kan dit recept mislukken? (kookdummie)

Discussie in 'De lounge' gestart door taliaa, 20 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Hey meiden,

http://www.parool.nl/parool/nl/36/Recep ... -ham.dhtml

kan dit recept mislukken? lijkt me lekker simpel om met de kerst te maken! maar ben echt een kookdummie? dus heeft iemand nog een tip waar ik op moet letten?
    Of iets wat ik erbij kan maken?

Alvast dank!

groetjes. Taliaa

2. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Oh, dat kan echt niet mislukken!

krijg spontaan trek!

3. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Als je precies doet wat er in het recept staat, dan kan het eigenlijk niet misgaan. Ziet er inderdaad uit als een lekker recept voor de feestdagen. De suggestie van spinazie erbij is een hele goeie, en als je verder niet al te moeilijk wilt doen, dan kun je er bijvoorbeeld gepofte aardappels uit de magnetron bij serveren (Cela Vita). Dat staat heel feestelijk en kan ook onmogelijk mislukken. Een mooi kant en klaar toetje (je kunt prachtige desserts in mooie glazen kopen bij Albert Heijn bijvoorbeeld) en klaar is de kookdummie.

Ja, je kunt wel vreselijk moeilijk gaan doen, maar kerst moet voor jou toch ook relaxt en feestelijk zijn? ;)

Succes!

Belle (ongekroonde keukenprinses, maar vaak ook gewoon lekker lui).

4. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Oeh... je brengt me op ideeën! HEEEEEEEERLIJK!
    En dit kan haast niet mis gaan... Denk dat ik dit zelf ook ga maken met de kerst! Krijg er nu al trek in!

*slaat recept op onder favorieten* :)

5. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Jammie :p
    Hoe warm zou de oven moeten? Vind ik altijd zo irritant dat ze dat er niet bij zetten.. Of heb ik niet goed gelezen.. :-k

6. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

150 Graden!

Stond bij de benodigdheden

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Hier spreekt iemand die VIER keer brownies heeft laten mislukken die je maakt met alleen water en poeder. Water bij de poeder doen en dan in de oven. Vier keer mislukt! :oops:

Dus believe me....alles kan mislukken! :rolleyes: :)

8. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    doe het niet TE lang in de oven en prik zeker niet in het vlees....bij beidde wordt het vlees dan droog.....verder moet het wel lukken als jeje aan het recept houd.....veel succes en eet smakelijk!laat je even weten hier of het je gelukt is?

9. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Lekker hoor ! Het lekkerste is als het vlees nog een beetje roze is, anders is het te droog. Het vlees laten rusten is wel belangrijk, dan wordt het extra sappig.

Misschien is het lekker om groene asperges erbij te serveren. Een aantal bij elkaar en een plakje parmaham eromheen wikkelen en even in de pan bakken. Asperges eerst even kort koken.

Je kan ipv parmaham ook serreno ham gebruiken, staat ook in het recept, dit is wat goedkoper en net zo lekker !

10. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    ahhh, lieve meiden, dank jullie wel! ik ben echt erg hoor in de keuken, hihi. dwz ik kan best gewoon koken, maar heb nog nooit een etentje gegeven, dus extra spannend;)
    maar goed, ik ga het vandaag/ morgen even uitproberen en dan laat ik het jullie even weten!
    Ik ga nog even bedenken wat ik erbij doe! gepofte aardappel vind ik erg lekker, maar mn mannetje niet..
    Dacht zelf aan iets van aarappelgratin en als groente mis. idd niet asperges.hmmm maar wordt het dan niet te veel ham alles bij elkaar?

Moet er trouwens nog een sausje/justje bij t vlees?

11. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Pepersaus erbij....mjammie :p

Je kan de ovenschaal eventueel nog afdekken met aluminiumfolie, dan droogt het vlees ook niet uit, en kan je het nog iets langer in de oven laten staan (als je bv moet wachten op één van je andere gerechten)

12. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Gerechten uit de oven vindt ik zo wie zo erg lekker.

@Ginny Kan dat met gewone aluminiumfolie?
    Ik gebruik vaak de oven en het zou id wel handig zijn om het zo wat langer warm te houden.

13. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ja gewone aluminiumfolie.
    Gewoon meteen over je schaal heen doen en dan in de oven zetten.
    Zo blijft je vlees lekker mals en droogt het niet uit.

Als ik zelf varkenshaas maak, dan doe ik ze eerst om en om aanbakken, dan inwikkelen in de folie, boven en onderkant 2 kleine sneetjes maken en dan weer terug de pan in en op laag vuur laten garen. Zo blijft je varkenshaas mals en sappig en droogt het niet uit. Ik lust namelijk ook geen rood/roze vlees, bij mij moet alles helemaal gaar zijn. Maar vaak droogt het dan uit met dit soort vlees, maar dan dus niet ;)

14. hé, dit heb ik vorig jaar met oudejaar gemaakt. Toevallig.

Ik had het een paar dagen van te voren al eens geprobeerd voor mijn man en toen had ik wel een foutje gemaakt!

Ik had de pan niet heet genoeg laten worden en dus was het vlees niet helemaal dichtgeschroeid. Gevolg: in de oven lopen de vleessappen weg, en was het vlees dus kurkdrook.

Dus eerst je pan goed heet en het vlees echt aan alle kanten dichtschroeien.

Met oudejaar was het toen gelukt, en het was heerlijk!

15. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    hmm, dames, het was héérlijk.. (alleen te veel, had een hele haas voor ons 2-tjes...maja).
    bedankt nog voor de tips! het wordt smullen met de kerst, hihi. en toch lekker simpel!

16. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland

Deel Deze Pagina