Hallo, Mijn zoontje is bijna 5 weken, en heeft de afgelopen 10 dagen hevige darmkrampen! Ik geef hem Friso Standaard 1 120/4. De klachten zijn voornamelijk de beentjes optrekken en strekken vurig rood hoofd krijsen en dit gaat de hele dag zo door ook laat hij scheetjes en zit echt te knetteren en zijn buikje borrelt als gek. De klachten zijn voornamelijk na de voeding tot 1.5 a 2 uur erna: eigenlijk weer tot de volgende voeding. S nachts gaat het redelijk omdat hij overdag alleen maar aan het huilen is. Zijn stoelgang is een geel en de dikte is breiig. Poepen gaat ook lastig maar als hij poept zou je denken dat lucht op maar de hevige krampen blijven maar door gaan ervoor erna. Mijn zoontje is ontroostbaar alleen als ik hem bij me neem maar dan nog blijft hij onrustig en krijgt hij een soort van aanval.Ik heb al van alles geprobeerd aan middeltjes infacol, zit nu aan de orthiflor start maar niks blijkt te helpen..badje, buikje wrijven,fietsen met de beentjes..ik weet het niet meer!! doet 15-20 min. over de fles 3 x stoppen om te boeren dr. brown fles. Ik zat zelf te denken aan een voeding die wat lichter verteerbaar is Friso Comfort of Omneo ? Of nesley schijnt goed voor het buikje te zijn ? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen Alvast Bedankt Groetjes
Beste Baby01, Het is duidelijk dat het niet zo lekker gaat met je zoontje. Hij lijkt niet zo goed te reageren op de voeding die je op dit moment geeft. Je zou inderdaad een voeding kunnen uitproberen die lichter verteerbaar is zoals een HA voeding. Verschillende merken hebben een dergelijke voeding in hun assortiment. NESTLÉ voegt aan de HA voeding de positieve bacterie toe (L-Reuteri) die lief is voor het buikje. Voordat je overstapt kan je dit het beste even overleggen met het consultatie bureau. Groet, Saskia
Hoi Saskia, Bedankt voor de reactie! Als ik het goed begrijp is de Friso Comfort of Nutrilon Omneo wel voor darmkrampen maar geen optie ? Is deze voeding zwaarder dan Nestlé goede start ? Ik twijfel een beetje welke voeding ik moet gaan nemen..Ik ben ook niet zo bekend met Nestlé Ik wil zo graag dat zijn darmkramen minder worden! Alvast Bedankt! Groetjes
Beste Baby01, Het is even uitproberen waar je kindje goed op reageert. Zoals aangegeven hebben alle merken een HA voeding. Omdat je aangaf dat je NESTLÉ niet goed kende heb ik deze nog even toegelicht. Ze werken met een ander principe. Andere merken voegen prebiotische vezels toe. Wanneer je een keizersnede hebt gehad zou ik je de NESTLÉ groeie Start HA adviseren omdat je kindje dan tijdens de bevalling minder bacterieën via jou heeft meegekregen. Wanneer je twijfelt kan je het beste overleggen met het consultatie bureau. Groet, Saskia