Wij gaan als het allemaal kan uiteraard deze zomer richting Camping Norcenni Girasole Club in Toscane maar ben wat voorbereidingen aan het doen voor een hotelovernachting, heeft iemand misschien een goede tip in welke plaats dat het beste is? Wij denken aan ongeveer op 900 km rijden en dan kom je ongeveer in Innsbruck uit maar we willen gewoon low budget een overnachting. Maar wie is er weleens richting Toscane geweest en heeft een overnachting gedaan? Ik hoor graag wat het beste is om te doen. Over Zwitserland kan natuurlijk, ben alle opties aan het bekijken.
Wij zouden vorig jaar naar norcennie gegaan. Je moet ook kijken of je vis Zwitserland of Oostenrijk wilt rijden. Toen wij naar t gardameer gingen 2 jaar geleden hebben wij een overnachting gedaan op de grens Frankrijk/, Zwitserland via b&b. Misschien is dat ook nog een idee. Volgens jaar hoop ik ook dat we weer kunnen reizen en gaan dan ook naar norcennie toe
Wij zijn vorig jaar naar Norcenni Girasole geweest en hebben overnacht in Gries am Brenner, in hotel Humlerhof. Prachtig gelegen en toch nog super dichtbij de Brennerstrasse!
Wij zijn een aantal jaren geleden naar Toscane geweest maar we vonden alles in Zwitserland echt duur. We hebben toen net in Como overnacht in een familie hotel
Nou ik lees overal dat het via Zwitserland het snelst is dus zit nu toch voor Zwitserland te kijken. Maar het is best prijzig allemaal.
Daarom hadden wij een air b&b in Frankrijk op de grens met Zwitserland T was onze eerste x italie voor mij en de kids en die gotthard tunnel was al een hele beleving voor de kids.
Wij willen via Duitsland en niet via Frankrijk. Zijn al 2 keer eerder in Italië geweest maar dan naar het Gardameer en 1 x via Zwitserland en 1x via Oostenrijk maar lees toch voor Toscane dat Zwitserland de beste keuze is als het niet druk is bij Gotthard natuurlijk
Wij hebben twee keer niet druk gehad bij Gotthard. Wel bewust altijd doordeweeks rijden en niet vrijdag of zaterdag
We gaan op zondag vertrekken dan maandagochtend door de tunnel. Denk dat we een hotel in Luzern gaan nemen.
Toscane is prachtig sowieso dus daar kan weinig mis gaan. De camping biedt genoeg vermaak voor de kinderen en de zwembaden zijn mooi: toen wij er waren was de camping maar halfvol vanwege Corona maar ik was blij toe, hierdoor was de drukte te overzien. Een normaal hoogseizoen met volle bezetting zou persoonlijk hel zijn voor me, dan wordt het vechten om een plekje bij het zwembad vrees ik .
We gaan het zien, zal dit jaar ook geen volle bezetting zijn denk ik als alles doorgaat uiteraard. Maar dat lijkt ons wel prettig anders is het weer handdoekje leggen om 9 uur. Toscane zijn we nog niet geweest dus ben erg benieuwd.
Wij hebben via eurocamp in Zwitserland overnacht. Wel 4 nachten, was prachtig daar. In Susten. Misschien niet heel handig voor 1 nacht, maar anders zou ik zeker even kijken.
Ik heb inmiddels een hotel vastgezet in Luzern dus het is geregeld. Bedankt voor je tip ga er alsnog naar kijken.