hallo gister ben ik bij de verloskundige geweest. het ging allemaal goed tot nu toe. maar nu is mijn bloeddruk aan de hoge kant nl 145/90. ik ben er wel bekend mee maar meestal pas later in de zwangerschap. ook is mijn baarmoeder voor 31,3 weken niet zo hoog nl n+3 maar volgens haar wel breed. en ze vond de baby een beetje aan de kleine kant. nu moet ik meer rusten en vooral de zwaardere taken in het huishouden laten liggen zoals stofzuigen, dweilen de badkamer soppen enz. maar ik heb 4 kinderen dus echt rust krijg je niet en ik heb geen hulp verder. mijn man helpt me wel wat maar werkt de hele dag en ik wil hem niet `s avonds vragen alles te gaan doen hier in huis. wat gebeurt er als ik wel af en toe stofzuig en dweil ook al ga ik `s middags dan een uurtje of 2 zitten? volgens de verlos moet ik me niet druk maken maar ik vind het best vervelend je hoort toch liever dat alles goed is. ik voel de baby gelukkig wel regelmatig bewegen maar wat wordt nou bedoeld met je moet het 10 keer per dag voelen? is dat 10 keer achter elkaar of 10 bewegingen/ schopjes of op 10 verschillende momenten? toen ik net zwanger was was ik op vakantie voor 5 weken en die eerste 5 weken ( dus tot 9 weken van de zwangerschap ) heb ik nauwelijks folium geslikt en dat vind ik ook angstig op afwijkingen enz. nou het is weer een heel verhaal maar ik hoop dat jullie me weer wat opweg kunnen helpen net als altijd. ik heb er gister ook wel over gepraat met de verlos maar er komen dn toch weer vragen later omhoog en gelukkig zijn jullie er dan weer ideaal!!!!! alvast bedankt en groeten van moique
hoi moique rouan Het is inderdaad goed om eht rustiger aan te doen. Je bloeddruk laat zien dat je lichaam het zwaar krijgt onder de zwangerschap, dat is natuurlijk ook niet gek het is niet meer je eerste! Wat je kan doen is de taken meer verdelen, dus doe elke dag iets en rust daarna 1a2 uur. Dus bijv: zuig de boververdieping en dweil de volgende dag. Doe de was maar doe de strijk een dag later. Verspreiden! Het voelen van de bewegingen: We willen graag dat je de kleine tien bewegingen op een dag voelt maken dus voel je een knietje en een armpje dan heb je al twee. Voel je een uur later de kleine draaien heb je drie. Als je aan tien komt hoef je neit meer te tellen Geen zorgen de verloskundige heeft het beste met je voor! Imke