van wordt, eerder bellen (of een afspraak maken bij de ha). Sterkte! ;)

9. Kelly1771

Kelly1771 Actief lid

28 dec 2008
    335
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb het ook!
    Ik word er helemaal gek van !
    ik douche nu al maar om de dag ipv elke dag ,maar dat helpt niks en voelt ook niet prettig ,moet ik zegge n:p

Het brand ook echt als ik onder de douche sta...:(

Morgen ga ik ook naar de huisarts,hopelijk krijg ik iets mee,want ik heb t al 2/3 weken en het word alsmaar erger....

10. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook het meeste last van als ik 's avonds op de bank zit en als ik in bed ligt. Afleiding helpt kennelijk een klein beetje, hoewel ik er op mijn werk ook steeds vaker last van krijg :x

11. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

O dat had ik ook tijdens mijn zwangerschap.
    De verloskundige dacht aan een allergie, maar mijn huisarts heeft er een zalfje voor geschreven dat de jeuk verminderde.
    Ook iets met vaseline-..... weet de naam niet meer.

Gelukkig ging het wel een week voor de bevalling over.

Vreselijk die jeuk.

12. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hetis geen zwangerschapsjeuk volgens de vk. Wel jeuk die door de hormonen komt. Groot verschil heb ik begrepen. Helaas is het nog niet veel minder. Maar ik heb de mentholzalf geprobeerd. Helaas is dat op iets open wondjes geen succes :(:$:$:$:$

13. Rachster

Rachster Actief lid

27 aug 2011
    417
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ken het, bij mijn vorige zwangerschap begon het rond 7 maand en bij deze zwangerschap bij 4 week!! :( ik ben laatst naar de dermatoloog geweest en heb koelzalf gekregen en hele lichte hormoonzalf waar ik 1x per dag mee mag smeren. Volgens de arts komt het dat ik eczeem heb en het zich bij zwangerschappen uit. Normaal namelijk nooit last van eczeem... wel een gevoelige huid.

14. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ik heb het de laatste 3 weken ook gehad, het is vreselijk. Bij mij hielp mentholgel eventjes, maar daar kreeg ik het erg koud van. Natte koude theedoeken hielpen ook goed. Ik ben uiteindelijk met 39+3 ingeleid omdat de gyn zag dat ik weinig slaap kreeg en ik wondjes had van het krabben. Sterkte!

Deel Deze Pagina