ik ben nu 18+2 weken zwanger. heb al 2 weken last van mijn bekken. donderdag bij de bekkentherapeut geweest, bekkeninstabiliteit. van iedereen hoor ik dat het zo vroeg is om er nu al last van te hebben. op mijn werk word ik ook niet echt serieus genomen. oo zeggen collega's lijkt wel of dat in de mode is... jij wilde zwanger worden... wat een rot opmerkingen, word er helemaal naar en onzeker van. herkent iemand het beurse gevoel laag over in de rug? en iemand tips hoe ik me staande kan houden tegen over collega's?
Ik kreeg er ook al last van met 18 weken hoor! Ken de opmerkingen helemaal... Maar moet je maar een beetje van je af laten glijden! niet elke zwangerschap is hetzelfde! Jij kon ook niet van te voren weten dat je nu al last zou krijgen van je bekken! Sterkte! goed dat je een therapeut heb gezocht! Ik zit bij een mensendieck cesear therapeut en met zijn oefeningen is het een stuk makkelijker uit te houden allemaal...
Leuk he die opmerkingen en blikken die je krijgt.. Ik ben nog iets minder ver als jij en loop er al drie weken mee... Tis wel mijn tweede met niet heel lang er tussen dus dan schijn je sowieso al sneller last te kunnen krijgen.. Lekker laten kletsen en tijdig aan de bel trekken op je werk als het pijnlijker wordt...
Krijg donderdag ook oefeningen mee voor thuis. Moet woensdag naar de arbo. Mijn baas wil mij naar een andere groep sturen, ze zegt dat ze niks met me kan nu. Ik werk in de zorg. Ze kan/wil mij geen rust momenten aanbieden. Volgens haar moet er 24/7beroep op mij gedaan kunnen worden. Pppff erg vervelend allemaal
Ah balen hé! Het kan inderdaad heel vroeg in de zwangerschap al hoor! Ik heb al een week of 4/5 last, omdat ik ook een zwakke/pijnlijke onderrug heb en al had. Ik dacht voorheen ook altijd dat BI pas 'kon' komen als je veel verder was in de zwangerschap, vanwege het gewicht van je buik, maar inmiddels wel geleerd dat het 'gewoon' met hormonen te maken heeft, en dat kan zelfs al vanaf dag 1. Misschien nog iets om aan te geven? Maar, goed op jezelf letten hoor! En inderdaad, proberen je niet zoveel van je collega's aan te trekken, maar rustig uitleggen waarom iets wel of niet gaat. Succes! Liefs,
Nou ja wat reageren ze idioot op je werk zeg! En volgens mij klopt het echt niet wat je leidinggevende zegt. Volgens mij heb je juist wél recht op meer pauzes als je zwanger bent, dat is vastgelegd in de wet en ook in je cao. Kijk het maar na. Misschien ook handig om naar de bedrijfsarts te gaan, die kan vaststellen wat je belastbaarheid is en daar heeft je werkgever het maar mee te doen. Sterkte sabinewn! Het is al beroerd om bi te hebben, en dan ook nog dat gezeur...
He wat een vervelende reacties krijg jij zeg!! Het kan wel degelijk hoor!! Het is vaak wel zo dat als je het al vrij vroeg in je zwangerschap hebt, dat je er gewoon aanleg voor hebt en dat de kans bij een volgende zwangerschap dus heel groot is dat je het weer krijgt en ws nog eerder. (Dit hoeft natuurlijk niet, maar de kans is wel vele malen groter) Ik weet het helaas uit ervaring. Ik ben nu bijna 9weken in verwachting en begin er nu al last van te krijgen (komt ook wel mede door mijn medische status) Laat je niet gek maken, maak een afspraak bij de bedrijfsarts en lees eens goed je cao door.. je hebt namelijk wel degelijk meer recht op pauzes! En het belangrijkste, bescherm je eigen grenzen, ondanks de nare opmerkingen want niemand anders gaat dat voor je doen helaas!
Heel herkenbaar, ik heb zojuist ook een bericht geplaatst over bekkenpijn. Bij mij is het nooit helemaal over gegaan. Wanneer ik me teveel inspan of lange stukken moet lopen gaat het mis. Bij mij heeft dat uitwerking op mijn billen ipv rug. Nu ben ik iets meer als 9 weken zwanger en heb nu al het idee dat het weer verergerd. Gelukkig heb ik een bekkenband, geen smalle maar een extra brede en daar heb ik veel baat bij. Het houd het spul bij elkaar en geeft veel steun en stevigheid. Dat van het onbegrip herken ik. Laat je niet gek maken want ookal kan niemand jou pijn zien van buiten, loop er niet te lang mee door want ik was ook zo van ach gaat wel weer over. Maar niet dus en moet er nu voor mijn hele leven op de blaren zitten. Succes!
Heeel herkenbaar!! Gelukkig zijn ze op mijn werk wel wat meegaander. Wat bij mij helpt is een bekkenband gebruiken als je veel loopt.. Scheelt echt maar die moet je ook weer niet altijd gebruiken want dan word je weer erg slap En op de zwangerschapsyoga had ik dit geleerd en daar heb ik echt baat bij. 'S avonds is het niet uit te houden bij mij en kom ik bijna de bank niet af.. Maar ik leg dan een kleedje op de grond neer, zodat je wel een beetje zacht ligt maar toch ook die harde ondergrond hebt. Daar ga ik op liggen en dan pak ik met mn handen mn knieen vast zodat je je rug bol maakt, en dan ga ik langzaam een beetje rollende bewegingen maken op de pijnlijke plek in mn onderrug.. Een soort van massage haha! Ik hoop dat je er een beetje een beeld bij hebt, het helpt bij mij echt! Succes en laat je niet gek maken.. Lekker van je kleintje genieten!
Goeie tip beertje die ga ik ook proberen. Ik zit vanmiddag weer bij de fysio. Heb vandaag aan mijn leidinggevende aangegeven dat ik echt veel pijn krijg en ook al een waarschuwing van de vk kreeg. Hij was niet heel blij. Zeker niet met de mededeling dat als ik deels minder ga werken ik verplicht moet stoppen bij 34 weken. Hij stelde nu voor dat ik eerder weg kan eventueel wat verlof opneem. Daar voel ik weinig voor. Het is geen leuke vrije tijd waar ik mijn verlof voor gebruik, maar noodzaak omdat ik lichamelijk niet de hele werkdag vol kan maken. En dat is dus gewoon ziektewet... Ik kijk het deze week even aan en bespreek het straks met de fysio. Misschien kan die wel een verklaring opstellen en dan kan ik zsm naar de bedrijfsarts...
Geen verlofuren opnemen hoor! Dit is ziektewet! En als je vanwege zwangerschap in de ziektewet komt, betaald het UWV je werkgever je salaris. Dus het kost je werkgever niks. Alleen natuurlijk het ongemak van vervanging voor jou zoeken. Ga zo snel mogelijk naar de bedrijfsarts voor een plan van aanpak! Dan sta je sterker. En heb je de mening van een arts aan je kant. Ik had bij mijn eerste zwangerschap vanaf 18 weken last. Deze tweede zwangerschap vanaf 8 weken last. Nu ook vanaf 12 weken in de ziektewet op advies van de bedrijfsarts. (ik werk in de zorg). Succes! Denk aan je eigen lijf en niet wat anderen zeggen. Hoe serieuzer jij ermee omgaat, hoe beter je hersteld na de bevalling. Als je het verwaarloosd kan je erg lang last houden na de bevalling.
Ik ben 3 maanden geleden bevallen. Had vanaf 13 weken bi. Met nog veel andere klachten. Met 24 weken ben ik helemaal gestopt met werken. Met 18weken minder gaan werken. Blij dat ik voor mezelf gekozen heb. En dat ook echt doen. Het is jouw lijf en je wil er nadien zo snel mogelijk weer vanaf zijn. Doe rustig aan en zorg dat je niets overbelast.
Hier ook al vanaf week 11 echt b.i. Ik werkte vanaf dan dus ook al minder.. Ik had een therapeut en ook hij zei echt even minder uren maken. De arbo zei het hetzelfde. Nu ben ik 22 weken zwanger en gisteren door mijn werkgever naar huis gestuurd en vrijgesteld van werk. Ze zegt wij zien gewoon dat je het niet meer aan kan.. je trekt het niet.
ik ben inmiddels in de ziektewet, ons mannetje gaat zeker boven alles. van de therapeut heb ik een bekkenband gekregen, donderdag mag ik weer naar dr toe. mijn teamleider belde vandaag op met de mededeling dat ik niet meer hoef terug te komen en moet gaan werken op een andere groep, de heks. ik moet morgen naar de arbo en daarna moet ik die groep bellen met de uitslag en wat ik wel mag doen. ben echt pissig om het telefoontje, gewoon achter mij rug om mij wegwerken. ben een kant wel blij dat ik haar niet meer hoef te zien.