Kleine drinkt ineens zo slecht...

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Devero, 25 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    #1 Devero, 25 nov 2011
    Laatst bewerkt: 25 nov 2011
    Sinds deze week drinkt onze kleine meid zo slecht, niet normaal! Ze krijgt een combi van BV en FV. Aan de borst drinkt ze korter en in haar flessen zat altijd 180/6 maar de laatste dagen komt ze steeds niet verder dan 100cc (soms nog minder), de rest laat ze staan. Het lijkt wel alsof ze letterlijk klaar is met die melk... Ze spuugt die speen uit, kijkt vies maar grijpt vervolgens wel naar mijn neus of vinger om daaruit te gaan 'drinken'.

Ze krijgt Friso HA 1 en heeft dat altijd prima gevonden naast de BV. Ik moet nog beginnen met bijvoeding dus het is niet dat ze daar vol van is ofzo. Medium of large speen op de fles maakt ook geen verschil.

Eerst dacht ik dat het kwam door de verkoudheid/griep, maar ze is nu weer beter en het probleem blijft. Punt is dat ze 's nachts wel ineens weer 3 voedingen vraagt. Ik geef ze graag, maar begin inmiddels wel een beetje moe te worden ;)

Is dit normaal, is het een fase? En iemand enig idee wat ik kan doen om haar toch beter te laten drinken?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat het toch een kwestie van smaak is. Jouw melk is natuurlijk veel lekkerder dan poedermelk, vooral omdat ze na de fles gaat zoeken en dan maar een neus of vinger probeert. Kun je haar op zo'n moment niet beter gewoon aanleggen?

3. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Kan natuurlijk vanalles zijn, gewenning aan nachtvoedingen door de verkoudheid/griep of ze krijgt tandjes en drinken doet zeer, of spruw, of... ? Wat zie je nog meer aan je kind qua gedrag, misschien dat daat iets opvalt dat je verder kan helpen.
    Hopelijk vind je snel uit wat er aan de hand is, succes!

4. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Tijdens een sprongetje willen ze ook wel een sgaan stunten met het eten en volgens mij heeft ze er net de leefijd voor ;)

5. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Probleem is dat ze verder gewoon 'hetzelfde' is sinds de griep verdwenen is. Vrolijke meid die lacht, speelt en kletst. Ze komt alleen minder vaak om een voeding overdag en drinken aan de borst is weer 'hersteld' tot normale duur/hoeveelheid. Drinken uit de fles blijft een drama, na 60-80cc haakt ze af en wordt boos als we het nog verder proberen. Maar blijft vervolgens wel hongersignalen afgeven.
    En in de nachten haalt ze de schade in, stipt om de twee uur momenteel :(

Ik had/heb de hoop dat het tandjes zijn die doorkomen, maar hoe lang duurt de fase waarin ze daar last van kunnen hebben? Ze heeft verder geen andere 'symptomen' en ik zie of voel nog helemaal niks. Dus eigenlijk denk ik dat dit het niet is. Wat wel, geen idee!

Pfff...en na volgende week zou ik een nieuw voedingsschema gaan starten, dat wordt een beetje ingewikkeld voor mijn gevoel. Denk dat ik maar even advies ga vragen aan de voedingsdeskundige hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken. Als iemand anders nog tips heeft, zijn die ook welkom!

6. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hmm pittig hoor.. ik denk idd dat ze liever borst heeft dan fles. Voed je 's nachts zelf?

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    En als je vaker over de dag kleine flesjes geeft?
    *probeert mee te denken om de 2 uur 's nachts voeden is niet leuk*

Deel Deze Pagina