Hallo, Nou de titel zegt het al.... ik ben mijn kat kwijt.... 14 maart is mijn overwegende binnenkater de tuin uit gelopen en helaas niet meer thuis gekomen. Op 18 maart moest ik helaas zijn zus in laten slapen ivm een tumor in haar darmen. Ik heb mijn lieve snoeze poesjes 10 jaar gehad en ik heb er zoveel verdriet van!!!! Gewoon 2 katten weg in 1 week tijd We wonen in een dorp met 1 supermarkt en daar hebben we een flyer opgehangen, in de buurt ook flyers opgehangen, maar ik heb gewoon geen enkel telefoontje gehad. Hoe kan dat nou toch?????? Hij moet toch door iemand gezien zijn??????? Hij kan toch niet zomaar van de aardbodem verdwenen zijn?????? Hij heeft ook diabetes dus ik maak me zo'n zorgen .... Ze zeggen dat binnenkatten niet ver uit de buurt gaan, maar het is nu al bijna 2 weken geleden dat hij weggelopen is. Waarschijnlijk is hij gewoon de weg kwijt. Maar ik ben zo benieuwd wat katten dan doen.... Blijft hij idd dicht bij huis of is hij nu al lang met de noorderzon vertrokken... Elke avond loop ik een rondje door de buurt of dat ik hem ergens hoor mauwen.... mijn lieve snoezepoes... Ik mis hem zo erg... Sorry, maar ik moest dit ergens kwijt.. groetjes, Mariloo
Ik denk of hij is bij iemand anders binnen gestapt of hij is er niet meer.( denk dus dood) Twee weken is wel erg lang. Al de dierenambulance gebeld ect ect van is er een rond lopende kater binnen gebracht of een kater die aangereden is ect ect. Sterkte ermee.
Ja ik heb de dierenambulance gebeld, dierenasiel, dierenarts, staat een advertentie op amivedi..... elke dag spit ik die site ook door in de hoop dat hij gevonden is. Mijn zegt ook dat hij misschien gewoon bij iemand binnen zit, maar aangezien het nu al 2 weken geleden is, ben ik ook zo bang dat hij gewoon al overleden is...... vind het dan alleen zo vreemd dat niemand hem gevonden heeft. Ik zie ook al helemaal voor me dat hij ergens opgerold is, schuilend tegen de kou en dood gegaan van de honger........ vreselijk......... En dat mijn andere kat er ook niet meer is, maakt het allemaal nog ff wat erger... Bedankt voor je berichtje..
Katten kunnen ook verder weg zwerven. Heb je amivedi al ingelicht? En de dierenasiels in de buurt gebelt en op hun site gekeken? Dit kun je het beste als eerste doen. Naar is het he als je kat weg is zonder dat je weet waar hij is. En dan ook net in zo'n vervelende periode. Sterkte!
We waren tegelijk aan het typen. Het zegt niks dat hij nog niet gevonden is hoor. Voor hetzelfde geld zwerft hij ergens waar ze af en toe voer neerzetten, of snaait hij bij andere dieren het voer weg Op zich redden katten zich wel tenzij er iets gebeurt is.
Jeetje verschrikkelijk! Ik kom regelmatig zulke berichten tegen op de weggeefhoek (eigen gemeemte) op facebook, als je het daar neer zet helpen mensen zoeken. Een aantal katten waar ik het over heb, zijn op deze manier terug gevonden.
Is hij gechipt trouwens? Als ze dood gevonden worden op straat, checken ze vaak wel of hij/zij een chip heeft en dan hoor je het wel. Hier helaas gebeurd. Dus zolang je dan niks hoort, zou ik zeker hoop hebben! Een kat kan zich behoorlijk redden hoor, die zal niet snel in een hoekje verhongeren o.i.d. tenzij hij erg ziek is.
Heb je je buren al gevraagd. Wij hadden vorig jaar onze kater uit het asiel gehaald. Meer als 2 weken binnen geweest en daarna na buiten. Het ging een weekje goed en toen kwam hij niet meer terug. Ik de buurvrouw gevraagd en verteld dat we onze kat al meer dan een week kwijt waren. Zij had hem 2 dagen daarvoor nog gezien. Ze vertelde dat haar kat altijd voor ons huis in het bosje liep. En ja hoor daar zat ook onze Fred. Dus hou hoop..!! En ik hoop voor je dat je je kater snel terug krijgt.
Neem ook even de moeite om lMgs te gaan bij het asiel. Best kans dat hij daar wel is binnengrbracht. Was pas een uitzending over van de rijdende rechter, ik meem 3 weken terug en die kregen hun eigen katje toen niet terug omdat ie al was doorverkocht door het asiel!
Ja mijn vader blift zeggen dat hij gewoon zo maar ineens weer voor de deur staat... maar 2 weken is nu wel erg lang.. Ze zeggen dat het taaie beesten zijn katten.. En dat is ook wel zo hoor, maar hij heeft diabetes en daar maak ik me gewoon zorgen om. Ja het is echt vreselijk dit. Dan heb ik nog liever dat ik weet dat hij dood gevonden is. Dan weet ik iig wat er is gebeurt. Dit is gewoon slopend. Nee hij is helaas niet gechipt, geen bandje om. Stom he eigenlijk. Hij was ook het laatste jaar flink afgevallen door de verhuizing. We wonen nu iets meer dan een jaar in het nieuwe huis, een dorp verder op. In het oude huis kwam hij alleen maar in de tuin dus terug gelopen naar het oude huis denk ik ook niet. Mijn gevoel zegt dat hij nog ergens in de buurt zit, maar hij reageert niet op mijn geroep. Heb al een bakje meegenomen met eten, maar ook dat helpt niet. Het heeft de afgelopen dagen natuurlijk heel hard gewaait ook en hij was zelfs bang van de wind als hij buiten was. Nu is de wind minder geworden dus ik denk dat ik nu meer kans heb om hem te vinden.. nee dit is niet leuk nee
Oh het kan best hoor dat hij geprobeerd heeft naar t oude huis te lopen.. Ik zou daar ook flyers ophangen.. En zeker weten de gemeente bellen.. Er zijn veel gemeentes die dode katten van de straat afhalen en ze gewoon wegbrengen zonder chip ofzo uit te lezen.. Geven ook niet door aan instanties dat ze een kat hebben opgehaald... Ze zullen eerst zeggen dat ze niets weten maar daar moet je geen genoegen meenemen.. Eisen dat je wordt doorverbonden met de afdeling die erover gaat ( buitendienst?) en vragen waar ze de afgelopen 2 weken dode katten opgehaald hebben..