Help! maat 50 of toch ruimer kopen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nyx, 17 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nyx

nyx Lid

20 apr 2014
    98
    0
    0
    Goedenmiddag allemaal,

Ik zou graag wat advies willen bij het volgende;

Ik vraag me af hoelang en of uberhoubt iedere baby wel gebruik maakt van de allereerste maat 50 kleding...
    Het zou mi zonde zijn om daar royaal van in te kopen, terwijl dit na drie weken (of misschien zelfs eerder) niet meer past.

Wat is jullie ervaring? Toch maat 50 kopen of toch meteen ruimer kopen?

:D:D:D wij zijn beiden normaal van lengte/gewicht, ook als baby, dus verwachten dat de kleine beep dit ook zal zijn :D:D:D

Greetzzz

2. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier heeft alleen de oudste geen maat 50 gedragen, maar die is geboren met 56 cm en dat was dus al te klein.

De andere hebben allemaal maat 50 aangehad tot een week of 4 (ook afhankelijk van het merk) en daarna tot een maand of 3 maat 56.

Ik zou een paar pakjes maat 50 kopen en de rest 56, het is ook zo bij gehaald mocht maat 56 nog veel te ruim zijn.
    Al heb je merken zoals z8 en name it die vallen wat ruimer en dan is maat 50 goed.
    Noppies valt klein en dan zou ik dus geen 50 aanschaffen maar beginnen bij 56.

3. Dyson

Dyson Fanatiek lid

8 mrt 2013
    1.404
    551
    113
    Ondanks voorspellingen van een flinke baby kregen wij een enorm ukje. We hadden 1 pakje in maat 50 maar manlief heeft snel wat extra gekocht.
    Hij was gelijk helemaal trots dat hij zelf kleertjes had uitgezocht zonder hulp :D

4. MH1113

MH1113 Bekend lid

8 jun 2009
    774
    0
    0
    Wij hebben wel een aantal pakjes in maat 50, vind het niet mooi als de mouwen en broekspijpen helemaal zijn omgeslagen.

De eerste weken moet je zo vaak verschonen dat het wel handig is genoeg pakjes te hebben in de juiste maat.

5. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.779
    1.131
    113
    Vrouw
    Wij zijn beide wel redelijk lang (1.78m en 2.02m) en ons meisje was 49cm.

Ze heeft toch wel een week of 6 maat 50 aan gehad, in combi met maat 56. Maar ik wilde inderdaad ook niet de hele tijd omgeslagen mouwen en pijpen ;)

En ik ben sowieso shopverslaafd, dus kleren had ze genoeg, hihi!

6. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    Het hangt helemaal van de baby zelf af. Sommigen groeien in het begin wat sneller dan de ander.

Ik zou zelf eerst voor mt 56 kiezen, maat 50 is snel genoeg bijgekocht mocht blijken dat de kleine wel wat langer in die maat blijft. met 2/3 setjes van mt 50 kom je de eerste dag(en) wel door namelijk.

7. saroanda

saroanda Actief lid

24 nov 2009
    232
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zelfs mijn zoon van 4390 heeft wekenlang maat 50 aangehad. Met 3 setjes had ik dat echt niet gered. Voor nummertje 2 heb ik veel van de buren gekregen maar zelf ook nog wel een 8 pakjes gekocht. Ik heb geen zin om dagelijks te wassen dus heb genoeg kleding in huis.

8. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had toch wel een hoop pakjes in maat 50.. dit bleek veel te groot.
    Zijn eerste fotos zijn dus met veel te grote kleding
    Toen snel maat 44 gekocht. Hij heeft daarna best lang in 50 gezeten

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier ook altijd gewoon maat 50 aangehad hoor, mijn jongste zoon wel maar kort (4670 gram) maar mijn meisje nu (3820 gram) gaat het echt nog wel een tijdje passen.

10. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Wij hebben wel wat maat 50, maar niet veel. Vooral 50/56 of 56. Ik let ook erg op de pasvorm. Zoon was lang (56 cm) en slank. Meeste pakjes 56 waren veels te breed, die slobberden om hem heen. Nu voor ons meisje wat slankere truitjes uitgezocht! Hoop dat het past.....

11. Lieke86

Lieke86 Fanatiek lid

16 jun 2012
    4.789
    1
    38
    Zwemonderwijzeres
    Zuid-Holland
    Wij hadden ook paar maatjes 50. .maar goed ook want ons manneke was 51 cm bij geboorte en 50 was zelfs te groot voor m..heeft ie nog ruim week of 4 aan gehad

12. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    #12 JMay, 17 aug 2014
    Laatst bewerkt: 17 aug 2014
    iedereen zei altijd tegen mij: Nee je moet niet veel maat 50 kopen miss 1 pakje, want binnen een week zijn ze daar uit.

Nou mooi niet, mijn dochter had de eerste 2 maanden maat 50..dus ik moest zeker een aantal pakjes bij kopen want te grote kleren vind ik er niet uit zien bij z'n klein babytje haha

Ze woog trouwens 3110 gram en was 49 cm dus niet eens heel klein ofzo.

13. GFH

GFH Fanatiek lid

27 dec 2010
    3.539
    0
    0
    Iets in de ICT
    Limburg
    Mijn dochter, 48 cm bij geboorte, heeft echt wel een maand of 2 maat 50 gedragen.

14. Tannetje

Tannetje Actief lid

12 jul 2012
    244
    0
    16
    NULL
    NULL
    wij zijn ook allebei normaal van lengte maar hebben toch twee kleine kindjes gekregen.
    Bij beide was 50 te groot.
    dochter heeft heel lang 50 aangekund.
    Onze zoon is nu 2 weken en heeft 44 aan

15. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier 2 totaal verschillende kindjes. De eerste heeft ruim 2 maanden in maat 50 gepast. En de 2e zat het bij de geboorte meteen goed en heeft ze het maar een weekje gedragen,die zit met 16 weken nu al in 68/74!

16. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dochter was heel gemiddeld bij de geboorte en heeft een week of 5/6 maat 50 gedragen. Maat 56 heeft ze dan maar een week of 3 aangehad omdat ze toen een flinke groeispurt had. Het kan dus echt alle kanten op gaan met de maten.

17. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Hier zeker 2 a 3 maanden met maat 50 gedaan. De eerste weken zwom ze er nog echt in. Ze was ook maar 2740 gram bij de geboorte (3 weken te vroeg geboren) dus dat speelde ook mee natuurlijk. Maar ook 3 weken verder was ze denk ik niet in twee weken uit maat 50 gegroeid. Ze had wel een normale lengte voor pasgeborenen (50 cm).
    Had maar paar broekjes en shirtjes in maat 50 gekocht, ook omdat ik niet veel wilde hebben wat niet of nauwelijks gebruikt werd, maar gelukkig konden we wat bijlenen van familie, anders hadden we echt tekort gehad.
    Wij zijn zelf overigens normaal van postuur (ik) of lang (mijn man). Wel beide slank.
    Ik was zelf een baby van een nette 6 pond, maar mijn man was bij de geboorte een dikkerdje met 9 pond. Op basis daarvan kun je dus niet veel voorspellen!

18. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Zelfs al zijn ze binnen 3 weken uit maat 50 dan nog heb je aan 2 pakjes te weinig. 1 keer een spuitluier of een keer spugen en je kan verschonen. Grotere maat kan natuurlijk maar zelf vind ik het een beetje jammer als kindjes alleen maar met omgeslagen mouwen op de foto staan.
    Heb zelfs zoiets van: ik koop lekker een stuk of 8 setjes in maat 50. Dan hoef ik niet elke dag te wassen. Krijgen we toch een groot kind en past het niet of binnen een week eruit, jammer dan. Dan gaat het in een doos voor eventuele volgend baby, geef het aan iemand anders of ik verkoop het weer. Het is niet zo dat het weggegooid moet worden.

19. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik had 2 pakjes in maat 50. Maar die zijn allebei aan de kleine kant voor mijn zoontje. De broekjes gaan wel, omdat hij zijn beentjes nog optrekt. Maar de mouwen van allebei de truitjes zijn te kort.
    En ik wilde eigenlijk nog een paar pakjes maat 50 kopen, omdat ik met 38 weken ingeleid ben. Ik ben blij dat ik dat toch niet gedaan heb.
    Mijn ventje was 4575 gr bij de geboorte. En mijn man en ik zijn allebei niet groot. Dus dat zegt niets.

Mijn dochter was 8 pond bij de geboorte en heeft ook vrijwel geen 50 gedragen. We hoefden geen mouwen om te slaan bij 56.

20. Envy

Envy Actief lid

20 jul 2014
    406
    0
    16
    Op de één of andere manier denk ik dat ons kindje eerder groter wordt dan kleiner. Het setje dat we meenemen als eerste pakje is maat 56. Is van Noppies en ik heb ergens gelezen dat dat merk klein valt. We hebben nog wel 1 setje maat 50 achter de hand, die nemen we ook mee voor de zekerheid.

Deel Deze Pagina