Onze dochter is net 2 en een flinke dame voor haar leeftijd. Ze is erg lang en woog de laatste keer bij het cb al 15 kg. Toen ze uit de maxi cosi groeide hebben we een Romer maxway (achterwaarts) gekocht. Nu hebben wij een andere auto (vw polo) en als de maxway er in staat kan er haast niemand in de bijrijder stoel zitten. De stoel moet bijna helemaal naar voren. Doen wij iets verkeerd met de autostoel installeren? En dan heb ik gelijk nog een vraag. Als 2e stoel in mijn man zijn auto hebben wij de Maxi Cosi Priori staan, maar die is maar tot 18 kilo dus dat gaat volgens mij niet lang meer duren. Wat is een goede vervolgstoel voor als ze daar is uitgegroeid? Moet je dan echt naar een soort verhoger waarbij je gebruikt maakt van de autogordels?
Een Maxi Cosi Priori is inderdaad wat kleiner als een Romer stoel, bij ons scheelde het een half jaar met onze dochter, die paste dus een half jaar langer in de romer. Maar 18 kilo is heel wat hoor, mn zoon van 3.5 weegt nu bv 15 kilo en mn dochter van 5 weegt 19 kilo. Het is in de praktijk meestal de lengte die reden geeft om over te moeten stappen. Ik heb hierdoor wel de keuze gemaakt voor een cybex pallas M fix, een meegroei autostoel met vang kussen tot 18 kilo ipv in de autogordel. Voelde voor ons veiliger toen zoonlief zn groep 1 autostoel kapot bleek te zijn.
Ehh, ik wil niet veel zeggen, maar mijn dochter van 2,5 is nu ong een meter lang, zij is dus ook behoorlijk lang voor haar leeftijd en ze woog vanmorgen 17,4 kg en het is gewoon een slank meisje.
Het kindje van t's is nu 2 en 15 kilo, lijkt me niet dat jullie dochter een half jaar geleden 2,5 kilo minder woog?