geen middag slaapje willen wel in slaap vallen maar laat.

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door diaan1982, 31 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Mijn zoon van net 3 krijg ik met geen stok in bed smiddags,hij heeft het eigenlijk wel nodig
    Eerder deden we hem gewoon in bed maar hij schreeuwt de hele buurt bij elkaar of broertje wakker.
    Maar nu valt hij meestal rond 15:30 16:00 in de woonkamer in slaap.
    Ik kan hem ook niet bezig houden/wakker houden want ben dan net ff bezig broertje op bed te leggen /verschonen enz we kunnen er dan ook niet opuit ofzo want broertje lief moet slapen
    Bij wie gebeurt dit ook,en hoelang laten jullie hem/haar dan slapen?
    Hij ligt dan ook echt vast te slapen dus moet hem zowieso een uur laten liggen anders is het huis te klein!!
    Wat dus betekend dat hij er s,avonds weer laat op ligt...
    Tips zijn welkom!!

2. Schaapje1977

Schaapje1977 Bekend lid

21 aug 2012
    840
    0
    0
    Max 10 minuten laten slapen. Dan heeft ie zn powernap gehad, maar is nog niet zo diep in slaap dat je m niet meer wakker krijgt.

Duurt een paar maandjes, dan is ie gewend aan niet meer slapen 's middags.

3. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Hier hebben we mijn zoontje er door heen gekregen door 'm na de middagboterham even op de bank met zijn speen en knuffeltje te leggen en televisie kijken.

En wat schaapje zegt: het duurt eventjes, maar daar moet ie (en jullie ook) doorheen en is iedereen gewend.

4. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Hier gebeurt het bij de oudste ook wel eens dat hij in de tweede helft van de middag instort, vooral als het druk is geweest. Het beste is het dan om te proberen hem wakker te houden, maar dat kost dan heel veel moeite en soms ben je gewoon te laat. Als er dan geslapen wordt, mag hij dat alleen beneden op bank en maximaal een half uur. En ja, dan is het een verschrikkelijk groot drama om hem wakker te maken (maar dat is het naar een uur ook).

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Hier weigert de oudste vanaf zijn tweede verjaardag ook het middagslaapje. Maar als hij niet slaapt is hij aan het eind van de dag echt niet te genieten. Mijn oplossing is de kinderwagen. Rond 13:30 ga ik met hem wandelen in de wagen en na gemiddeld een kwartier slaapt hij. Zodra hij in slaap is gevallen zet ik voorzichtig de kinderwagen in slaapstand, loop ik weer naar huis en parkeer ik hem in de tuin :p daar slaapt hij dan een uurtje, soms langer.
    Als ik het zo teruglees lijkt het misschien wat omslachtig, maar het werkt eigenlijk heel goed voor ons. :)
    Oh en ik zie dat jij ook een jonger kind hebt. Dat maakt het iets lastiger. Als ik alleen thuis ben neem ik de babyfoon mee en loop ik alleen rondjes om het huizenblok.

6. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Pffff heb m half uurtje laten slapen en het was best drama om hem wakker te krijgen haha moet er nog maar eens over brainstormen

Deel Deze Pagina