Kleine, evt. verplaatsbare moestuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Paardenbloem, 22 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Sinds kort hangt er hier een prachtige aardbeienplant aan de veranda. Ik verheug me er nu al op om met de kinderen aardbeitjes te kunnen plukken, dat vond ik zelf vroeger ook geweldig.
    Eigenlijk wil ik er ook wel een plant met cherrytomaatjes, komkommers, wat kruiden, frambozen etc. bij. Ik heb op zich zonnige plekken genoeg hiervoor maar wil liever niet meteen de hele tuin er voor overhoop halen.
    Ik ben benieuwd of er bakken o.i.d. bestaan waar een aantal kleinere planten met groente en fruit in zouden kunnen groeien ‘s zomers. Die ik dan ‘s winters gewoon weer op kan bergen bijvoorbeeld. Of hoe je dat zelf handig kunt maken evt.?

Hebben jullie tips of voorbeelden?

Ik ben benieuwd!

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.323
    10.291
    113
    Wij hebben een elho kweekbak met deksel.:)

Paardenbloem vindt dit leuk.
  3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.684
    18.757
    113
    Vrouw
    moestuinbak-100x100x80-cm_374019_000.jpg 168x205.jpg 550x486.jpg

Zo bakken zijn wel leuk.

4. Paardenbloem

5. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Intratuin heeft die vierkante bakken, paar wieltjes eronder en hij is te verplaatsen.

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.689
    2.391
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij de Boerenbond, Welkoop staan ze hier maar bij bol.com of het verdere www staan er veel als je zoekt op moestuinbak. Ik heb nu planten in een Air-pot staan, eerste keer dus geen idee of dat ook echt veel meer opbrengst geeft.

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb een “moestuin” in een oude zinken teil en wat losse potten. Tomaten en kruiden kun je gewoon in losse potten zaaien. Sla is ook leuk om te zaaien. Een Framboos moet echt klimmen, dus die kan niet in zo’n bak. Komkommers/courgette/pompoen etc heeft wel echt de ruimte nodig , die staan het liefst in de volle grond.

8. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.684
    18.757
    113
    Vrouw
    Zoals gezegd overal een' beetje.
    Hier word dat verkocht onder vierkante meter moestuin.

Wij hebben jaren een grote moestuin gehad maar gaan dit jaar voor bakken.
    Al wat we staan hadden word gevuld met lekkers.

9. Paardenbloem

Oh ja, ik zie nu dat dit op de website van Intratuin en Welkoop etc ook gewoon staat.:oops: Had het in de winkels nog niet gezien..

10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik heb een eetbare wand gemaakt, plantjes groeien nu nog binnen, maar gaan half mei naar buiten.
    Dus meer een verticale moestuin, veelal op hoogte van de kinderen.

_20200423_100807.JPG

citroenrasp, Paardenbloem en MinnieMouse94 vinden dit leuk.
  11. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Je hebt ook dat concept van "De makkelijke moestuin." Google daar eens op, heel leuk ook.

momwithcamera en Paardenbloem vinden dit leuk.
  12. Paardenbloem

Wow, dat is leuk!!

tuc vindt dit leuk.
  13. MinnieMouse94

MinnieMouse94 Niet meer actief

Super zeg!

tuc vindt dit leuk.
  14. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.684
    18.757
    113
    Vrouw
    Als je zoiets dingen leuk vind moet je eens googlen op wat allemaal kan met een regenpijp.

197aead7d2d7f92b5fee39c8ef78e760.jpg 686e6f09fdc4b342c17bf8c7c0ef5a45.jpg horta-suspensa-24.jpg

15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat was ik eerst van plan. Regenpijp is echt goedkoop, maar per stuk regenpijp moeten er dan beugels aan die 3x zo duur zijn:roflmao:, dat vond ik zonde.

16. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.684
    18.757
    113
    Vrouw
    Bij men opa was dat gewoon met korte stukken en touw door. Gat, knoop, stuk touw, gat knoop stuk touw.

Zen bonen liet hij groeien richting een fietswiel en komkommer op een halve ladder en zijn wortels in een oude gietijzer bassin.

Die kocht daar niets voor dus zal zonder wss ook wel kunnen.

Paardenbloem en tuc vinden dit leuk.
  17. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.273
    3.239
    113
    Vrouw
    Wij hebben bakken van de makkelijke moestuin, super leuk en echt makkelijk concept. We hebben ook courgette, tomaten, komkommer en pompoen, groeit super goed tegen een rek aan! Verder kun je ook veel in potten doen hoor, zolang het maar in de zon staat, je niet te veel bij elkaar zaait en je goede moestuingrond gebruikt komt het al gauw goed.

Makkelijke moestuin heeft een leuk boek en een app waar je van alles in kunt vinden aan informatie.

Neuzeke en Paardenbloem vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina