Hallo allemaal, Gisteren had ik mijn eerste echo. Ik dacht dat ik 8 weken en 5 dagen was, maar op de 8 was slechts een kindje te zien van 1,52 cm dat ongeveer gelijk staat aan 8 weken. De verloskundige zei echter dat ze dit echt niet met zekerheid kon zeggen omdat het allemaal nog zo moeilijk te zien was en het kon best dat ie groter was. Ik moet ook over twee weken terug en hopelijk ziet ze het dan beter. Wel feliciteerde ze me meteen omdat ze een mooi kloppend hartje zag. Ze was enthousiast in ieder geval. Omdat ik de vorige x een miskraam heb gehad, ben ik toch erg onzeker. Daarom zou ik heel graag willen weten of er meiden zijn die ook zo iets hebben meegemaakt, of hoe groot jullie kindje was rond deze tijd. Omdat ik onregelmatig ongesteld was kan de zwangerschapsduur iets afwijken bij mij, maar echt niet veel omdat ik al heel snel heb getest! Wat denken jullie ervan?
Hoi, Meid maak je niet te druk....een echo zegt niet veel over de lengte of t gewicht. 'T kan ineens allemaal veranderen en dat je kindje ineens precies goed loopt met de groei. Ik zal me niet al te druk maken....want je heb toch een mooi hartje zien kloppen geniet daar lekker van meid.
Meis, 5 dagen verschil is echt niet erg hoor. Kijk 2 weken zou anders zijn, maar het kan best dat je de volgende keer wel een kindje hebt van 10 weken en 5 dagen, of misschien 3 dagen. Maak je maar niet druk. Het hartje klopt en ze houden het goed in de gaten. Geniet lekker van je kleintje! Liefs, Duveldraakje
Ik heb een echo gehad met 8 weken en een dag. Hier uit bleek dat het kindje 1,54 cm was bij een zwangerschapsduur van 7 w en 5 dagen. Met 10 weken had ik weer een echo en was het kindje 2,56 cm en bleek ik 9 weken en 3 dagen zwanger. Mijn vk maaktezich geen zorgen. Als het meer als een week verschilt maken ze zich ms was zorgen. Moed houden hoor Irene!
Gefeliciteerd met het mooi kloppende hartje. Dat is echt het belangrijkste hoor! Elke mm is al meteen een paar dagen verschil als ze nog zo klein zijn. En als je zegt dat het moeilijk te zien was dan kan het dus idd. niet helemaal goed gemeten zijn en dan scheelt het al snel een aantal dagen. Niet ongerust maken dus, maar lekker proberen te genieten. Groetjes Monique
Sluit me aan bij de rest hoor. Kloppend hartje is het belangrijkste en in het begin kan het makkelijk een paar dagen schelen. Bij de 1e echo was ik ook 4 dagen korter zeiden ze...bij de 12 weken echo liep ik ineens week voor Zegt dus niets. Gefeliciteerd met het kloppende hartje trouwens!
maak je geen zorgen meid: ten eerste: een echo-meting is op drie to vijf dagen na nauwkeurig ten tweede: ze zei dat ze het niet zo goed kon zien, dus meten wordt dan natuurlijk ook moeilijk! Bij mij verschilde het twee daagjes, maar heb tegen de gyn gezegd dat ik praktisch zeker was van de dag van de bevruchting. Toen zei hij onmiddelijk dat ik dan mijn berekening gewoon aan kon houden en dat idd de echo nog wat af kon wijken. Ik heb er morgen weer ééntje, laat je dan weten hoe de uitslag was, hihi. En het geval van rachel zie je ook zo ontzettend vaak, echt maak je geen zorgen en geniet van het wondertje in je buik. Weet dat ik misschien herhaal wat er in de vorige reacties ook al stond, maar wilde toch even reageren, weet hoe het is om bezorgd te zijn...
bij een week verschil maken ze zich ook nog geen zorgen hoor! ik dacht 8 week zwanger te zijn maar op de echo bleek dat ik 7 week zwanger was! rond 12 week krijg ik gewoon weer een echo en dan zien we wel weer! het hartje klopte wel en nou maar hopen dat ie blijft kloppen
Gefeliciteerd met het kloppend hartje, maar je voor de rest maar geen zorgen ik vind het kloppend hartje wel het belangrijkste!
Ik deel de mening van de meesten hier, niets aan de hand. Trouwens, bij deze termijn is het nog zo klein, een milimeter ernaast meten en het scheelt zo 2 dagen. Mijn eerste echo was ook met 8 weken en toen was de kleine 7 weken en 4 dagen, maar goed... ik had een langere cyclus. De volgende echo met 11 weken was zij/hij weer die 3 dagen ingelopen qua groei. Zegt dus niet altijd wat. En... het hartje klopt! Gefeliciteerd!
Volgens mij kunnen ze het het nauwkeurigst meten als je ongeveer 12 weken bent. Het meten gaat in milimeters, en op 1,54 cm is 1 mm natuurlijk heel veel, maar op 5 cm al weer veel minder. Dus niet druk maken hoor!
met me eerste echo zeiden ze hij is misschien net 8 weken. precies 3 weken later werd hij geschat op 11, 4 wk en ze houden het op 12 wk.
Hi, Ik had met 12,3 weken een echo en kindje bleek 6 dagen kleiner te zijn. Datum werd niet aangepast omdat de afwijking minder dan een week was. Nu met 21.3 weken weer een echo en kindje is nog altijd een week kleiner. Ik weet zelf bijna zeker dat ik een late eisprong heb gehad en dat ik dus eigenlijk een week korter zwanger ben ,maar de VK wil de datum niet aanpassen. De echo dame zei wel dat als gaat blijken dat ik overtijd ga lopen straks, dat ik het dan nog een keer kan aankaarten.. meestal als tijdens hele zwangerschap kindje een bepaald aantal dagen achter of voor blijft lopen passen ze de datum op het laatste alsnog aan.Dit om te voorkomen dat je te vroeg overgedragen wordt aan ZH bijvoorbeeld. Ik vermoed dat het bij jou ook zo maar kan zijn dat je eisprong later was.. Of echoscopist zat er net een milimeter naast waardoor het zomaar paar dagen kan verschillen.. niet druk maken hoor!
fijn hoor al die berichten, ik ga er weer spontaan in geloven dat het goed zit. Verloskundige was ook superpositief maar toch die onzekerheid doordat ik vorige x een MK heb gehad. Hopen dat het snel over gaat en dat mijn echo over twee weken weer goed is en het dan ook gegroeid is enzo!
Hee Irene Ik heb het ook al in een pb gezset, maar toch nog even hier. Bij mij precies hetzelfde verhaal! Ik was 8 weken en 4 dagen bij de eerste echo en hij was ook 1,5 cm groot. Dit was gelijk aan 8 weken en 1 dag. Maar omdat dat minder dan een week verschil is blijft de uitgerekende datum gewoon hetzelfde. Pas als het verschil groter dan een week is verplaatsen ze de datum. Maak je dus geen zorgen. Het is allemaal goed!
Hee Irene Ik heb het ook al in een pb gezet, maar toch nog even hier. Bij mij precies hetzelfde verhaal! Ik was 8 weken en 4 dagen bij de eerste echo en hij was ook 1,5 cm groot. Dit was gelijk aan 8 weken en 1 dag. Maar omdat dat minder dan een week verschil is blijft de uitgerekende datum gewoon hetzelfde. Pas als het verschil groter dan een week is verplaatsen ze de datum. Maak je dus geen zorgen. Het is allemaal goed!
Bij mij scheelde het ook een dag of 4 terwijl ik door de ovulatie testen eigenlijk zeker wist wanneer mijn eisprong was. Nu loop ik weer een week voor. Zo zie je maar het komt vaak voor, en als de vk positief is dan is het goed toch!
Erica en miss Yess, bedankt voor de geruststelling. Ben echt blij nu, kan eindelijk een beetje genieten en kijk nu al weer uit naar de echo over 1,5 week!