Hee, Vandaag zat ik mijn cyclussen van elke maand goed te bekijken. Wij zitten nu in ronde 11. Nu zag ik dat mijn luteale fase vaak tussen de 9 en 11 dagen is. Nu ben ik gaan Google (had ik nooit moeten doen). En werd hier erg ongerust en verdrietig van. Volgens Google is het dan bijna niet mogelijk om natuurlijk zwanger te worden. Zijn er hier meer mensen die hier ervaring mee hebben? Toch zwanger geworden? 14 september hebben wij sws een afspraak in het ziekenhuis. Maar door al dit, opeens super erg in de stress!
Zelf kan ik hier niet echt over meepraten, maar ik weet van een goede vriendin van mij dat zij een luteale fase van 11 dagen heeft.. Ze is nu inmiddels voor de tweede keer zwanger. Bij hun eerste kindje had het geloof ik ongeveer een jaar geduurd voordat het raak was, en bij hun tweede kindje ongeveer een half jaar (ze gaf toen overigens nog borstvoeding). Het het ging bij hen dus niet zonder slag of stoot en heeft even geduurd maar ze is beide keren wel op natuurlijke wijze zwanger geworden!
Het is zeker wel mogelijk! Ik had steeds een lf van 7-8 dagen. En ben vorige ronde zwanger geraakt. Nu helaas wel een miskraam met 6 weken maar dat staat er natuurlijk even los van. Het kan zeker! En had hier ook contact met iemand die in hetzelfde schuitje zat en bij haar was het ook gelukt
Ik heb een LF van 12. 26/6 en 27/6 positieve ovulatietest. Stel, 29/6 daadwerkelijke ovulatie. 05/06 duidelijke hartslag daling. (Waarschijnlijk innesteling). Dat is dan dus 6DPO. Gemiddelde innesteling is met 9DPO. Het hoeft (HOEFT) dus niets te betekenen dat er een wat kortere lf is. Natuurlijk is een lf van 9 minder gunstig dan van 14, maar het hoeft dus niet percé iets slechts te betekenen.
Je zal - met een klein beetje zoeken - in dit gedeelte van het forum tal van positieve verhalen vinden, er worden nl. regelmatig topics over dit onderwerp geopend. Ik ben 3 keer vrij vlot (3e ronde, 1e ronde, 6e ronde) zwanger geraakt met een zelfde luteale fase.