Alleen in bed willen slapen, hoe nu dagjes weg?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tamar69, 11 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben heel blij dat mijn dochter heerlijk in haar eigen bed slaapt of in een campingbedje bij iemand anders, maar ze slaapt dus absoluut niet in de kinderwagen oid.. Voorheen maakte me dat niet zoveel uit want het was toch nog geen weer om lekker weg te gaan, maar met dit heerlijke weer willen we er wel gewoon lekker op uit maar ik zou niet weten hoe, omdat ze dus echt alleen in een bed wil slapen. Ze blijft net zolang jengelen en heel druk doen totdat ze in een bed ligt, eerder slaapt ze niet. Ik heb dus geen idee hoe ik dit moet doen als ik wegga.
    Heb in het park al kleedjes geprobeerd, in m'n armen, in de kinderwagen, maar ze kan er gewoon niet in slaap vallen.

Ik hoop dat iemand hier een tip heeft want ik moet nu eigenlijk alles om haar slaapjes heenplannen, ik kan bijv maar kort naar het park omdat ze rond 15:00 weer naar bed gaat. Niet leuk met dit weer :(

2. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik pas me aan. Dan maar kort ergens heen oid.
    Als ze ouder zijn slapen ze minder en heb je meer tijd voor zulke dingen.

Oudste heeft nooit ergens anders in geslapen, ook in de auto niet. De jongste was makkelijker, maar slaapt nu ook bijna alleen in bed.

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Zo doen wij het ook.
    Ik vind het zelf ook niet leuk als ik ergens moet zitten terwijl ik wil slapen. Van volwassenen vind iedereen het normaal dat ze alleen in een bed slapen, maar van een kind verwachten we dat ze zich maar aanpassen.
    Heb je een flexibel kind dat overal slaapt: Heerlijk! Geniet ervan!
    Heb je dat niet (zoals ik), dan vind ik je aanpassen aan je kind het meest voor de hand liggende.

4. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Herkenbaar! Ons meisje is inmiddels bijna 1 maar was ook geen goede slaper op andere plekken dan in haar bed.. Het wordt nu iets beter, daarmee bedoel ik dat ze soms in de auto in slaap valt maar dan ook echt alleen als het niet anders meer kan ;)
    Sluit me dus aan bij bovenstaande reactie, je zult je er bij neer moeten leggen maar het wordt inderdaad wel beter al slaapt ons meisje nog steeds 2-3 uur op een dag en verspreid over 2 slaapjes en dus blijf je beperkt.. Echter, haar slaap is belangrijk en ik plan mijn activiteiten er omheen, hoe vervelend dat soms ook is ;)

5. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Bij ons dochtertje was dit ook zo! Als ik ergens naartoe ging dan sliep ze in de auto, eens ze uit de auto was dan kon ze niet meer slapen. Ze bleef constant wakker en na een uur of 2 was het huilen geblazen. Toen gingen we maar naar huis omdat we ze niet stil kregen.

Maar sinds ze naar de kinderopvang gaat is dit helemaal verandert! Ze slaap nu echt overal. Is ze moe dan draait ze haar hoof en valt in slaap, nu ook tijdens het eten.... ;)

Waarschijnlijk omdat ze daar niet anders kon of slapen. Ze hebben daar namelijk ook niet de hele dag tijd om naar haar om te kijken omdat ze niet kan slapen he.

Misschien moet je even doorbijten en haar even laten..?

6. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ik dacht echt dat ik een van de weinigen was die een kind heeft die nergens anders slaapt dan in een bed :D Fijn dat er wat herkenning is. Mijn gevoel ging ook steeds uit naar het maar aanpassen, maar omdat ik overal maar kinderen zie slapen en mensen in mijn ongeving hoor die wel zo'n flexibel kind hebben, dacht ik dat er wel een oplossing zou moeten zijn.. Dan blijft het inderdaad aanpassen en maar kijken wanneer ze overgaat naar 1 slaap, zodat we de ochtend of de namiddag in ieder geval wat kunnen ondernemen. Erg lastig want wij hebben geen auto en zijn dus al erg lang onderweg met het ov (waar ook naartoe...) dus er is altijd weinig tijd om iets leuks te doen. Jammer. Nog even geduld hebben dan maar :)

7. Liza28

Liza28 Fanatiek lid

24 apr 2012
    1.229
    1
    0
    Marketing & Communicatie
    Brabant
    Ik snap je gevoel hoor! Toen ons meisje klein was zag ik bij vriendinnen ook allemaal baby´s die overal maar sliepen.. In kinderwagens, de box, auto etc. Nou die van ons dus niet.. Ook ik heb hier toen gelezen dat het niet iets heel vreemds is als baby´s niet zomaar overal slapen.. En ik heb me altijd vastgehouden aan het voordeel dat ze dan ook wel heel goed slaapt thuis! Geen gebroken nachten ofzo, dat is dan ook wel weer wat waard :) Door dat ze 's nachts goed sliep had ze overdag vaak genoeg aan slaapjes van 3 kwartier en kon ze overdag met weinig slaap toe wat mij iets flexibeler maakte in afspraken.. Maar nogmaals, je bent zeker niet de enige en het wordt allemaal beter.. Succes ermee!

8. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Onze oudste ging met 10 weken en de jongste met 14 weken voor het eerst naar het kdv, 3 dagen per week. Dus dat hoeft niets te zeggen.

Bij onze kdv houden ze baby's ook goed in de gaten en volgen ze de behoefte van de baby. Waar we bij de oudste zaten en waar we nu zitten.
    Ik ben dan ook van mening dat ze daar tijd voor moeten maken, om een baby op bed te leggen.

9. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hier hetzelfde verhaal, onze kids slapen dus ook alleen maar in bed. Vaak denken mensen dat we ons aanstellen ('jullie kunnen toch wel mee, ze vallen vanzelf in slaap als ze moe zijn') maar dat doen ze dus echt alleen maar in bed, hoe moe ze ook zijn. Dus wij passen ons aan. We zijn erop ingesteld dus is eigenlijk ook geen probleem. Nu de oudste 2,5 is, neem ik de kleine toch wel eens mee naar een activiteit, ook al moet ze slapen omdat ik anders ook nergens kom met de oudste maar dan blijft ze gewoon wat langer wakker en is dan ook geen probleem. Maar blijft toch even aanpassen met die kleine kids..

10. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Hier ook het beste in bed. Ook op de creche gelukkig en bij oma en opa in een campingbedje en heel soms in de Maxicosi in de auto als hij echt helemaal op is (hazeslaapje). Maar zodra er afleiding is en er valt te veel te beleven en te zien, dan komt er van slapen helemaal niks, hoe moe het mannetje ook is. Tja, ik pas me nu ook nog steeds aan, het is niet anders. Gelukkig heb ik een lekkere tuin en kan onze man ook heerlijk buiten op een kleed, maar zodra hij moe is, gaat hij zijn bedje in. Ik hoop ook nog steeds dat het in de toekomst wat makkerlijker wordt, maar ik heb ook gemerkt dat hoe relaxter ik er zelf mee omga, hoe meer ik ook kan genieten ondanks de "beperkingen".

11. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier is het precies zo, heerlijk! Dat kleine minpuntje dat je geen hele dag weg kunt vind ik prima. Gewoon dan maar een paar uurtjes weg.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Ik herken het ook en blijf veel thuis. Mijn dochter sliep echt alleen in bed en in de auto. Mijn zoon kan wel wegvallen in de draagdoek maar dan moet ik wel redelijk bewegende blijven ;) dus een wandeling of dierentuin lukt wel.

Gewoon naar de behoeften van je kind kijken en slaap is het belangrijkste. Misschien kun ke eens een draagdoek proberen?

13. Tamar69

Tamar69 Actief lid

10 apr 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    #13 Tamar69, 11 jun 2014
    Laatst bewerkt: 11 jun 2014
    Ik heb echt totaal geen verstand van draagdoeken, zijn er ook draagdoeken waarbij ze wel liggend kan slapen? Al lijkt me dat eigenlijk ook niet zo comfortabel en ergonomisch, of ligt dat aan mij? :cool:

Ik heb ooit eens iemand in het park gezien die een soort van opvouwbare reiswieg bij zich had, wel voor een kleintje van een paar weekjes. Weet iemand of er ook zoiets bestaat voor grotere kindjes? (Heb momenteel weinig tijd om uitgebreid te googlen ;)) Lijkt me wel ideaal als ze dat hebben, grotere kans dat ze daar wel in zou slapen buitenshuis dan in de kinderwagen/op een kleedje.

Zoiets: Opvouwbare Reiswieg met Hoeslakentje | Kinder-Produkten.nl

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Je hebt wel van die opvouwbare slaaptentjes. Daar kunnen ze redelijk lang in, geloof ik.

Maar of het werkt?

15. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Mijn dochter slaapt ook het liefste in een bed. Soms wel eens lastig ja, maar aan de andere kant is het natuurlijk heel fijn dat ze zo goed slaapt.
    Alleen als ze dan eens een slaapdag heeft is het lastig plannen. Soms is het niet anders en moeten we toch weg, dan merk ik het wel 's nachts. (onrustig)

Als we echt eens weg zijn en ze is heel moe, wil ze na 2-3 uur wel eens toegeven en in slaap vallen in de wagen, maar dit is maar een kort slaapje.

Vind het daarom wel eens lastig toch weg te gaan omdat ik bang ben dat ze gaat jengelen. Want de ene keer vind ze het prima en blijft ze gewoon wakker en de andere keer gaat ze zeuren dat ze naar bed wil.
    Dus van de week toen manlief uit eten wou dan vind ik dat heel spannend. Maar het is gelukkig goed gegaan. Mede doordat we op tijd zijn gegaan en ze dus op tijd weer naar bed kon.

16. megacarls

megacarls Niet meer actief

Dat hebben we met de oudste ook gehad. Sliep alleen in haar bed óf in de auto. Dagjes weg planden we dan zo dat ze in de auto geslapen had. Met 1 slaap was dat moeilijker maar hoopten we dan maar dat als we iets voor haar slaapje gingen rijden ze toch al moe genoeg werd om in slaap te vallen. Uiteindelijk is ze welgeteld 1 keer in slaap gevallen in de buggy. Ik kon mijn ogen niet geloven. We hebben haar toen zelfs slapend kunnen overtillen in de tent.

17. Wappie82

Wappie82 Bekend lid

27 sep 2012
    712
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook, dochter is 14 maanden en is nog altijd erg gehecht aan haar bed. Wij plannen uitstapjes dus om haar slaapje heen, is goed te doen hoor. Ben wel blij dat ze nu overgaat op 1 slaapje per dag, dat maakt uitstapjes iets makkelijker. Maar toch heb ik het nooit zo vervelend gevonden, je went eraan en ik had liever een kind dat goed sliep dan er perse op uit moeten en een kind dat dan huilt van vermoeidheid.

18. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn advies is: aanpassen aan je baby! Die van ons slaapt ook het best in bed en wij vinden die rust voor hem het belangrijkst. Altijd genoeg te doen in huis of tuin tijdens die uurtjes...

Mijn schoonzus en zwager hadden een Deryan tentje waarin hun beide kinderen overal sliepen. Lichtgewicht, relatief klein opvouwbaar (paste bij hun onder de kinderwagen). Misschien kan je die proberen, bijvoorbeeld eerst thuis in laten slapen en dan ergens anders. Ik zou wel meteen de peuterversie nemen ivm de grootte en dus langere gebruiksduur...

19. Cream86

Cream86 Bekend lid

12 feb 2014
    864
    0
    0
    Grunn
    Haha liggend dragen is inderdaad geen aanrader! Meisje hier slaapt buiten huis alleen in de doek of zak! Bedjes is ze sowieso geen fan van lijkt het. Kinderwagen vindt ze doodeng als ie rijdt en de maxicosi in de auto in het begin ook. Na een tijdje went ze eraan en slaapt ze wel in de maxicosi (meestal net als we bijna thuis zijn). In de kinderwagen slaapt ze niet.

20. Mirabella

Mirabella Lid

15 aug 2011
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een zoon die al 2 jaar alleen in een bed wil slapen. Dagjes uit kunnen wij dus ook niet,hij slaapt nog 2,5/3 uur tussen de middag. Ik vind het niet erg,hij heeft het nodig! Een dag weg is dan ook echt niet leuk,na 13:30 wordt hij super moe en is er niks meer mee te beginnen. We plannen dus of s,morgens iets of na 15:00. Het geeft rust en regelmaat. Het went,echt waar! Het voordeel vind ik dat je elke dag wel even tijd voor jezelf hebt! Succes

Deel Deze Pagina