Vandaag mocht ik weer naar de vk toe en voelde aan mijn buik En zei hoe zwaar baby ong was😉 Klopt het vaak?? Ik dacht dat ze alleen met groeiecho een gewicht konden schatten??
Bij mij klopte het bij de oudste niet: ze hadden een gemiddeld kind verwacht en ze was een stukje zwaarder en groter. Bij de jongste klopte het wel, maar toen is er voor de zekerheid ook nog een groeiecho gedaan ivm het geboortegewicht van de oudste.
Hier klopte het niet. Ik had een vrij gemiddelde buik en de vk voelde ook een gemiddeld kind, dit bij de controle met 37+2. Dag later werd dochter geboren en bleek ze juist groot. Overigens is dit iets wat ze bij echo's in het ziekenhuis wél telkens zeiden, dat het een groot kind was. Dus de echoscopisten konden het kennelijk wel goed meten.
Ze dachten bij allebei onze dochters dat ze groot en vooral lang waren, maar dat waren ze geen van beide! Ze lagen alleen allebei vrij uitgestrekt in mijn buik, dus leken ze bij het voelen langer dan ze waren. Bij de ene dachten ze zelfs met 36 weken dat ze in een stuit lag, maar was helemaal niet zo, bleek uit de echo. En ze was zeker niet gedraaid in de tussentijd, want dat voel je echt wel.
Nee hoor, dat hoef je echt niet te voelen ik voelde ALLES van mn kleine en ze lag met de groeiecho in stuit. Ik heb niks gevoeld en ze lag de week erop weer goed. Gedraaid, zonder dat ik het gevoeld had. Bij mn collega hetzelfde. Bij mijn beide kids hadden de vlosjes het goed gevoeld. De echo's zaten er juist flink naast.
Mijn gyn had het op 50 gram na goed! En hier ook in een stuit tot 37 weken en toen ik voor de versie naar het ziekenhuis ging lag hij opeens goed, niets gevoeld van het draaien
Hier dacht de vk bij zo'n 33 weken dat ze een kleintje zou zijn (vond ik niet verontrustend, in mijn moeders familie zijn veel kleine babytjes), daarna is er geen uitspraak meer gedaan, bij 39+2 was ze ruim 3500 gram. Maar ik vind het ook heel goed mogelijk dat ze in de laatste weken tijdens mijn verlof een enorme groeispurt heeft gemaakt!
Bij mijn dochter "voelde" de vk dat ze ongeveer even groot/zwaar als haar broer zou zijn. Dit klopte precies op 110gr na