Kleine camping met zandstrand in Kroatie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Luppy, 26 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het nieuwste plan hier in huis is om in de zomer met een (nog te kopen) tent naar Kroatie te gaan.

Ik heb niet zoveel met Kroatie. Voor mijn gevoel zijn het daar vooral megacampings, met rots/kiezelstranden. Maar wie weet kent iemand hier een of meerdere leuke kleinere campings met zandstrand en in de buurt van leuke dorpjes of mooie natuurgebieden? Wij zijn geen mensen die hele dagen op de camping blijven, dus iets te doen in de buurt is wel een must.

2. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Wij zijn naar Medulin geweest op camping collage Medulin . Nadeel is dat ie wel groot is vind ik. Wij hadden daar een stacaravan met zeeuitzicht gehuurd. Er zijn ook veel staanplaatsen voor caravans en tenten. Het strand is zee-egel en rotsvrij gemaakt. Advies voor het diepere deel is wel waterschoenen aan. Je loopt vanaf de camping zo de boulevard op. Er is regelmatig markt op de boulevard. Er is naast de camping ook een soort kermis. Is elke dag open. Langs de boulevard zitten allemaal winkeltjes en restaurantjes. Je kan ook diverse tripjes doen met de boot vanaf de boulevard. Kost bijna niks. De boot vaart dan langs de diverse eilandjes en als je een glasbodem boot hebt kan je ook de zee-egels en vissen zien. Je moet wel zeebenen hebben als je dat gaat doen. Die bleek ik niet te hebben en was blij dat ik weer terug was :D. Je kan met de taxi of met de bus naar Pula. Wij hadden de bus genomen want dan die je meer van de omgeving. Wij gingen voor 3 euro per persoon heen en weer naar Pula met de bus. Pula is een grote stad en daar is echt heel veel te zien. Ook zagen we op de boulevard nog tentjeset excursies naar watervallen en andere dorpjes en steden maar dat hadden wij niet gedaan. Wij waren van het uitslapen tot de middag en dan eten om vervolgens om 1630 te gaan zwemmen in de zee en dan s avonds uit eten en dan vervolgens lekker struinen over de boulevard en ergens wat drinken en dan weer naar de stacaravan. We waren toen met het vliegtuig gegaan

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hoi,

Bedankt voor je tip, maar het klinkt niet echt als wat wij zoeken (liever geen kermis als buren, haha).
    Weet iemand anders nog iets leuks?

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    Tussen Zadar en Sibenik zitten wel meerdere kleine campings met zandstranden. Helaas zelf geen ervaring op deze campings, omdat wij op de bonnefooi ging in het hoogseizoen en toen waren die campings dus allemaal vol.
    Omgeving daar vind ik ook erg mooi. Mooie natuurparken en leuke dorpjes/steden. Zelf wel spijt gehad dat we niet nog zuidelijker gegaan zijn, zodat we ook naar Dubrovnik konden. Schijnt ook een hele mooie stad te zijn!
    Volgens mij is vooral Istrië massaal en toeristisch en hoe verder naar het zuiden, hoe rustiger het wordt.

5. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Tassalera in medulin. Geen last van de kermis en heerlijke camping!

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Is Zandar/Sibenik een beetje te doen qua afstand? Ik zit nu eigenlijk vooral te kijken naar Istrie en Kvarner, omdat het me anders zo ontzettend ver lijkt. Of maakt dat niet veel uit?

7. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

van de kermis heb je geen last als je op de camping staat.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.914
    113
    Vrouw
    #8 Feye, 29 apr 2015
    Laatst bewerkt: 29 apr 2015
    Ik vond het prima te doen. Wel in 2 dagen uiteraard, maar Istrië redden wij ook niet in 1 dag. Het worden dan alleen 2 wat langere dagen.

Nog even gecheckt: in Istrië zaten we op een camping, was 1600 km rijden vanad thuis en de camping in Dalmatië was 1800 km. Scheelt dus niet eens zoveel.

9. Vrouwtje1983

Vrouwtje1983 Bekend lid

21 sep 2014
    537
    1
    18
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina