Kleine dierentuin ziezoo, best zoo, of zooparc overloon

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MSL12, 21 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Iemand ervaring met deze kleinere dierentuinen en welke is dan een aanrader?

2. Beukenhaag

Beukenhaag Fanatiek lid

17 mei 2020
    1.603
    1.732
    113
    Ik ken alleen bestzoo en overloon. Overloon is een redelijk grote dierentuin. Bestzoo meer een uit de kluiten gewassen kinderboerderij. Ik vind ze allebei leuk, overloon is meer dagvullend.

MSL12 vindt dit leuk.
  3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Dierenrijk Nuenen. Staat niet bij je lijstje maar erg leuk.
    Ziezo heb je met een uur gezien, Overloon is wel erg leuk, bestzoo ken ik niet

MSL12 vindt dit leuk.
  4. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.842
    4.103
    113
    Ik ken alleen Overloon en Ziezoo. Bij beide al een paar jaar niet meer geweest, maar Overloon is een stuk groter. Ikzelf zou die kiezen, omdat ik er een dagje uit van zou maken dan. Ziezoo is wel groeiend, dus ik weet niet hoe het nu is, maar ik denk dat je daar in een paar uurtjes wel uitgekeken bent.

MSL12 vindt dit leuk.
  5. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.209
    1.753
    113
    Vrouw
    Dierenrijk nuenen vind ik persoonlijk mooiere dan overloon maar overloon is flink uitgebreid en heeft mooi leeuwen en giraffen verblijf gekregen

MSL12 vindt dit leuk.
  6. Goldrose

Goldrose Actief lid

4 feb 2017
    326
    197
    43
    Ik heb ervaring met Ziezoo en met Zooparc Overloon. Ziezoo is een zorgdierentuin die ook dagbesteding bieden aan mensen met autisme. Ik vind dit persoonlijk echt heel tof. Je bent hier wel echt met een ochtendje uitgekeken, ook al zijn ze aan het uitbreiden nu. Ook vind ik het oude gedeelte echt wel krap aan doen wat misschien niet zo fijn is corona technisch.
    Verder is het wel een leuk parkje met kleine kinderen.

Zooparc Overloon is een stuk groter en kun je je langer vermaken, echter kun je als je doorloopt ook in een halve dag alles zien, wat bijvoorbeeld met kleine kinderen en slaapjes wel handig is. Het is een hele groene dierentuin en echt heel ruim opgezet. Wij zijn deze week twee keer geweest en hebben meteen een abonnement genomen! Er zit een leuke speeltuin bij, die nu wat afgelegen ligt doordat ze aan het uitbreiden zijn. Er is ook een kinderboerderij met geitjes maar daar kun je nu helaas niet in.

MSL12 vindt dit leuk.
  7. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    Ik ken alleen Overloon. Maar dat is echt een superleuke dierentuin! Wij zijn er twee jaar geleden geweest. Eigenlijk totaal geen verwachtingen. Maar was enorm leuk!

8. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.695
    4.304
    113
    noord holland
    Ziezoo is heel leuk! Maar inderdaad ben je daar wat sneller doorheen omdat het vrij klein is. Dat geeft niet, de prijs is ook lager natuurlijk.
    Overloon vind ik ook leuk, wel echt een stuk groter dan Ziezoo, maar ook weer geen megapark.

9. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Ik vond overloon een erg leuk park! Niet te groot, een dag hou je niet vol. Mooi park, goede verblijven.

10. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Overloon vind ik een heel mooi aangelegd park. Hebben een jaar of 2 geleden ook nog uitgebreid

11. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.688
    2.385
    113
    Vrouw
    Broek
    Ik stem ook voor Dierenrijk. Vooral het verblijf met de Maki's is geweldig, regelmatig dat ze gewoon op je komen zitten. Op meerdere plekken staan voercontainers waar je bepaalde dieren kunt voeren, de "toer de voer" is leuk. De kriebelvisjes zijn ook een succes. Verder veel speeltuinen, sluipdoorpaadjes en interactieve dingen voor de kinderen.

Bestzoo zijn ze wel aan het uitbreiden maahebad je echt in een uurtje of 2 helemaal gezien, verder vind ik de verblijven voor de meeste dieren daar echt te klein, de kinderboerderij met ooievaars en kraanvogels is wel gaaf, wel best spannend voor de kinderen als ze denken dat je voer hebt komen ze echt allemaal op je af.

Wat ook nog leuk is is Veldhoven zoo. Dat was vroeger het papegaaienpark. Daar kun je nootjes kopen en alle papegaaien voeren, vinden onze kids erg leuk. Ze hebben ook nog andere dieren, niet alleen papegaaien.

Zoals je leest vinden wij dus blijkbaar vooral interactie net de dieren het leukst ;).

MSL12 vindt dit leuk.
  12. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Dierenrijk en zooparc beide leuk. Wat mij opviel bij dierenrijk is dat kinderen vanuit buggy/kinderwagen goed kunnen zien

Deel Deze Pagina