Kleine buik = eerder bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Wollig, 11 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    Hoi,
    Ik heb al de hele zwangerschap een kleine buik. 2 weken geleden op controle voor het eerst gehoord dat de baby al ingedaald is. En ze heeft echt heel weinig ruimte. Met de 36 weken echo konden we zien hoe krap ze het heeft en dat ze écht helemaal opgefrummeld ligt. En dat wist ik ook wel want ik voel precies hoe ze ligt, vlak onder mijn huid. Bovendien duwt ze nu hard in mijn ribben, elke dag heb ik pijn aan mijn ribben, en mijn rug begint ook steeds meer pijn te doen. Terwijl het dus niet aan het gewicht van mijn buik ligt.

    Nu dacht ik, met zo weinig ruimte, is zo'n kindje er dan niet ook sneller klaar voor/mee? Komen baby's in een kleine buik vroeger dan baby's die wel genoeg plek hebben?

    Ik hoop eerlijk gezegd dat ze zichzelf vroeg laat zien. En ik ben al een paar dagen wanhopig aan het googlen naar tekenen dat het eerder begint.
     
  2. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Zo, dat hoop ik niet zeg! Mijn buik is nog altijd non-existent, maar ik hoop toch echt dat mijn dochter nog minimaal vijftien weken blijft zitten. Voor jou hoop ik echter dat de bevalling zich snel mag aandienen. Hou vol!
     
    Wollig vindt dit leuk.
  3. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik hoor van de vk al vanaf het begin dat ik een bescheiden buikje heb. Niet extreem klein, maar onder gemiddeld. Binnenin echter wel voldoende ruimte. Ik ben as zondag uitgerekend en nog geen teken van naderende bevalling :roflmao: dus voor mij geldt het iig niet tot zover.
     
    nizzie86 en Wollig vinden dit leuk.
  4. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik had 2x een énorme buik (en ook flinke baby's erin, allebei p99) en beviel van de eerste spontaan met 37wkn, bij de tweede ingeleid met 36wk (dus dat telt niet ;) ).
     
    Wollig vindt dit leuk.
  5. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nou hier niet hoor. Mensen zagen nauwelijks aan me dat ik zwanger was.
    Ik kwam via de thuiszorg zelfs bij een oud gynocoloog die zich afvroeg wie er van ons team nu zwanger was:roflmao:
    Tja ik. Hij was verbaast. Kleine is niet eerder gekomen. Moest met 42 weken met grof geweld eruit gesleurd worden:confused:
     
    Littlegirl1989, nizzie86 en Wollig vinden dit leuk.
  6. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    @Littlegirl1989 en @Damay77 hadden jullie dan ook zelf het gevoel dat het te krap was binnenin? Want dat heb ik wel heel erg.

    Ik vind het zo dubbel en voel mij er een beetje schuldig over. Ik weet dat elke dag dichter bij 40 weken beter is voor de ontwikkeling (ik doe dus zelf ook niks om iets op te wekken!) maar ik wil zoo graag dat ze nu gewoon geboren wordt :(
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Ik heb dat gevoel zelf wel, maar volgens vk is er nog genoeg ruimte en ook genoeg vruchtwater dus zij heeft geen zorgen. Dus dan ga ik daar ook maar vanuit.
     
  8. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Haha maak je borst maar nat;)
    Ik had een kleine buik en ik heb tot en met de 42ste week gelopen!
     
  9. bengelke

    bengelke Bekend lid

    21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Ik snap je gedacht wel, dochter was geboren met 36w4d, en ook deze keer bijna geen vruchtwater op de 36w controle, maar zat nog wel vrij hoog, en nu de 38w bereikt, en voel nog steeds veel leven daarbinnen...
     
  10. Estherbdb

    Estherbdb Actief lid

    5 mrt 2016
    123
    42
    28
    NULL
    NULL
    Ik had beide zwangerschappen een kleine buik. Tweede zwangerschap had ik ook vanaf 37 weken het gevoel dat het "vol" was, mijn dochter werd met de echo's wel wat groter geschat maar woog uiteindelijk 4280 gram en bleef gewoon zitten tot 39+6 weken. Er was ook nog genoeg vruchtwater dus een kleine buik zegt niets denk ik...
     
    Wollig vindt dit leuk.
  11. melissiie

    melissiie Actief lid

    31 mei 2016
    225
    51
    28
    Vrouw
    Twee keer kleine buik en ook twee keer overtijd. Zegt niets :)
     
    Wollig vindt dit leuk.
  12. Tejas

    Tejas Actief lid

    15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik had bij de vorige zwangerschap een hele kleine buik en ook deze keer weer.
    Bij de 1e ben in ingeleid vanwege weinig vruchtwater en een navelstreng die verminderd werkte. Baby werd ook erg klein geschat, wat uiteindelijk reuze mee viel. Ik ben met 39,4 ingeleid. Denk dat ik anders overtijd was gegaan.

    Morgen ben ik 38 weken zwanger van baby 2 en ook deze keer een hele kleine buik. Je ziet haar gewoon liggen van buitenaf. Voor alsnog geen tekenen van een naderende bevalling dus ik denk niet dat je eerder bevalt met een kleine buik.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  13. Vrouwke87

    Vrouwke87 Fanatiek lid

    26 jun 2013
    1.451
    322
    83
    Kleine buik kan ik niet over meepraten maar wel het overvolle gevoel en pijn aan ribben en rug. Vliezen spontaan gebroken met 38 wkn en bevallen.

    Nu ook weer een erg vol gevoel en het gevoel dat er niet veel meer gegroeid kan worden omdat er de plaats niet is, ik ben maar klein. Nu 37 wkn zwanger
     
    Wollig vindt dit leuk.
  14. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Nee. Ik had een hele kleine buik en ben bevallen met 41+1. De verloskundige zei dat mijn baby dan meer naar achteren zit.
     
    Wollig vindt dit leuk.
  15. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Dit hoorde ik ook bij de eerste, het zou dan ook een bescheiden kindje worden. Ze was 4 kilo en 54cm..
     
    Wollig vindt dit leuk.
  16. Hopsatee

    Hopsatee Niet meer actief

    Nou ik heb twee kleine buikjes gehad (en ook twee kleine kindjes) maar wel “vol” zeg maat. maar beide rond de 40 weken geboren. Dus nee, hier niet :)
     
    Wollig vindt dit leuk.
  17. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Afgelopen zondag (mijn uitgerekende datum) zat ik met mijn schoonouders hij de chinees. De serveerster knoopte een gesprekje aan "hoe gaat het met de zwangerschap? Hoe lang moet je nog, 2,3 maanden?"
    Ehm :roflmao:
    Hij zit er overigens nog steeds ;)
     
    Wollig en nizzie86 vinden dit leuk.
  18. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hier zat mijn dochter echt klem. Ze zat onder de blauwe plekken. Ze is gehaald met 36 weken met ks omdat vruchtwater op was. (oligohydramnion)
    Maar ondanks dat geen tekenen van eerder komen hoor.
     
  19. K00

    K00 Niet meer actief

    Off topic; als ze echt zo opgefrommeld ligt zou ik adviseren na een week of 6/8 even langs de osteopaat (Hoe schrijf je dat?) te gaan!
     
  20. Wollig

    Wollig Bekend lid

    25 nov 2017
    878
    537
    93
    Vrouw
    De baby’s houden het goed vol in hun kleine huisje. Hier ook nog trouwens. Jammer :oops:;)

    Wat doet een osteopaat dan?
     

Deel Deze Pagina