Hoelang van te voren je aanmelden bij een KDV ivm kind dat verwacht wordt? ivm wachttijden etc. en waar moet je opletten bij de KDV???
ik zou je zo snel mogelijk aanmelden .. bij n hoop kinderdagverblijven zijn lange wachttijden ( licht er wel aan op welke dagen je wilt.. ) en ik zou rekening houden met * welk soort groep wil je ? babygroep / verticale groep (0-4 jaar) * de visie moet je aanstaan , de manier van handelen/omgaan met de baby * rekening houden met de openingstijden.. dat zijn wel de belangrijkste dingen denk ik .. (werk zelf op n kdv ) x succes
Nu meteen aanmelden. Mocht het misgaan, waar je natuurlijk niet vanuit gaat, kun je altijd opzeggen. Tegenwoordig is het zo druk, dat je wel een jaar op de wachtlijst staat. Ik heb mezelf met 6,5 week in geschreven, 5 dagen en uiteindelijk 2 dagen gekregen. Werk geen 5 dagen hoor, maar wilde wel 1 dag met zekerheid hebben. En de oma-oppasdagen daarop aanpassen.
Ik zou het idd oowk vroeg doen,, zelf heb ik me vorige week pas aangemeld en L.iam kan vanaf 16/02 al komen,, heb heel erg geluk gehad. Liefsz 8)
had me aangemeld toen ik 6 weken zwanger was en nu nog steeds geen plaats op zijn vroegst juli dit jaar
Daarom adviseer ik ook meerdere dagen inschrijven. Als je een andere dag krijgt toegewezen kun je misschien tijdelijk deze dag werken tot je gewenste dag vrijkomt?!
heb de 2e aangemeld toen ik het zelf net 3 dagen wist, met 6/7 weken dus. kreeg gister telefoon dat ik volledig opvang heb per 1 juli, en dat zijn dezelfde uren en dagen dat ik sophie wegbreng. nou krijgt 2e kindje bij ons ook voorrang.
Ik heb me aangemeld met 4 weken zwangerschap en had gelukkig bij 1 van de vele locaties op tijd plek. Overigens is bij alle KDV's in mijn omgeving zo dat ze niet kijken naar je voorkeursdagen of naar het aantal dagen. De eerste op de wachtlijst, ongeacht de voorkeur, krijgt een plek aangeboden. Blijkbaar geven vrijwel alle ouders aan dat ze iedere dag willen die ze te pakken kunnen krijgen. Maar dat zal afhankelijk zijn van de wachtlijsten.
Gelijk aanmelden....staan hele lange wachtlijsten van wel een jaar! Wij zijn gaan kijken naar verschillende KDVen en ik vond bepaalde dingen niet goed. Bij 1 KDV waren ze de afspraak vergeten en kregen we zo'n snelle rondleiding dat we binnen 5 min. weer buiten stonden. Bij een ander vonden we het te groot. Te veel kleine ruimtes waar de kindjes stiekem konden gaan zitten (en stiekeme dingen konden doen). Bij een ander mochten we niet eens gaan kijken (echt belachelijk). Waar ze nu zit, daar zijn we ook gaan kijken en daar hadden we gelijk allebei een goed gevoel over. Mijn tip: ga dus kijken bij verschillende KDVen!!!