Kleine buik!!

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marianne1987, May 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Piepie

Piepie Fanatiek lid

Jan 17, 2013
    1,253
    1
    36
    Female
    Zuid Holland
    Hier ook hoor, vandaag moest ik ook weer tot 2 x aan toe horen dat ik een bescheiden buikje had:S In eerste instantie hadden ze niet eens in de gaten dat ik zwanger was, erg hé! Maar dit maakt me wel aan het twijfelen, straks is mijn kindje te klein voor de zwangerschapsduur. Maandag moet ik weer voor controle en ga toch vragen of hij goed groeit.

2. kniks

kniks Actief lid

Jan 6, 2013
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een redelijk bescheiden buikje en idd tot week 25 zag je amper dat ik zwanger was. Soms keken mensen een beetje vreemd op als ik het aangaf.

1 keer ook om gelachen, ik zat in de trein en het was er druk, op den duur moesten er mensen gaan staan. Komt er een meisje naar mij toe of ik misschien wel even wilde gaan openstaan voor haar gezien zij zwanger was. Ik vroeg hoe lang ben je dan? 19 weken was het antwoord en idd, leuk buikje had ze.

Toen ik aangaf ruim 6 weken verder te zijn geloofde zij mij niet en werd pissig, ze dacht dat ik Haar voor het Ooitje had ofzo. Had toevallig voor iets mijn zwangerschapsverklaring mee, heb die maar laten zien.

Ben trouwens netjes voor haar opgestaan. Ze had last van haar bekken, dat heb ik dan weer niet ;)

3. MM1981

MM1981 Bekend lid

Dec 30, 2010
    668
    0
    0
    Owww.. zoooo irritant! Alsof je buik een soort gemeentegoed is geworden. Ik kwam juist in het begin van mijn eerste zwangerschap mega snel aan. Het commentaar! Daarna kwam ik amper meer aan. Weeeeer commentaar.

Nog oervervelender vind ik als mensen denken dat ze ongevraagd aan je buik mogen zitten. Arghhhh!

Ben benieuwd hoe ik dat deze zwangerschap beleef.

4. bijoux

bijoux Fanatiek lid

Jun 14, 2011
    1,237
    0
    0
    momenteel thuis , mijn man heeft een stucadoorsbed
    regio breda
    ooooh ik zou juist graaag een iets kleiner buikje gehad hebben...

ik krijg overal : zooooo dat is een flinke buik...
    terwijl ik waggel als een pinguin door de bi , met mn enorme toeter recht vooruit haha

5. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

Sep 14, 2012
    156
    0
    0
    Gelukkig ben ik dus niet de enige!!!

En jaaaaa hel irritant dat mensen ongevraagd aan je buik zitten! Hou daar echt nie van!!
    Hier even een foto van mijn buik voor het idee

Attached Files:

6. Inneminne

Inneminne Bekend lid

Jul 24, 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    Niks van aantrekken, heeft mijn gynae gezegd... en niet teveel naar luisteren.
    Ik heb ook geen grote buik, ongeveer 4-5 kg bij en het kindje ligt perfect op schema... dus ik kan me alleen maar gelukkig prijzen dat mijn buik niet teveel in de weg zit.
    En zoals de reacties hier ook aangeven, als je een grote buik hebt, geven ze ook commentaar... dus gewoon foert zeggen. Zolang je kindje het goed doet, moet je je zeker geen zorgen maken.
    Handig toch, zo'n kleiner buikje ? :)

7. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

Aug 2, 2012
    1,613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Dat ik uitgerekend was had ik een buik van 6 maanden. Maar ik was er trots op! Ik maak me daar echt niet druk om en zouden jullie ook niet moeten doen. Gaat immers om de gezondheid van het kindje toch??
    Ik was super blij dat ik een kleine buik had en ben benieuwd hoe dat nu gaat want mijn buik is soms al meer opgezet als normaal.
    Mensen hebben ALTIJD commentaar als het om een zwangere gaat, te kleine/grote buik, aan je buik zitten enz. Bah hekel aan!
    Ik werd ook zo kwaad als iemand zomaar me kinderwagen indook om aan haar wangen te zitten, niet doen! Dan word ik giftig! Een keer was er een oude dame endie gaf mijn dochter midden in de Hema een dikke zoen op haar wang! Me moeder trok me weg want ik kreeg een aanval waar je u tegen zegt dus me moeder regelde het voor me.
    Kind of buik aanraken zonder toestemming vind ik zwaar onbeschoft!

8. Kiiimberleey

Feb 26, 2013
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig ben ik ook niet de enige...
    Ik kreeg al een schuldgevoel naar de kleine door dat commentaar pffff, oké me buikje is enorm klein maar voor mijn doen aardig gegroeid, heb nog steeds taile en een bescheiden bolletje
    ? Het is inderdaad nooit goed ben je te groot denken ze dat je een drieling verwacht ben je te klein dat eet je niet goed en ben je prill zwanger !! Wat vervelend daar krijg je toch een complex van ?

9. cherie

cherie VIP lid

Oct 18, 2009
    5,757
    0
    36
    Ik vind hem helemaal niet klein! Je bent 29wk!!! Hij groeit nog wel meer. Ik vind hem prachtig normaal! Geniet ervan

10. Maggi

Maggi Niet meer actief

Jouw buik is inderdaad helemaal niet klein voor 29 weken. En wat is ie mooi! Bij mij begon het denk ik na de 32 weken enorme vormen aan te nemen, en nu vragen mensen aan de lopende band of het er geen twee zijn. Er is altijd commentaar joh, wie weet vragen ze jouw dat straks ook nog.. Geniet van je mooie buik met prachtige inhoud!

11. Derbi

Derbi Niet meer actief

Nou ik vind hem ook helemaal niet klein! Hartstikke mooi juist, alles in verhouding, super! Mag je echt heel trots op zijn!

12. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hele mooie buik hoor! Is perfect, dus niets van aantrekken.

Ik vind het commentaar ook echt vervelend hoor. Maar probeer het indd lekker naast me neer te leggen.

13. Mamamama

Mamamama Actief lid

Mar 28, 2011
    430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind je buik niet te klein eigenlijk weet eigenlijk ook niet zo goed wat mensen normaal vinden.

14. Masa0903

Masa0903 Bekend lid

Nov 29, 2012
    643
    537
    93
    Female
    Rockanje
    Hey het is zeker onwijs frustrerend, hier 32 + 6 dagen zwanger en net 9 kilo aan gekomen! Mijn buikje begon je bij mij pas met 18 weken te zien en met 23 weken kon je zien dat hwt niet door het eten kwam ;)

Agh laat ze lekker kletsen, zolang je kleine gezond is en goed groeit lekker niks van aan trekken, geniet van de kleine momentjes!! Maar ik begrijp je volledig over het onbegrip, kleinere buik betekend niet minder baby...

15. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    ik vind hem ook niet klein! ik ben 35 wk zwanger en mijn buik is maar ietsje groter! haha ik vind wel dat de buiken verschillen als het een meissie is (die lijken vaak groter) voor mijn gevoel.

16. Marianne1987

Marianne1987 Actief lid

Sep 14, 2012
    156
    0
    0
    Lieve dames!!

Bedankt voor de lieve en fijne reacties voel me der een stuk beter over..

Ik ben zelf namelijk idd super trots op mijn buik, of dat ie nou groot of klein is!

Het is gewoon frustrerend!!

17. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

Mar 6, 2011
    4,672
    591
    113
    Groningen
    Ik wilde even zeggen dat je echt een prachtige buik hebt hoor! En geen één buik is normaal hoor! Ik heb iig nog nooit van een officiele keuring voor zwangersschapsbuiken gehoord :D

Ik moet wel zeggen dat ik ook vaak zeg tegen meiden dat ze een mooie bescheiden buik hebben, maar dat komt omdat ik maatje skippybal had en ja dan is bijna alles bescheiden in mijn ogen :) (ik had gewild dat ik een bescheiden buik had, want ik vond het behoorlijk zwaar zo'n dikke toeter....) misschien als je dit zo leest, kun je begrijpen waarom iemand dat eventueel zou zeggen? :)

18. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt een prima buik hoor!
    Mijn meest recente buikfoto staat bij 't juni buikjes topic (ik ben dus bijna uitgerekend), maar jouw buik is veel meer "buik" dan die van mij:D.

Ik trek mij er overigens niets meer van aan, vind het wel prima zo.
    Al dat commentaar....
    Het enige dat ik me moeilijk kan voorstellen is dat er straks een "heel kindje" uit mijn buikje moet gaan komen...;)

19. MaaikeFerryJari

MaaikeFerryJari Actief lid

Jan 20, 2012
    449
    1
    0
    servicebaliemedewerkster
    Gouda
    Ik vind hem ook niet klein hoor! Ik had bij Jari zo'n buik nog geen eens toen bevallen ben.

Dus hij kan echt nog kleiner!

Wel een mooi buikje hoor maar niet klein of bescheiden.

20. wuppie100

wuppie100 Actief lid

Jul 11, 2008
    454
    0
    0
    Hier ook, niet druk om maken joh! Een vreemde ziet bij mij nog niet eens dat ik zwanger ben :D En was het nou m'n eerste maar dit is ook mijn derde kindje. Het is gewoon je bouw doe je niets aan. Ik kom overigens wel maar heel weinig aan dit keer....;)

Share This Page