T kind ligt al drie avonden te miepen. Wakker worden, huilen.. als ik vraag wat er is wil hij steevast uit bed. Gewoon neee!!!! Ik moet verdomme werken.. ga SLAPEN Op dit soort momenten kan ik hem wel wat aan doen.. ggrmmbll. (Doe ik niet natuurlijk). Ben maar op de bank gaan liggen zodat ik niet ELK zuchtje hoor (we delen een slaapkamer).. en nu natuurlijk klaar wakker.. Hoe ga jij hier mee om?
Hoe oud is je kind? Misschien is er wel een oorzaak? Of een fase oid? Als mijn dochter niet wil slapen pak ik haar bij me en dan slapen we 9 van de 10 keer samen verder. Als ze niet kan slapen bij mij in bed dan is er wel echt iets aan de hand.
Haha half slapend ZP-en Was een beetje wanhopig vannacht geloof ik. Ik weet niet wat de oorzaak is en bij mij slapen doet hij niet. Het moment dat hij bij mij in bed ligt denkt hij dat hij in de speeltuin is. Hij is gisteren letterlijk tot half 1 bezig geweest, vervolgens om half 4 nog een half uur.. AAHH die tijd had nu toch wel voorbij moeten zijn. Vanavond poging 4.
Mijn dochter had vorige week ook wat problemen met naar bed gaan. Er stonden wat spannende dingen voor haar te gebeuren en daar had ze last van dmv dromen. Op een gegeven moment weigerde ze om te gaan slapen. Dan kan ik wel boos of geïrriteerd raken maar dat helpt haar en mij niet. Je kunt dan beter de oorzaak achterhalen en haar proberen gerust te stellen. Ik ben bij haar gaan liggen en heb er een soort spelletje om heen bedacht. Ik ben met haar gaan praten over alle dingen die zij leuk vind om te doen. Hierdoor raakte ze gerust gesteld, vervolgens heb ik haar verteld dat ze deze leuke dingen tegen zichzelf moet vertellen en daar aan moest denken en dat ze dan leuke droompjes gaat krijgen. Ze was gerustgesteld en ging goed slapen. De avond daarna heeft ze het nog een keer samen met papa gedaan en de avonden die volgden heeft ze tegen zichzelf gepraat. Nu heeft ze nergens meer last van en slaapt ze weer goed. Hoe oud is je zoontje? Misschien kun je achterhalen wat er bij hem speelt? Misschien werkt het ook om een speelsgewijs opdrachtje aan hem te geven voor als hij niet kan slapen.
Weet niet hoe oud je kind is, maar hier helpt het soms om weer een slaapzak aan te doen met een dun dekentje. Ik zeg dan dat haar dekbed in de was moet dus voor vannacht moet het even zo, vaak slaapt ze dan een stuk beter. Soms spoken ze ineens een paar nachten achter elkaar, en wat er dan Is kom je nooit achter....
Hij wordt over 2 maanden twee. Hij slaapt nog steeds in een slaapzakje, maar daar gaat hij gewoon in staan. Hij kan nog niet goed praten en dus ook niet uitleggen wat er is. Ik heb van alles geprobeerd, maar helaas. Vanavond lijkt het goed te gaan, omdat hij ook gesloopt is, denk ik. In dit soort gevallen vind ik extreem moeilijk alleenstaande moeder te zijn.
Mijn zoontje word ook 2 volgende maand en praat ook nog niet op mama en ja en nee na Maar hij slaapt naast mij hij word standaard elke nacht wakker voor borstvoeding nog Maar als hij echt huilend wakker word dan is er echt wel iets aan de hand en heeft die pijn mijn kids huilen nooit zomaar snachts Maar jij kent je kindje het beste Ik ben geen voorstander van het laten huilen Is her een optie om jou kamer dicht te doen en san dat het veilig is om je kindje gewoon te laten rondlopen tot die zelf in slaap valt Dat deed ik wel is uiteindelijk kwam die zelf naast me liggen en viel die in slaap dan deed ik gewoon net alsof ik sliep
Nee dat is geen optie, hij heeft een ledikant en ik slaap in een hoogslaper. Ik ken hem idd het beste en het huilen is geen huilen van verdriet of pijn, maar evht puur omdat hij zijn zin niet krijgt. Als het verdriet, pijn of angst is, laat ik hem nooit huilen. Als ik vraag wat er is, zegt hij, kijk!, wijst hij naar zijn tenen en begint te lachen.. dan heb je geen pijn, angst of verdriet..
Ja die leeftijd is lastig mijn zoontje word ook we is wakker en wijst naar de deur wilt die naar beneden Ik heb nog 3 andere kids dus ik geef heel sne toe om hun niet wakker te maken En als jij in je eigen bedje blijft liggen klein lampje aan en niet reageren wat doet die dan