Kleine commode.. Bijna kleiner dan de baby?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door kkatinka, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Hoi iedereen,

Ik ben van plan om die kleine commode van de Ikea te kopen, die is 72 cm breed. Maar.... De meeste baby's worden al met 50 cm geboren. Wilt dat dus zeggen dat de armen en voeten van de baby na enkele maanden van langs de commode hangen bij het verschonen?

Lijkt me niet super handig, toch?
    Aan de andere kant: ze zullen die commode niet voor niks hebben gemaakt.. Ze zullen er wel over na hebben gedacht

2. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Lijkt me iig handig als er een aankleedkussen normaal op past.

Dat de armen en benen op een gegeven moment langer worden lijkt me niet zo'n probleem. Zolang de commode maar stevig is.

3. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Mijn zoon is nu 15 maanden en denk 80 cm. Ik verschoon hem ook vaak op een ander plekkie. Vind de commode toch wel fijn. De mijne is wat groter, heb eek een bakje met spullen op staan enzo

4. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Ik persoonlijk moet echt wel de ruimte hebben op een commode! Als ik soms zie wat sommigen allemaal op de commode hebben staan, van lampen tot 10 opbergmanden..

Bij mij lag er altijd alleen de aankleedkussen en billendoekjes, maar je hebt al gauw meer ruimte nodig, vooral met afdrogen, ik had dan de kleertjes er ook liggen, zalfjes/creme'pje, flesje bodylotion enzo..

5. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    Dus zo een kleine commode van bijvoorbeeld Ikea is dan niet eens zo heel lang handig? Raden jullie dit dan af?

Ik verplaats dan liever de bank een beetje en hopen dat een grotere commode wel past, dan dat we dit kopen en hij dan na vier maanden al te klein wordt.

SNIGLAR Commode - IKEA

6. kkatinka

kkatinka Actief lid

6 aug 2014
    340
    5
    18
    De commode is precies even groot als het aankleedkussen

7. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Zo snel zit hij/zij niet aan de 72cm. Tegen die tijd was onze baby zo beweeglijk dat ik hem verschoonde op bed, op de bank of op zijn speelkleed. Wel altijd op zijn aankleedkussen natuurlijk.

8. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Ik heb mijn zoontje buitenshuis regelmatig op zo'n commode moeten verschonen en ik vind het echt een onding! Je kunt je doekjes er niet op kwijt en ik vind hem er laag! En ik ben niet eens heel groot. (1.73)

9. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Die is wel heel krap. Ik heb zelf een commode die niet veel groter is maar waar naast het aankleedkussen nog een pak doekjes, een luier en sudocreme kunnen staan. Maar met een plankje erboven zodat je spulletjes binnen handbereik hebt kom je ook een heel eind.

Commode wordt hier vooral nog gebruikt voor na het badderen, verder doe ik eigenlijk alles op de bank, toch wat meer ruimte.

10. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Voor in een wat kleinere kamer is dit een prima commode. Ik heb hem ook, heb er bakjes aan hangen (ook van Ikea, hing in de winkel ook aan zo'n commode).
    Let wel op: deze commode kan tot 12 mnd gebruikt worden! Kwam ik pas achter na aankoop.

11. joma87

joma87 Actief lid

11 mrt 2009
    305
    0
    0
    verpleegkundige
    Mijn ouders hebben deze ook, maar daar gebruik ik hem incidenteel. Ik vind hem niet heel stevig en je kan er inderdaad niet heel lang mee doen. Ik had de doekjes op het planke er onder. Maar dat is altijd erg rijken.

12. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had deze in de badkamer en vond hem erg prettig, ik had van die hangbakjes eraan (die koop je ook bij IKEA) en daar zaten de luiers en doekjes enzo in. Daaronder drie mooie manden (Axcion) waar ik andere spullen in kon bewaren.
    Vond hem niet handiger of onhandiger dan die op de babyslaapkamer stond. Zelfs handiger als ik er nu over nadenk ;)

13. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Wij hebben in de badkamer die kleine Ikea-commode. (sniglar)
    Als mijn dochter (nu net 2) in bad gaat kleden we haar nog steeds daarop aan.
    Haar beentjes steken inmiddels wel enorm uit natuurlijk! Maar die trekt ze dan wel op of ze laat ze bengelen.
    Op de onderste plank hebben we 2 mandjes (1 met washandjes en 1 met badspeeltjes en shampoo enzo) en een schone emmer (voor babybadjes).
    Boven de commode hebben we (ook van Ikea) zo'n zakjes-ding wat je aan de muur hangt, zitten 6 zakjes in waar je een luier, wat kleertjes, de badthermometer, etc, in kan bewaren.
    Op haar kamer hebben we wel een grotere commode, die vind ik zelf wel veel fijner. Kun je ook nog de doekjes ernaast zetten enzo.

14. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Kan dus prima met ruim 24 mnd ook nog :D
    Niet altijd super praktisch, maar het kán zeker!

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.289
    113
    Als het past zou ik voor een grotere gaan.
    Ook afhankelijk of je een klein of groot kind verwacht en hoe groot je zelf bent.

Wij hebben een ikea hemnes kast.hoog voor mijn man (2 meter) en ook prettig voor mij(1.60)we hebben ook geen kleine uk.bij geboorte 52 cm en was 5.5 week tevroeg.
    Ideale kast om straks te blijven gebruiken.

Deel Deze Pagina