Ik ben ook niet bijzonder groot (1.62m) en ik krik de stoel altijd helemaal omhoog, beetje naar voren schuiven die handel en dan kan ik gaan met die banaan! Een rij-instructeur zal je naast het rijden zelf en de verkeersregels ook aanleren hoe je in de auto moet zitten en hoe alles voor jou afgesteld hoort te zijn. Maak je van te voren niet te druk over het rijden. Alle begin is moeilijk. Er zit iemand naast je die je helpt en die kan ingrijpen. Heel veel succes met lessen en volhouden hoor! Dat roze pasje is het zoooo waard.
Bedankt iedereen! Ik vind het erg spannend, maar wil ook gewoon graag mn rijbewijs hebben. Vanaf het begin dit jaar voelt het voor mij al alsof dit het jaar is dat ik dit moet gaan doen, dus dat moet toch goed komen?
Even informeren bij de rijschool, mijn vriend heeft een eigen rijschool en zou hier wel een oplossing voor bedenken als je echt niks zou zien. Meeste auto's kunnen de stoelen best hoog gezet worden.
Idd, in jou geval snap ik dat maar zie dus hier reakties van mensen van mijn lengte die met een kussentje rijden. En daarbij staat de bijrijdersstoel (tenminste in de auto´s die wij hebben en gehad hebben) lager dan de bestuurdersstoel.