kraamweken zonder man:$

Discussion in 'Kraamtijd' started by miss geul, Apr 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    goede avond meiden,

ik ga binnen nu en 2 weken bevallen mijn uitgerekende datum was 20-4 en uiterlijk 5-5 komt het kind als het goed is.
    nu heeft mijn vriend te horen gekregen dat hij 7-5 de kost in gaat voor 6 weken lang, als alles volgens planning gaat mag hij ieder weekend thuis komen maar dat hangt ervan af of het project niet te veel vertraging loopt.

nu kom ik er dus waarschijnlijk alleen voor te staan.
    ik vond het eng maar dacht dat kan ik wel, maar nu krijg ik zoveel reacties van familie en vriend oh als het je teveel wordt kom je maar of bel je maar maar ik hoor het zoveel dat ik bang wordt dat ik het heel erg onderschat die kraamzorg,

hebben jullie mannen veel gedaan in jullie 1ste 2 maanden na de bevalling?
    zouden jullie de kraamtijd zonder jullie man kunnen?
    hebben jullie tips voor mij?

ik mag overal logeren van iedereen, maar wil dat niet zodat het kind wel gewoon weet waar thuis is en wie mama is, dat zijn voor mij 2 hele belangrijke factoren.

groetjes wendy

2. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Het is zeker niet leuk om er voor te staan en ook wat zwaarder, maar met hulp van familie en vrienden meot het wel lukken.

Toen onze eerste 2 weken oud was is mijn man per ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd vanwege een klaplong. Daar heeft ie toen bijna 3 weken gelegen.

Ook ik stond er toen alleen voor. Ben toen 1 nacht bij mijn ouders gaan slapen om bij te tanken, maar de rest alles alleen gedaan.
    Toen mijn man weer thuis was had ik de zorg voor 2, hij kon immers niet veel.

Als tip kan ik je wel meegeven: aanvaard als er mensen zijn die je hulp bieden, al is het maar om eens boodshappen te doen of wat in het huishouden!

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik heb mijn kraamtijd alleen doorgebracht (wel kraamzorg eerste week)
    Ik ben alleenstaand en mijn familie woont aan de andere kant van het land.
    Het is echt wel te doen hoor. Ik vond de nachten het ergste en er is 2 keer een van m'n vrienden een nachtje blijven slapen omdat ik echt helemaal gebroken was.
    Accepteer hulp en schroom ook niet om hulp te vragen als het nodig is!

4. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    quschke, dat is ook heftig want daar kan je niet op voorbereiden, ik weet het dus ik heb al darmdruppels in huis voor de kleine, en heb genoeg groente voor 2 weken in huis(pot), genoeg vlees voor 2 weken(vriezer) en genoeg aardappelen voor 2 week in huis(5 kilo)

alleen nog drinken voorraad in huis halen;)
    ik wil het zodanig voorbereiden dat ik weinig hoef te kopen de 1ste weken.

de meeste hulp die ik nu krijg is logeerhulp, dat ik bij mijn ouders,zus en schoonfamilie mag logeren maar ik vind het eigen kamertje zo belangrijk ik heb trouwens ook 2 katten die moeten ook kunnen wennen aan het kind en hebben ook aandacht nodig van mij als vrouwtje.

dus alles bij elkaar wil ik de logeer hulp zo min mogelijk aannemen of is dit zo raar want ik weet niet hoe zwaar de nachten zijn.

5. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    bedankt chiggie,

ik heb het "geluk"dat mijn vriend als het goed is de weekenden thuis komt en dan kan helpen in de nachten en overdag

6. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    vid ik niet raar! je zou altijd logeerhulp bij je thuis kunnen vragen, al is het maasr voor een nachtje. De nachten kunnen zwaar zijn, en dan is het wel eens lekker als je een nachtje wat langer kunt slapen.

7. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    dank je wel,

iedereen in mijn omgeving zegt ach dat kan geen kwaad ergens anders slapen, het kind heeft jou als stabiliteit en ga zo maar door ik ben blij dat iemand mij begrijpt.( naast mijn man)

8. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Ik zou zeker die eerste weken ook niet ergens anders gaan slapen, hoor! Alleen al voor jezelf (je slaapt nergens lekkerder en rustiger dan in je eigen bed en dat heb je keihard nodig!), maar zeker ook voor je kindje! Zoals je zelf al zegt: die kleine moet al aan zoveel wennen, laat hem of haar dat maar lekker thuis doen, hoor.
    Als mensen willen helpen, dan is dat heel fijn als ze dat in jouw eigen huis willen doen. Daar heb je echt het meeste aan.

Succes!

9. quschke

quschke VIP lid

Jun 12, 2010
    6,029
    0
    0
    limburg
    Een keertje zal vast geen kwaad kunnen, maar ik ben er neit zo/n voorstander van, als het niet nodig.
    Toen mijn man in zh lag was ik de hele dag bezig met naar het zh rijden, zoon weg brengen (die ging niet altijd mee), zoon weer halen en naar huis.
    dan vond ik het juist lekker om thuis, in mijn vertrouwde, eigen omgeving te zijn.

10. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    oke bedankt dames,

ik heb nu weer de zekerheid die ik in het begin gehad.
    ik weet nu dat het normaal is om hulp in huis te vragen maar logeren is normaal dat je daar geen behoefte aan hebt, dat je gewoon in je eigen huis wilt zijn en in je eigen bed en de kleine daar ook(in eigen bed)

ik hoop dat de kleine komt binnen nu en 1 week dan is mijn vriend er de 1ste week bij maar aangezien er nog geen tekenen zijn en het strippen vorige week niet hielp ga ik er eigenlijk niet van uit.

en dat betekend dat mijn vriend maar weinig van zijn eigen kind ziet de 1ste weken.

11. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    het ligt er natuurlijk ook een beetje aan wat voor bevalling je krijgt.
    ik heb een keizersnede gehad en kan nog niet zoveel.
    zelf vind ik de nachten pittig, vaak halen babies het dag en nachtritme door elkaar en hebben ze om de 3 uur voeding nodig.

je hebt genoeg mensen achter de hand en je bent je goed aan het voorbereiden dus komt vast allemaal wel goed.

ik ga voor je duimen dat je heeeeel snel gaat bevallen!

12. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Mijn man is sowieso doordeweeks niet thuis, alleen de weekenden. Het is even wennen de eerste week als de kraamhulp weg is, maar het went. Ik zou idd lekker thuis blijven de nachten, maar neem de hulp aan voor overdag die je kan krijgen als het wat minder gaat.

We hadden de eerste weken de spullen voor de kleine verdeeld over boven en beneden. Luiers, kleertjes, spuugdoekjes lagen overal:D Hoef je niet twee weken na je bevalling steeds naar boven te lopen voor verschonen o.i.d.

Succes, het gaat je vast lukken. Na een paar dagen vind je je draai wel:)

13. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Ten eerste wat ontzettend balen dat je man er niet bij kan zijn.

Kan hij wel bij de bevalling zijn?

Ik zou idd thuis slapen, je weet niet wat voor bevalling je hebt gehad en de eerste week of weken al zeulen met je kleintje lijkt me niks.

Misschien kan je de kraamzorg vragen of ze s'middags warm wilt koken? Hoef je dat zelf niet te regelen allemaal.

De eerste paar dagen/nachten mag je vaak nog niet alleen zijn i.v.m. complicaties die evt. nog op kunnen treden na de bevalling. Dus misschien is het handig dat je iemand regelt die dan bij jou kan zijn? Overdag en s'nachts.

Hebben ze bij de kraamzorg iets gezegt over extra uren? Want ik denk dat je misschien wel in aanmerking dan komt voor extra uren dan.

14. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    dank jullie wel voor de reacties.

en nee ik heb kraamzorg nog niet gesproken over extra uren omdat dit pas enkele dagen bekend is.
    hij kan hopelijk wel bij de bevalling zijn en met geluk ook 2-3 dagen thuis zijn daarna.
    het dag en nacht ritme wil ik al meteen inbrengen door het overdag in de woonkamer(box) te houden, en in de nachten gewoon in het eigen bedje\kamertje.

groetjes wendy

15. shanandoah

shanandoah Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    1,514
    0
    0
    mijn man was voor een project naar polen toen mijn jongste 4 weken was.
    ik ben toen even bij mijn schoonouders in gegaan maar dat was meer omdat we toen niet zo prettig woonden.
    anders was het helemaal niet nodig geweest.

16. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    Hier was het geen gegronde rdden voor extra kraamhulp, wordt gedaan in overleg met de verloskundige.. krijg je alleen als het medisch is.
    Maar onze kraamhulp heeft met het kraambureau overlegd en is alsnog een extra dag geweest omdat ze normaal gesproken niet in deze regio werkt dus toch 8 dagen vrij zou zijn..

17. Damay77

Damay77 VIP lid

Apr 18, 2010
    13,734
    7,501
    113
    Female
    Ik ben (bewust) alleenstaand en heb het in de kraamweken en daarna, prima gered zonder man.
    eerste 2 nachten in het ZH wegens complicaties en daarna thuis s'nachts meteen alleen. overdag hulp van de kraam en m'n moeder die af en toe kon helpen. (lees, wat boodschappen brengen en af en toe eten de eerste week).
    ik vond het echt prima om te doen. wiegje naast m'n bed en alle benodigheden voor die nacht. hoefde m'n bed niet eens uit.

18. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    dank jullie wel voor de reacties.

ik voel me nu veel zekerder.
    ik ga het wel doen en het gaat me gewoon lukken.

19. debby82

debby82 VIP lid

Nov 18, 2008
    25,903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mijn man was er wel maar moest toevallig heel veel werken die eerste 2 weken van mijn dochter Nou lag ze nog in het ziekenhuis dus is het toch anders

Ik denk dat het wel te doen maar gezellig is wat anders.
    Ik hoop voor jullie dat de kleine wat eerder dan 5-5 komt. Is ook niet zo leuk voor je man dat hij de baby dan al moet missen!

20. miss geul

miss geul Fanatiek lid

Feb 26, 2012
    2,587
    0
    0
    ze zijn volop bezig bij de vk.
    vandaag geweest, voor de 2de keer gestript en donderdag terug komen en weer strippen en dan vrijdag naar de gyn. als er dan nog geen baby is.

we wachten het maar af

Share This Page