Uit mijn 20-weken echo is vorige week naar voren gekomen dat mijn kindje een groeiachterstand heft van bijna 2 weken. Ik ben nu doorverwezen naar de gynocoloog. Nu maak ik me (nog) geen zorgen, omdat mijn andere kinderen ook vrij tenger zijn en niet erg lang, maar toch wil ik graag weten of er nog meer mensen zijn met deze ervaring wat daar uiteindelijk van terecht is gekomen.
Mijn dochtertje groeide aan het eind van de zwangerschap niet echt meer. Dat was toen met vanaf 35 weken. Ze is met 38 weken en een dag gehaald door middel van een keizersnede. Woog toen 2380 gram en was 44 cm. Ze is dus eventjes wat kleiner geweest, maar nu is ze een lange meid van bijna vier jaar. Ze loopt helemaal gelijk op met leeftijd genootjes, dus is niet achter gebleven met groei of ontwikkeling. Het hoeft dus allemaal niks te zeggen, ik zou me er ook niet al te veel zorgen over maken. Je kindje in je buik past zich nou eenmaal aan aan jullie bouw en lengte, dat hoor je veel vaker. Gewoon lekker blijven genieten van je zwangerschap! Groetjes,