Rustig kindje - beweging opwekken??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door dreumesmama, 22 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dreumesmama

    dreumesmama Fanatiek lid

    11 jan 2010
    1.723
    0
    0
    Beetje rare titel misschien, maar wist het niet duidelijker te verwoorden ;)

    Ons 2e kindje is al net zo rustig als zijn/ haar zus destijds was in mijn buik, ik voel eigenlijk alleen flink bewegen als ik 's avonds op bed lig en dat nog niet eens iedere avond.

    Nu weet ik dat er gezegd wordt dat je vanaf 28 weken iedere dag leven moet voelen (volgens mijn vk 10x per dag)

    Maar ik vroeg me af of jullie misschien je kindje wakker krijgen/ of aan het bewegen krijgen? Zonder al te rare fratsen natuurlijk!!

    Ik moet wel zeggen dat ik thuis zit met harde/ pijnlijke buiken en BI, dus dat zal ook niet meewerken misschien, maar ik zou zo graag wat meer leven in mijn buik willen voelen!
     
  2. angiebaby

    angiebaby Fanatiek lid

    12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    uhhh ik heb gewoon heel veel geluk denk ik ik hoef maar op me rug te liggen en na 3 minuten beweegt ze al flink en doet ze dat een keer niet dan ga ik liggen en streel ik over me buik heen en dan gaat ze ook trappen....dus ik krijg haar wel veel wakker ja
     
  3. Antje77

    Antje77 Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    4.205
    149
    63
    En als je zachtjes tikt tegen je buik, krijg je dan ook geen reactie?

    Mijn zoontje was ook zeer rustig in de buik. Die voelde ik 1, tot 2 keer per dag en als ik geluk had 3 keer en dat maar voor enkele minuten. Ik voelde dan alleen een hakje schuiven in mijn buik. Trappen heeft hij nooit gedaan. Bij hem werkte niks om meer te laten bewegen.

    Nu heb ik ook weer een wat rustiger kind, maar toch wat actiever dan mijn zoontje. Nu voel ik ook trappen, maar waarschijnlijk komt dit ook omdat dit keer de placenta aan de achterkant ligt.

    Van die 10 keer bewegen op een dag zou ik niet vanuit gaan. Toen een stagiaire dit benoemde tijdens de zwangerschap van mijn zoontje, riep mijn vk gelijk HO. Ze zei dat iedereen dan denkt dat het 10 keer op een dag moet voorkomen, maar 3 tikken achter elkaar, zijn al 3 bewegingen. Belangrijkste was dat ik iedere dag leven voelde volgens mijn vk en ik moest zeer zeker niet gaan tellen.
     
  4. NooNoo

    NooNoo VIP lid

    18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hier ook een vrij rustig kindje. Ik maak me er soms weleens zorgen over omdat het wel lijkt alsof iedereen zo'n druk kindje heeft :)

    Er zijn dagen bij dat ze echt flink aanwezig is, afgelopen maandag bijvoorbeeld heeft ze 's middags m'n hele buik verbouwd, vond ik natuurlijk wel leuk. Gisteren daarintegen is ze amper actief geweest, ze is er wel maar ergens ver weg lijkt het wel...
    Beweging opwekken is me nog niet echt gelukt tot nu toe, ik duw weleens wat aan de zijkant van m'n buik en heel af en toe voel ik dan iets, maar vaker niet dan wel.
    Ik blijf ook even meelezen dus...
     
  5. nikkie83

    nikkie83 Fanatiek lid

    16 jun 2007
    2.054
    1
    0
    tussen hier en daar
    Ik gaf mijn buik wel s n duw als ik m al n tijdje niet gevoeld had en dan luisterde hij gelijk naar me haha (dat is nu wel anders haha )
     
  6. fafje

    fafje Niet meer actief

    als ik even twijfelde of alles nog goed was, gign ik ecpress op mnn zij liggen...nou binnen notime kreeg ik een schop hihi...dan was alles weer goed :D
     
  7. belliebel

    belliebel VIP lid

    11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dinand is ook altijd heel rustig geweest in mijn buik. Af en toe eens een trapje hier en daar, maar hij is gewoon nooit heel erg druk geweest. Nu overigens nog niet hoor, hij kan heerlijk bij me komen zitten!

    Deze zwangerschap is zo anders. Dit kind is vreselijk druk. Noem haar nu al adhd'ertje. Ze zeggen dat kindjes in de buik 16 tot 20 uur slapen, nou ik denk juist andersom. Dit kleine meisje is 16 tot 20 uur wakker per dag. Nu kunnen ze in hun slaap ook heel veel bewegen!

    Bij Dinand drukte ik ook wel eens zachtjes op mijn buik. Zeker als ik kon voelen waar zijn ruggetje lag drukte ik daar zachtjes op. Ik kreeg 9 van de 10 keer wel reactie terug! Ook ik was hier wel eens onzeker over hoor, maar ik had een angelsound en dat stelde me altijd wel even gerust als ik me zorgen maakte.
     
  8. sietske

    sietske Bekend lid

    26 mei 2006
    552
    1
    0
    wat bij ons helpt is als ik in bed lig op mijn zij en mijn man gaat dan tegen mij aanliggen met zijn arm om mijn buik (lepeltje lepeltje) daar reageerd de kleine op... zo lief :)
     
  9. Lori

    Lori Bekend lid

    1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat toevallig. Ik wilde net een topic openen over hoe vaak je het kindje voelt bewegen in je buik. Ik merk dat mijn kindje de ene dag ook veel drukker is en ik soms een dag helemaal niks voel. Ook ik kan me daar best zorgen over maken. Herkenbaar, meiden?
     
  10. maartje84

    maartje84 VIP lid

    8 okt 2008
    12.712
    4.218
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoesten!

    ff flink hoesten en die kleine van mij begint me flink te trappen :D

    Wie weet helpt het bij jou ook :)
     
  11. Esje78

    Esje78 Fanatiek lid

    9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Ons manneke is ook met vlagen enorm actief en daarna weer een hele tijd niet. VK gaf aan dat ie dan misschien in stuit of helemaal aan de achterkant is gaan liggen en je daardoor minder beweging voelt.

    Vaak is ie nu 1 of 2 dagen overactief en daarna heeft ie dan 1 of 2 rustdagen (voel ik hem heel af en toe heel zachtjes). Dan is er ook echt geen beweging in te krijgen, ongeacht wat ik doe. Maandag 3D echo gehad en toen had ie weer zo'n bui. Hele tijd tegen m'n buik geduwd, op m'n zij gaan liggen etc, maar nog geen milimeter beweging hoor (behalve dan dat ie af en toe z'n tong uitstak ;)).
     
  12. Ukkie2

    Ukkie2 Niet meer actief

    een glas koud water drinken kan ook helpen. deed ik ook wel eens bij mijn eerste zwangerschap als ik even voor mijn gevoel te weinig voelde! dit hielp bij mij wel. op duwen en prikken reageerde ze toen niet echt op.
     
  13. chantal1985

    chantal1985 Fanatiek lid

    8 okt 2010
    3.581
    835
    113
    Bij mij werkt op m'n zij gaan liggen. En nadat ik iets heb gegeten wordt ze meestal ook even wakker.
     
  14. miranda22

    miranda22 Bekend lid

    5 jul 2007
    771
    0
    0
    mama
    heerhugowaard
    mijn kleintje is dan wel heel bewegelijk, maar als ik s,avonds op de bank zit en mijn hand is koud en leg die op mijn buik wordt ze meteen druk. Als mijn man dan zijn warme hand op me buik legt is ze meteen weer stil en leg ik me koude hand er weer op en dan gaat ze meteen weer bewegen.
     
  15. Chai

    Chai Niet meer actief

    Die van mij word onderanderen erg enthousiast van deze dingen.

    - Muziek met veel bas
    - Haar muziek knuffeltje
    - Geluiden van de afwas, dus kraan en borden enzo
    - Als ik gezonde dingen eet zoals fruit of een goede maaltijd 10mi later is het feest
    - Fluiten van papa
    - Dingen tegen me buik aan worden altijd geinspecteerd..

    Kan je dus allemaal nog proberen als er wat tussen zit wat je nog niet hebt geprobeert. :D
     
  16. NookY

    NookY Fanatiek lid

    12 mei 2010
    2.263
    0
    36
    Dieren arts assistente bij dieren ambulance!
    hazerswoude dorp ( zuidholland)
    ik lees even mee mijn lieve ukkie beweegt ook niet zo veel en voel eigenlijk af en toe als ze trapt maar dat is het ook wel en zie af en toe wel als lig me buik bewegen en ik doe dan niks
     

Deel Deze Pagina