Enthousiast had ik een ledikantdeken gekocht... maar als ik het ledikantje onderin op wil maken, is die deken veel te groot. Domme vraag misschien, maar hoe hebben jullie dat? Gebruiken jullie een wiegdeken/ wieglakentjes voor het begin, als je het ledikantje helemaal onderin opmaakt??
sowieso dubbel en dwars... als je kindje nog helemaal niet beweegt kan je ook een wiegdekentje tijdelijk gebruiken
Hier ook dekentje overdwars gedaan. Of een gewoon fleecedekentje dubbel gevouwen, deze zijn vaak wat dunner
Dekentje dubbel vouwen dan heb je niet zoveel deken over onder het matras. maar waarscheinlijk zal je kraamhulp dit straks zelf al voor je doen als de kleine er is.
wij hebben de eerste weken een wiegdekentje gebruikt, dat vonden we een stuk makkelijker. toen de mannen hoger kwamen te liggen hebben we een ledikant deken gebruikt. joyce
Inderdaad wat Jewe zegt over de kraamhulp: Gewoon nu het bedje op maken zodat het er een beetje leuk uit ziet en als de kleine straks geboren is maakt de kraamhulp het wel op zoals het moet.
Ik had het eerste dubbelgevouwen. Maar later vond ik dat toch te warm. Zo'n prop deken onder het matras vond ik ook niks. Dus hangt een groot deel van de deken bij ons over het voeteneind.
Een wiegdeken is toch te klein,je kunt het dan niet lekker strak instoppen. Wij hadden een wiegje,en zijn nu overgestapt op een ledikant,het wiegdekentje gebruik ik nu als sprei over de ledikantdeken heen,als het echt koud is. groetjes petra
Wij hebben een duodeken en overtrekjes. Dus ik denk dat ik een enkele deken gebruik en die dan dubbel en eventueel over dwars gebruik. En anders hoor ik wel wat de kraamzorg voor ideeen heeft!