kleine borsten en borstvoeding

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hope87, 3 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Ik heb cup aa en wil heelgraag weer borstvoeding geven maar omdat ik zo weinig heb... kan ik voor mezelf geen lekkere houding aannemen met de baby. Hoe hebben jullie dames met kleine maat dat gedaan?

2. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echt kwestie van oefenen. Ik vond een voedingskussen in het begin fijn, lag dochter mooi op de goede hoogte. Na veel houdingen proberen lukte het me ook prima om liggend te voeden op 1 zij beide borsten, maar toen was mijn dochter wel wat groter.

3. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik heb ook hele kleine borsten, maar geen moment moeite gehad met aanleggen. Wel merk ik dat ik sommige houdingen prettiger vind dan andere. De rugby houding vond ik erg vervelend. En op de bank vind ik het heerlijk om "biological nursing" te gebruiken. De baby ligt dan op/tegen je aan, zodat je weinig hoeft te ondersteunen. Op google staan veel plaatjes: https://www.google.nl/search?q=biological+nursing&client=firefox-a&hs=CRJ&rls=org.mozilla:nl:eek:fficial&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=AxNlU7_fMMOlO52HgMAN&ved=0CAYQ_AUoAQ&biw=1600&bih=793

4. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Hier ook cup a maar als ik borstvoeding geef, groeien ze tot een cup D. Gebeurt dat niet bij jullie?
    Ik heb zelf nooit gehoord dat kleine borsten betekent mooite met bv.
    Ik ken veel vrouwen die mooite hebben met aanleggen een heel grote borsten hebben. Jij moet gewoon een hiuding cinden die bij jou past.
    Ik vind ook de rugby houding vervelend

5. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ging wel naar cup C in de kraamweek, maar daarna weer terug richting A en bij stuwing B.

6. Humava

Humava Niet meer actief

Ik vond het aanleggen toen ik bv gaf aan mn dochter wel lastig. Maar als ik op mn zij lag op bed en zij tegen mij aan ging het het beste. Ik had trouwens geen voedingskussen. Ik heb ook helaas maar 7 weken bv kunnen geven dus misschien was ik nog niet goed gewent. Ik hoop dat het bij deze beter gaat heb nu ook een voedingskussen.

7. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Helaas niet (of ja... nauwelijks) ;):D

8. Humava

Humava Niet meer actief

Mijn borsten groeiden ook nauwelijks toen ik bv gaf.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.946
    113
    Vrouw
    Ik groeide de eerste periode van A naar grote B.
    Waar je goed op moet letten tijdens het voeden is je houding.
    Breng kind naar je borst, niet andersom.
    Anders krijg je last van je nek.

Een voedingskussen werkte hier niet, ik zat de eerste 9 maanden met kussens.
    Maar dat is voor ieder verschillend.
    Liggend voeden ging ook prima. Erg prettig s'nachts :)

10. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.785
    18.947
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een bescheiden B-cupje. Rugby houding vind ik ook vervelend. Die gebruik ik alleen als zoon aan de ene kant drinkt, terwijl ik de andere kant kolf. Anders ligt hij steeds tegen de kolf te schoppen (en geef hem eens ongelijk).
    Liggend voeden gaat bij mij altijd prima. Wel geef ik in de regel de onderste borst. Omdraaien dus, halverwege de voeding. Dat is niet ideaal, omdat we altijd wel op een handdoek liggen dan. Dus soms geef ik de bovenste borst. Ik begin nu te merken dat dat weer beter lukt, maar de eerste weken / maanden echt niet hoor.
    Madonnahouding vind ik prettigst. Maar dan wel als ik mijn ene arm even kan stutten nadat ik goed heb aangelegd. De 'laid back nursing' of 'biological nursing' houding vind ik op zich ook wel oké, maar ik moet zeggen dat onze zoon er niet altijd zin in heeft. Hij hapt dan vaak veel slechter. Of hij hapt maar draait daarna zijn hoofd opzij waardoor hij de tepel wat afknelt.

In alle houdingen merk ik dat het erg belangrijk is om echt goed buik tegen buik ge zitten / liggen. Bij de oudste hoefde ik daar allemaal miet zo op te letten. Hij hapte perfect en ik kon hem bij wijze van spreken ondersteboven nog wel voeden. Maar de jongste heeft gewoon de neiging om wat minder goed aan te happen en ik moet dus bij hem altijd meer op onze houding letten. Kijk dus niet alleen naar je houding, maar ook naar het aanhappen. Dat houdt toch wel verband.

11. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Ja ik baal best ervan want door frustratie en hormonen plus het feit dat ik dacht dat het niet ging lukken met de melk na 2dagen zei me kv dat ik maar kunstvoeding moest gaan geven was beter voor mij zei ze... maar heb nogsteeds heel veel spijt!

12. fafa

fafa Niet meer actief

Hier ook een aa, plús een pectus excavatum (naar binnen "gedeukt" borstbeen, waardoor mn tepels een beetje naar binnen staan). Vond het ook heel moeilijk om een goede houding te vinden. Rechts kan ik echt alleen liggend. Niet echt praktisch, maar daar heb ik me maar bij neergelegd (no pun intended).

Veel zoeken en oefenen in het begin. En inderdaad: goed buik tegen buik.

wat ik ook onhandig vind: volgens mij kunnen vrouwen met grotere borsten een hemdje onder hun borst "haken", als ze voeden. Snap je wat ik bedoel? Shirt omhoog, hemdje naar beneden... maar bij mij floepst mn hemdje dan gewoon net zo hard weer omhoog, hahaha

Deel Deze Pagina