Mijn man en ik hebben een beetje gekeken naar de toekomstige babykamer. Het is dan misschien nog niet zo ver, maar liever voorbereid dan te laat. Het is een vrij lange kamer (4.40) en smal (2.10) Dit is opzich goed te doen. Het zijn lange muren (laatste stuk bij de deur loopt schuin af). Het probleem is dat bij de lange muur (niet aan deur kant) over de grond verwarmingsbuizen lopen. Deze komen uit het plafond en lopen langs de hele muur. Hierdoor kan je dus niks tegen de muur zetten, tenzij je het aan de bodem aanpast (een gleuf) zodat het erover heen staat. Hebben meer mensen dit in hun kamertje, zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost kwa meubeltjes enz. Wij zaten te denken om het met hout netjes af te werken, dat je zeg maar een soort houten frame eromheen hebt. Dit zou alleen betekenen dat er geen meubels aan die kant kunnen, tenzij je de onderkant aanpast op die frame, maar ben dan bang dat de stevigheid van de meubels verslechterd.
Kun je geen commode oid kopen op pootjes? Dat je de pootjes er precies overheen zet zeg maar? Of iets wat je aan de muur kan hangen. Aan de andere kant de commode/kast en tegen die muur wat planken om leuke spulletjes op te zetten. Succes!
Wij hebben een commode van de ikea, en de heeft aan de achterste pootjes een soort van uitholling. Misschien is dat een idee?? Je hebt ook commodes die je aan de muur kunt hangen en dan kunt uitklappen. Succes!
Tja hoe wij het hebben opgelost is wel erg rigoureus: allemaal nieuwe verwarmingsleidingen in de muur weggewerkt . Maar goed, dat was natuurlijk niet alleen maar omdat het makkelijker is in de babykamer Ik zou aan de kant van de buizen, als het mogelijk is, het ledikant neerzetten (die hoeft natuurlijk niet tegen de muur) en zo'n opklapbare commode kopen, of een commode ipv op pootje, ophangen aan de muur. Ligt eraan wat voor muur het is, aan een gipswand zou ik 'm niet durven hangen geloof ik, aan een betonnen muur wel. Ook een oplossing is een voorzetwandje, maar dan raak je dus wel wat ruimte kwijt. Ik denk dat die pootjes met uitsparingen niet gaan werken, tenminste, bij ons werkte dat niet, buizen veel te dik en ze zaten ook te hoog.
Wat je zou kunnen doen is een stevige ombouw om de buzien maken ter hoogte van de poten van de commode. Dan de achterste poten van de commode laten en de commode daar op de ombouw laten rusten.
Wij hebben de verwarmingsbuizen boven in de slaapkamers lopen. Dus misschien zou je ze ook kunnen omleggen en dan bovenlangs laten lopen?
wij hebben dat ook aan 1 kant en wij hebben gewoon aan die kant het ledikant gezet en het badje. ik zal wat foto's van onze kamer plaatsen. ( hij is daar trouwens nog niet helemaal af plinten moeten er nog op die zie je langs de muur staat bij de ladekast ) natuurlijk ook ff alle andere babykamerfoto's showen
Nog een simpele tip: koop gewoon een (laden)kast als commode, en zet die voor de buizen. Leg daar bovenop een plank die wat groter is dan de kast. Die schuif je tegen de muur aan en zet je met hoekstukjes (van die metalen plaatjes die in een rechte hoek zijn gebogen met gaatjes er in) aan de onderkant van de plank vast aan de muur. Zo kan je het werkblad van de commode zo groot maken als je zelf wilt en kan je ook gewoon een niet al te dure kast als commode gebruiken. Op deze manier hadden mijn ouders het vroeger opgelost. Die hadden welliswaar geen buizen door de kamer, maar wel een ladenkast die te smal was voor een aankleedkussen. Dus door de plank hadden ze genoeg ruimte voor het kussen en wat ze nog meer op de commode hadden staan. En in een kleine kamer kan je er ook voor kiezen om alleen een commode, planken boven de commode met een roede er aanvast (voor eventueel de jurkjes of bloesjes oid) en een bedje neer te zetten. Eventueel past er dan nog een stoel bij. Een linnenkast is in mijn ogen niet echt heel hard nodig voor een baby. Wij hebebn ook een inieminie kamertje (2,5 bij 1,5 ongeveer) Dus met een bedje, stoel en commode is die vol
we hebben een ladekast nu in die kamer staan die in alle opzichten te klein is, hij is te laag, veel te smal en kwa breedte ook niet groot genoeg. Maarhet kastje opzich is wel leuk. Misschien een plank erop bevestigen werkt ook wel. Ik twijfel zelf ook of ik wel een linnenkast ga gebruiken, als ik een commode heb waar gewoon lades inzitten, kan ik daar veel in kwijt en eventueel plankjes of iets aan de muur hangen met vakjes.