Hoi hoi, Ben nu al een tijdje van mijn spiraal af en mijn man en ik willen in augustus echt gaan beginnen met zwanger proberen te raken. Ik weet dat ik Foliumzuur moet gaan slikken.. Maar hoe ver van de te voren en maakt het nog uit welke foliumzuur ik ga slikken? Groetjes Judy
Daar kan je nu gelijk al mee beginnen hoor, is zelfs beter want dan bouw je de voorraad mooi op Ik heb het tijdens de MMM bijna 4 jaar elke dag geslikt Kan echt geen kwaad (tenzij je problemen met B12 en/of IJzer hebt, maar dat is een ander verhaal). Ik gaf de voorkeur aan Methyl Folate, dat wordt beter opgenomen door je lichaam. Maar je kan natuurlijk ook de "gewone" slikken, een potje van de Kruidvat of Etos, etc.
Er zijn ook smelttabletten bij de kruidvat geloof ik. Die zijn al niet groot en smelten direct op je toch. Verder zag ik al e tip die voorbij kwam die ik zelf ook gebruik. Op je tong leggen en een glas drinken leegdrinken.
wanneer op de dag is het beste om foliumzuur in te nemen ? de apotheek zei 'smorgens maar op de bijsluiter staat smiddags ik neem omnibionta pronatal
Volgens mij had ik destijds Dagravit, kleine gladde rode pilletjes. Ze gleden zo weg naar binnen, met een slok water. Ben ook erg slecht in pillen slikken. Paracetamol heb ik zelfs daarom in zetpilvariant voor mijzelf....