Van school hebben we vorige week de opdracht gekregen om kikkerdril te zoeken. Overal gezocht, maar ik kan echt niks vinden in de sloten. Zouden we al te laat zijn?
Leuk! Hier ook een paar jaar gedaan en dan in een groot aquarium in de tuin laten uitkomen tot kikkertjes. Ik weet niet zo goed wat de tijd ervoor is maar wel dat je in kleine prutslootjes de meeste kans hebt.
Onze kikkerdril van dit jaar waren afgelopen week al kikkervisjes en die hebben we al uitgezet...vrees dat je voor dit jaar te laat bent
Kikkerdril van de groene kikker komt meestal wat later in het jaar uit. In mei. In de praktijk hebben we het meestal over de kikkerdril van de bruine kikker, daar ben je mogelijk te laat voor. Maar dus wel hoop op dril van de groene kikker. (heb er geen verstand van, maar heb het even opgezocht)
Inderdaad wat hierboven wordt gezegd, voor de bruine kikker ben je te laat. Groene kikker kan wel maar die legt de eitjes vaak diep in het water, richting de bodem ipv aan het oppervlak dus daardoor veel moeilijker te vinden.
Dat begreep ik ook van google. Ik kon vanmiddag ook niets meer vinden. Helaas, dan maar wachten tot volgend jaar.