cola voor een kindje van 11 maand?!

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door siriel, 3 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.125
    2.961
    113
    Vrouw
    Ik heb zoiets geks gehoord deze week..:$ Ik ben zelf moeder van 2 kids, en nu zwanger van de 3de. Dus naar mijn idee heb ik aardig wat 'ervaring' . Ik heb een schoonzusje die heeft nu haar eerste kindje en dat is 11maand. Vorige week was hij erg ziek, diarree, koorts en niet willen eten. Volgens mij is het niet zo erg dat hij tijdens ziekte geen zin heeft in warm eten, als hij maar voldoende vocht binnenkrijgt, helemaal bij diaree. Nu beweert zij dat ze op het consultatiebureau is geweest en dat ze daar zeiden dat ze hem ook cola mocht geven?! Dat dit goed was als hij ziek was...:$
    Misschien loop ik achter, of zijn er de laatste jaren veel dingen veranderd, maar van zoiets geks had ik nog nooit gehoord. Cola is voor ons al niet gezond, laat staan voor een kindje van 11maand.
    Zie ik dit nu verkeerd, of heeft het echt een reden om je kindje cola te geven bij koorts en diarree???:(

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,

Ik ken deze voordelen van cola ook niet, ik zou niet durven zeggen welke werking het zou hebben bij diarree.

Groetjes Eveline

Deel Deze Pagina