Ik zal ff mijn verhaal uitleggen: ik heb vorig jaar in februari een parka jas gekocht bij bon prix. Die had ik een paar maanden aan en toen kon ik hem weghangen aangezien ik toen de zomerjas weer aankon. Ik oktober werd het weer koud dus toen ging die parkajas weer aan. Dat was van korte duur want de rits ging kapot. Als ik de rits omhoog deed dan ging hij onderaan weer open, kortom: kapot dus. Dus ik gebeld met de klantenservice van Bon Prix en die vrouw zei dat ik de jas kon opsturen met een begeleidend briefje erbij in naar een antwoordnummer van Bob Prix. De mogelijkheid was er dat ik de jas liet ophalen aan huis door Select vracht. Dus daar maakte ik natuurlijk gebruik van. Dus op 19 november 2009 werd de tas met jas opgehaald door Select Vracht. Totdat ik begin dit jaar ineens dacht van: ik heb nog al die tijd niks van die jas gehoord. Heb er zelfs speciaal een nieuwe jas voor moeten kopen in oktober, wat ik best wel balen vond want ik had dus maar één jas, die parka jas. Dus ik weer gebeld met de klantenservice van Bon Prix, begin deze maand, en de vrouw zei dat ze helemaal niks in haar pc kon zien, dat de jas terug verzonden was. Dus met andere woorden: waarschijnlijk het pakje niet aangekomen. Ze zou er werk van maken, ze zou het gaan uitzoeken en ik zou in de diezelfde week een brief krijgen met hoe nu verder... Nou geen brief ontvangen. Toen belde ik een week geleden weer en die vrouw van klantenservice zei dat ze me op de hoogte zou houden, dat ze het dus uit zou zoeken en terug zou bellen. Maar tot op heden nog niks gehoord. Ik baal als een stekker. Wat moet ik nu met die bon prix? En wat gebeurd er als een pakje is weggeraakt? Is het nu mijn schuld? Ik heb trouwens het afhaalbewijsje van Select Vracht hier liggen met een code erop. Die hadden ze overigens bij Bon Prix niet nodig. Wat denken jullie? Wat gaat er gebeuren? Ik zei al tegen die vrouw van Bon Prix: ik wil heel simpel gewoon mijnj geld terug (65 euro) of een nieuwe jas.
ik ozu er achter aan blijven gaan hoor, jij hebt bewijs dat het opgehaald is, dus is niet jouw fout denk ik zo.
Je hebt een afhaalbewijsje, dus de fout ligt waarschijnlijk bij Selekt Vracht, maar laat Bon Prix dat met hun uitzoeken. Ik heb nog een tip: Als ze alsnog dat afhaalbewijs willen hebben maak dan voor jezelf even een kopie zodat je altijd nog bewijs hebt liggen dat het pakketje gewoon afgehaald is.
he wat vervelend zeg! Zoiets heb ik ook gehad, voor het eerst daar wat besteld omdat het zo goedkoop is, maar bestel er nooit iets weer! Had daar een bolero besteld, toen ik hem kreeg, vond ik het niks dus teruggestuurd, daar kreeg ik een trick en trace nummer bij. dus ik denk dat het hiermee klaar is Een maand later krijg ik een herrinering, omdat ik dus nog niet betaald had, ik kreeg ze niet te pakken via de telefoon dus maar een mail gestuurd met datums wanneer ik die had teruggestuurd met trick en trace nummer, kreeg mail terug dat het een foutje was. dus ik dacht weer prima het is dus nu klaar.. Weer een maand later kreeg ik een 2e herrinering. ik boos, kreeg ze weer niet via de tel te pakken en je kon je nummer doorgeven zodat zei je terugbellen, niet dus. weer een mail gestuurd, werd niet op gereageerd, aantal pogingen gedaan via de telefoon en eindelijk na lang wachten kreeg ik een vrouw aan de lijn die in de computer zag dat ik 2 bolero's thuis had gehad waarvan ik 1 nu dus nog thuis had.. huh?? had toch echt maar 1 besteld! ze had dit uit de computer gehaald. maar vertelde dr nog wel even bij dat ik 5 euro nog wat moest betalen voor de verzendskosten! stond in de voorwaarden, heb ik dus maar gedaan maar ik was er goed flauw van en besteld daar dus nooit weer wat, bestel geregeld wat bij esprit en wehkamp, maar deze dus nooit weer. Die code die je hebt gekregen zou ik heel goed bewaren want dat is je enige bewijs dat je hem hebt opgestuurd. Hoop dat je snel je jas weer terug krijgt!
Nee ik bestel ook niks meer bij bon prix. Ik heb er al een keer eerder problemen mee gehad, dat ze 4x ipv 1x 70 euro afschreven. Grrr...... Dus heb ook heel wat telefoontjes moeten plegen voordat het rechtgetrokken was. En ik had iets in de verkeerde kleur toegestuurd gekregen een keer, ook erg irri. Kan ik het weer terugsturen, iets waar ik helemaal niet om vraag.
Jamaar ik heb er al twee keer achter aan gezeten zonder resultaat. Dat is nu net het probleem. Ik wil niet eerst 100 telefoontjes plegen tot het voor elkaar is. Gewoon mijn geld terug.
Ik heb even een heel boos mailtje gestuurd naar bon prix, dat ze het nu eens moeten uitzoeken, met de bijbehorende code van de jas erbij. Hopen dat het effect heeft.
ik bedoel ook niet alleen bellen, maar ook mailen en brievenschrijven. hoe durven ze! maar goed wacht even de reactie op mail af, misschien eens op radar of zoiets op de site zon vraag stellen. xxx
Bon prix is gewoon heel erg slecht! Mijn moeder had er eens een jurkje besteld voor dochter. De 1ste keer was de zak scheef genaaid en ook nog vast genaaid, geen gezicht. Ging weer terug ener kwam een nieuwe: deze keer met een halve knoop. Gevraagd of er alleen een nieuwe knoop naar ons toegezonden kon worden. Kon niet jurk moest terug en nummer 3 zou komen. Nooit meer gezien, jurk was ook ineens uitverkocht. Nu zeggen ze dat ze de 2de keer de jurk niet terug hebben gehad. Helaas had mijn moeder al betaald. Ze heeft er nog wat besteld en daar het geld van de jurk vanaf getrokken. Vanaf dat moment krijgt mijn moeder steeds boze brieven en dreigen ze met de deurwaarder. Mijn moeder heeft nu een brief gestuurd aan het hoofdkantoor in Frankrijk. Ik ben benieuwd. Jij ook succes met die lui, ik bestel er in elk geval nooit iets. Ik vind het ook niet zo heel goedkoop en ook niet zo mooi.
@ Leeuw86 en Yolanthe, jullie hebben me ook een verhalen zeg. Ik irriteerde me al toen ik in de wachtstand stond bij bon prix en toen er werd gezegd: 'bon prix staat garant voor service en kwaliteit.' Nou nou, wat een service...... En wat een kwaliteit. Weet je wat het aantrekkelijke is met die webwinkel: het is gewoon zo goedkoop. en ik vind niet al hun kleren lelijk.... Maar als het zo gaat met bestellingen, dan houd het snel op natuurlijk....
In de stad kun je met de uitverkoop ook voor de prijzen van bon prix leuke kleding vinden. Ook wel soort gelijke kleding. Ik zeg ook niet dat alles lelijk is, ik bedoel meer dat het niet uniek is en je het ook iets soortgelijks kunt vinden in de stad. Voordeel dat je het gewoon vast kunt pakken en kunt bekijken.
Ja ok, maar ik heb maat 50, en dat is een rotmaat. Dus moet er altijd voor verder weg, want in onze stad heb je geen kledingzaken waar ik kan slagen voor kleren. Bij wehkamp heb je ook wel grote-maten kleding maar die zijn natuurlijk weer wat duurder...
@ waardevol: ik zou liever meer betalen en een goede service krijgen, nu heb je goedkoop wat duurkoop word, je hebt er een extra jas bij moeten kopen omdat deze nog niet terug is
Ik vind Bon Prix ook waardeloos. Ze staan er trouwens ook wel om bekend dat er vaak dingen verkeerd gaan met het terug sturen. Tevens staan ze ook bekend over het versturen van aanmaningen, terwijl de rekening al betaald is. Ik bestel er in ieder geval niks meer. Vind de kwaliteit van de kleding ook erg slecht. Hopelijk kom je er uit met hun en heb je snel een nieuwe jas of je geld terug.
Mensen! Ik ben hartstikke boos op Bon Prix. Ik had ze een boze mail gestuurd (of in elk geval wel een beetje bot) en krijg ik een reactie terug dat ze het hebben uitgezocht en dat mijn geld gestort is. Ja, dat klopt, maar dat ging over heel wat anders, over een trui en niet over de jas. Wat een ongelooflijk kutbedrijf. Als dat met die jas afgehandeld is, dan hoef ik er helemaal niets meer van. Ik zal de mails wel even hier neerzetten, maar haal wel even mijn privegegevens er tussenuit. Het bovenste mailtje heb ik dus net terugverzonden, je moet van onder naar boven lezen, want onderaan staat mijn eerste bericht: ____________________________________________________ RE: Service: Kontakt: Klopt, het geld van de trui die we hadden teruggestuurd daar we het geld van terug ontvangen. Maar die bedoel ik helemaal niet. Ik bedoel dus de parka jas die ik heb teruggestuurd op 19 november 2009. Met onderstaande code. Die heb ik toen dus retour gedaan omdat de rits kapot was en ik verwacht van jullie dat jullie hem dan repareren of me een nieuwe jas toesturen, of mijn geld terug storten. Het is niet mijn probleem dat een jas tijdens de verzending zoek raakt. Ik heb het bewijs dus, want ik kreeg een bonnetje van select vracht. Dus u mag nu wel even uitzoeken waar die jas is. Groetjes Date: Wed, 27 Jan 2010 09:41:42 +0100 From: serviceNL@bonprix.nl To: Subject: Re: Service: Kontakt: Referentie: ________________________________________________________ Beste klant, Na controle van uw dossier, kan ik u bevestigen dat wij uw retourzending inmiddels ontvangen hebben en verwerkt in uw dossier. Een terugbetaling van 19,90 euro is op 14/01/10 op uw rekeningnummer gestort. Ik hoop u hiermee van dienst geweest te zijn. Tot binnenkort op http://www.bonprix.nl ! Met vriendelijke groet, Yvonne Kruijt Klantendienst bon prix P.S. Om uw dossier beter op te kunnen volgen, vragen wij u in uw volgende e-mail(s) over dit onderwerp telkens de bovenvermelde referentie te vermelden. ________________________________________________________ Uw bericht : Dit is al de derde keer dat ik jullie benader. Ik heb op 19 november mijn parka jas teruggestuurd omdat de rits kapot was maar ik hoor maar niks van jullie. Jullie zeggen dat vermoedelijk het pakje is kwijtgeraakt met de verzending, maar wat kan ik daar aan doen? Ik wil graag dat het uitgezocht word en dat er nu een beetje schot achter gezet word, want ik wacht al langer dan twee maanden. Misschien kunnen jullie even uitzoeken met select vracht waar het mis gegaan is. De code van het pakje is: 3SP....... . Ik heb ook speciaal een andere jas moeten kopen omdat die van bon prix kapot ging, en daar had ik ook al flink de balen van. En nu dit.... Graag even een reactie terug en wat jullie eraan gaan doen. Ik zou graag mijn geld terug willen.RE: Service: Kontakt:]
Ik heb ook een gezeur gehad, gelukkig een acceptgiro, want ik had mijn bestelde pakketje a 140 euro gewoonweg niet ontvangen!!! Gelukkig uiteindelijk, na een incassobrief, kunnen bewijzen dat ik niks had gekregen en ik hoefde toen ook niks meer!
@ Missym, daar heb je dan mooi geluk mee gehad. Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt! Met de bestellingen bij Wehkamp en Neckermann verloopt het bij mij altijd vlekkeloos. Maar dit: is echt verschrikkelijk.
ik ben over bon prix zowieso niet te spreken mijn dementerende oma bleef maar bestellen daar.. zo vergeetachtig als de pest maar ze wist wel wat ze mooi vond hahaha.. maar ze bestelde zoveel, dat het niet betaald kon worden..oma had ook geen zeggenschap meer over haar rekening, huurachterstand etc allemaal door dit soort geintjes en ik maar elke keer bellen, situatie uitleggen etc.. antwoord: ja mevrouw, we halen haar uit systeem mevrouw blah blah. en ik maar steeds pakketjes terugsturen maar wel aanmaningen ontvangen over pakketjes die dus allang weer terugwaren. en dan kwam je weer bij oma.. en daar lagen alweer pakjes. ik weer bellen en op bepaald moment gezegd dat als er weer pakjes kwamen, ik nix terug zou sturen maar ook niet zou betalen. heb nog 1 pakje gehad.. daarna was boodschap duidelijk
Jeetje echt vervelend! Misschien kun is het makkelijk als je hun even laat weten hoe duur die jas was,...dat die dus niet 19,90 was.