heel lage bloeddruk

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Mam, 19 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mam

    Mam Lid

    6 jan 2008
    19
    0
    0
    Hallo,

    Ik ben vandaag voor de eerste keer bij de gynaecoloog geweest (9,5 weken zwangerschap) en alles was goed op de echo. Maar mijn bloeddruk was wel heel laag, nl 60/40. Dit is niet zo comfortabel voor mij, maar dat beschouw ik gewoon als een zwangerschapskwaaltje en vind ik niet zo erg. Maar waar ik wel bezorgd voor ben is of dit voor de baby geen gevolgen heeft?

    Ik probeer zo veel mogelijk te drinken en behoorlijk te eten, maar door misselijkheid is dit heel moeilijk en geraak ik zelden aan meer dan 1200-1300 ml drinken (en ben nu iets meer dan 2 kg afgevallen). En dan vooral appelsap, omdat ik dit om 1 of andere reden beter verdraag dan water.

    Zijn nog manieren, buiten meer drinken, om de bloeddruk toch wat hoger te krijgen. Ik gebruik al meer zout, naar dat heeft blijkbaar geen effect.

    Groetjes,
    Mam
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Mam,

    je kunt niet zoveel doen aan een lage bloeddruk. Inderdaad zout eten maar het effect is maar beperkt, door zout eten kun je je wel minder flauw voelen, dus neem gerust een handje chips, gezouten noten, dropjes of kop soep!

    Mirjam
     
  3. Mam

    Mam Lid

    6 jan 2008
    19
    0
    0
    Ok, bedankt voor de snelle reactie!

    Maar voor de baby heeft het dus gen gevolgen?
     
  4. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    neehoor, voor jou en de zwangerschap is een lage bloeddruk alleen maar gezond, beter dan een hoge!
    Mirjam
     

Deel Deze Pagina