Hallo dames, Wellicht heeft één van jullie ervaring.. Momenteel hebben we een zoontje van 3,5 en een tweeling op komst. Nu hebben we een grote auto (Opel astra station) met isofix waar 3 stoeltjes op de achterbank moeten kunnen.. Momenteel hebben we voor ons zoontje de Kidsriver Kaya met Isofix. Echter gaat het blijkbaar niet passen als we er ook nog 2 maxi cosi's in moeten hebben, welke we op een Easybase willen zetten.. Dus 2x easybase en de Kidsriver Kaya met isofix gaat niet passen.. Weet iemand toevallig welk stoeltje voor mijn zoontje hier wel tussen zou passen? Liefst met isofix.. Daarbij mag hij nu ook gewoon op een stoelverhoger toch? Met/zonder rugleuning.. dat geeft al meer opties wellicht? Iemand ervaring met een kleuter en 2 babies? Lijkt wel een puzzel..
Voor de veiligheid zou ik je zoontje zo lang mogelijk in de groep 1 stoel houden. En daarna nog steeds in een zitje, dus met rugleuning en hoofdbescherming. Schijnt dit jaar ook nog verplicht te worden tot 18 kilo ofzo? De easybase is puur voor het gemak, ik zou die dan liever weglaten.
Puur voor het gemak ben ik niet met je eens. Easybase zorgt ervoor dat ze met Isofix vastzitten ipv de gordel. Toch veiliger.. Mn zoontje zit nu al in een combinatiestoel 2/3. Maar deze past niet in het midden.. 18 kilo zit hij al wel op, dus hij mag in een zitverhoger met 3puntsgordel..
Haha ik verkijk me er altijd op, mijn jongste van bijna 6 weeg zo'n 17 kilo namelijk Easybase is toch iets anders dan isofix? Easybase kan in elke auto en is geen isofix. Toch? Of heb jij een easybase die met isofix vastzit? Weet niet of 18 kilo de grens was, misschien wel meer, zou ik wel uitzoeken voordat je straks een keuze maakt en het later dit jaar weer verandert en je weer iets anders moet bedenken.
En je zoontje voorin? Weet niet of 1 van jullie achterin past bij de maxicosi's . Dit is sowieso wel een optie als er maar 1 van de ouders mee is. En voorin met autostoel lijkt me veiliger dan achterin met alleen verhoger.
De Easybase is er om de maxi cosi vast te kunnen zetten in de auto met Isofix. Lees net dat ze vanaf 15 kilo in een stoelverhoger met driepuntsgordel mogen zitten (anwb). Wel wordt aangeraden een verhoger met rugsteun te nemen, hiermee kan je de gordels beter geleiden. Zoontje voorin past alleen als er inderdaad maar 1 ouder meegaat..