Hoe reageerden je vriendinnen toen je vertelde dat je zwanger was? Mijn vriendin reageerde eerst geschokt (wat logisch is omdat het onverwachts is), toen leuk en daarna heeft ze er niks meer over gezegd zelfs toen ik haar zag. Al een week lang helemaal niets? alsof het nooit gebeurd is. In het begin vertelde ik wel wat maar reageerde ze kortaf, nu zeg ik er niets meer over. Zelf zou ik super nieuwsgierig zijn en zorgen dat ze lekker in haar vel zit maar er gewoon doodstil over zwijgen...
Jammer dat ze het negeert. Misschien weet ze niet hoe ze er mee om moet gaan? Of is ze bang je kwijt te raken? Heb je haar al gevraagd waarom ze zo ongeïnteresseerd is? Denk dat dat de enige manier is om er achter te komen.
Misschien heeft ze zelf wel problemen om zwanger te worden oid. Ik zou het gewoon vragen, dat je het gvoel hebt dat ze het negeert en of dat bewust is
Wat jammer dat ze niet zo met je mee leeft. Denk ook dat je het haar het best zou kunnen vragen. Misschien wil ze ook graag zwanger zijn, maar lukt het bij haar nog niet. Of is ze idd bang dat dit de vriendschap anders maakt. Hoop dat jullie straks samen kunnen genieten van jouw zwangerschap.
Niet echt de reactie waar je op hoopt van je vriendin. Misschien is ze een beetje jaloers omdat ze zelf graag een kindje wil maar het steeds nog niet gelukt is? Of is ze bang je te verliezen als vriendin omdat je straks een kleintje hebt en niet meer mee uit kan gaan? Ik zou het ook gewoon op de man af vragen, dit moet toch bespreekbaar zijn tussen twee vriendinnen?
Wat jammer dat ze zo reageert. De eerste reactie van mijn beste vriendin was "Kutwijf!" Omdat het ongepland en niet erg handig is maar daarna bood ze wel meteen aan om mee te gaan naar de eerste afspraak bij de verloskundige en mee te gaan om het mijn moeder te vertellen. Ik zou inderdaad aan haar proberen te vragen waarom ze zo reageert en daarbij dat je hoe dan ook open staat voor haar reactie. Kan je niet bij haar langsgaan oid?
Ik denk dat ze een reden heeft om zo te reageren.... Wees niet te hard. Misschien binnenkort eens theeleuten en t bespreekbaar maken, wat vind je ervan dat ik zwanger ben vragen? Ik was altijd heel blij voor mn vriendin.... Toen ze in verwachting was van de derde, was t superspannend, hebben we samen gehuild. Toen bleek ook ik in verwachting van mn eerste ( kwam er later achter) en waren er tranen van blijdschap,...
Dat is eigenlijk 9,5 van de 10 x een probleem bij haar zelf. Misschien wilt ze zelf graag moeder worden, maar haar partner niet? Of zijn ze al aan het proberen, en lukt het niet ? Er kunnen veel van die dingen spelen, die mensen niet altijd eerlijk zeggen om meer pijn te voorkomen .. zou het dus niet persoonlijk naar jezelf toetrekken, want er is verder geen reden om niet blij te zijn voor jou .
En sommigen kunnen gewoon heel egoïstisch zijn. Mij. Vriendin wil absoluut geen kinderen, never nooit niet en was er dan ook heel eerlijk over dat ze baalde dat ze haar 'wijnmaatje' kwijt is. Nu nog steeds niet als vanouds, maar tja, haar pech.
Ik denk dat ze zelf graag kinderen wil. Mijn vriendin is ook zwanger en daar had ik in het begin ook moeite mee. Schaam me dood ervoor, we hebben het erover gehad, en de lucht is geklaard. Misschien eens voorzichtig peilen?
Of ze wil zelf graag zwanger worden, of juist niet... Je bent zelf natuurlijk heel erg bezig met je zwangerschap en iemand die (nog) niet met kinderen bezig is realiseert zich dat misschien niet, die denkt oke leuk, het volgende nieuws hoor ik over 9 mnd...
HERKENBAAR! Tijdens mijn eerste zwangerschap, zwanger van het eerste kindje van onze voormalige vriendenclub (JA, voormalige) reageerde ook raar. Eentje zei, goh uhh je maakt toch wel je studie af, een paar dagen later feliciteerde ze me, maar meer omdat iemand anders er op aandrong. Een andere vriendin deed allemaal voorstellen, jaa lekker dit samen, lekker dat samen.. heb haar mijn hele zwangerschap naast verjaardagen of andere gezamelijke dingen met de rest, 2 keer gezien. Haar zie ik nu niet meer. Weinig interesse van de rest, men kon en een gedeelte kan zich nog steeds niet, voorstellen wat het voor iemand betekend, wat er verander en waarom mensen bijv niet meer iedere vrijdag en zaterdag naar de kroeg willen tijdens de zwangerschap maar ook als het kleintje er is.. Ohh der zijn mij zooveel dingen tegen gevallen van ze he.. Op dit moment spreek ik met regelmaat nog maar 2 stellen van de club van 5, tsja... Ik ben echt door hen gekwetst, en heb echt mijn best gedaan.. Zo ook met eerste verjaardag. maarliefs 30 minuten zijn ze geweest, werden gek van alle buurtkindjes (die wat ouder en dus aanweziger waren) WEEER teleurstelling.. naja kan nog wel ff door gaan. Voor TS ik hoop dat ze bijdraaien! Succes!
Ja maar moet je vriendin t dan de hele tijd maar over je zwangerschap hebben? Toen mijn vriendin zwanger was was ik ontzettend blij voor hun maar elke appje elke smsje elke belletje ging maar over haar zwangerschap ik heb dit en dat en dit weer. . Ik snap dat ze blij was en geloof me dat was en ben ik ook hoor maar om continu over haar zwangerschap te hebben... Zelfs als ik een andere onderwerp aan probeerde te halen verbrak ze me gewoon met weer vragen en dingen over haar zwangerschap. Ja dan ga je als vriendin toch echt stoom blazen. Je hoeft niet altijd daarover te hebben of een vriendin te hebben die steeds over je buik moet aaien en continu t erover wil heb. Er zijn nog andere dingen die gebeuren in jullie leven people. Ik snap je vriendin wel eerlijk gezegd.
Eens met Ikkie97 en Twoboys. Ze heeft er een week niet naar gevraagd, dat is toch niet zo erg? Ik zou er gek van worden als iemand me elke keer dat ze me zag naar mijn zwangerschap vroeg, zou er helemaal iebel van worden.
Niet de reactie die je hoopt. Maar misschien is het voor haar wel een heel ver van haar bed show. Toen vriendin van mij zwanger bleek was ik enthousiast maar verder deed het mij weinig. Waarschijnlijk omdat ik toen nog geen relatie had laat staan bezig met kinderen krijgen. Ik merk dat ik nu met zwangere vriendinnen en schoonzussen heel anders reageer.
Dat lijkt me inderdaad vreselijk zo een vriendin maar ik vind als je elkaar voor de eerste keer ziet sinds het nieuws van de zwangerschap dat je wel wat zegt. Kan het me niet voorstellen dat je gewoon geen interesse hebt. Ik heb het er de eerste 2 dagen na mijn test over gehad en verder niets meer gezegd.