G is nu 2.5 maand en is ongeveer 5.5 kilo (geboortegewicht: 2800!!!) en drinkt 135+4 per 3/4 uur.. Het lukt me maar niet om hem er langer over te laten doen. Hij doet netjes 15 min over ze fles en zit aan de omneo wat zwaarder op de maag zou moeten zitten. 'S nachts kan hij er 1x 4/5/6 uur tussen laten zitten.. Soms ook niet, zijn klok zegt echt gewoon dat het na 3 uur tijd is. Ophogen lijkt me ook geen puik plan omdat hij al boven het gemiddelde zit. Advies? Hij drinkt overigens niet altijd alles op, maar weet niet of dat komt door gekloot met de speen dat ie het zat is, of dat ie vol zit want tot vorige week dronk ie het altijd leeg en was t soms huilen als de laatste druppel eruit was..
Dat is alleen de laatste week zo van 3 van de 7 flesjes.. Gaat mij er om dat hij soms meer wilt, in een te korte tijd..
Hoeveel flessen drinkt hij per dag? Welke fles en welke speen gebruik je? In mijn ogen drinkt je kindje niet teveel hoor. Gemiddeld advies met dit gewicht is 5,5 x 150cc = 825cc per 24 uur, dus dat zou 6 flesjes van 135cc zijn. Je kan rekenen met minimaal 120cc en maximaal 180cc per kg lichaamsgewicht. Dit deel je door het aantal voedingen en dan lees je het aantal cc's dat je kindje per fles zou moeten drinken. Stel dat je rekent met de maximum hoeveelheid van 180cc dan mag je kindje 7 voedingen van 140cc hebben ongeveer en ik schat zo in dat jouw kindje ongeveer 7 flesjes per dag zal drinken als ik je bericht hier boven lees? Je kan proberen de flessen op te hogen, mijn zoontje liet dan altijd een voeding vallen, maar als hij niet al z'n flessen leeg drinkt heeft dat denk ik ook niet zoveel nut. 15 minuten is wel een keurige tijd om over zijn fles te doen, dus dat lijkt me goed.
Ik zou gewoon eens een dag grotere flessen aanbieden (150+5). Als hij niet meer lust, drinkt hij het echt niet op 😉. Misschien dat hij er dan meer tijd tussen laat. Mijn dochter dronk toen ze 10 weken was ook 150+5, 5x per dag (mijn zoontje zelfs al 5 flessen van 180+6 op die termijn).