Momenteel komt het Halloween dorp tevoorschijn en wordt de vensterbank omgebouwd in ‘Spooky City’. Ondertussen flink aan het bouwen voor de Kerst. Zo leuk en verslavend! Wie nog meer? En evt. nog tips waar leuke, bijzondere of goedkope Lemax spullen te koop zijn. (Jammergenoeg op AliExpres nog niets kunnen vinden)
Ik! Ik heb teveel kersthuisjes gedoe haha. Maar in ons nieuwe huis en in combinatie met onze zoon ķan ik het niet mooi een plek geven dit jaar. En dat zal de komende jaren wel zo blijven. Persoonlijk koop ik het veel tweedehands en dat komt vaak omdat ik dan een specifiek iets zoek wat niet meer nieuw te koop is. Tis wel echt mega vet!
Ja super leuk! Zonder het kitsch te laten worden. Werk jij binnen het thema Kerst nog met sub-thema’s of koop je dan gewoon wat je leuk vindt?
Ik ben vooral dol op natuur dingen.. Maar ik richtte mn dorp of mn boekenkast planken vaak wel per thema in. Dan een skischans met snowboarden en een heuvel enzo, een bos met water waar dieren zitten, een stadswater met schaatsende mensen. Ik heb ook een grote speelgoed fabriek, daar zet ik dan van alle mensen omheen met kadootjes enzo. Prachtig vind ik dat.
Oh wij hebben best veel. Mijn man heeft besloten dat hij dickensville eigenlijk net wat mooier vindt, maar langzaam vervangen wordt ook een duur grapje. Ik denk dat ons dorp dit jaar ong 3m2 wordt, vorig jaar was ie iets groter. We kopen elk jaar iets nieuws bij en hebben ondertussen ruim 20 huisjes. We hadden eerst ook eigen merk van verschillende winkels er tussen staan, maar alles van 1 merk ziet er toch net wat mooier uit. We gaan ook sinds een paar jaar een keer naar duiven om inspiratie op te doen en iets nieuws te kopen.
Ik word daar altijd heel blij van als ik bij de Intratuin ben Maar voor in huis? Waar laten jullie dat? Dat zou hier echt niet passen
In de vensterbank, of een plank van de boekenkast of evt. op de schouw. Ik varieer daar een beetje in....
Dat is de (kerst) hobby van mijn man! Wij hebben een compleet dorp, met skipiste en ijsbaan. Dat staat op een extra eettafel van 1.80m en dan een campingtafel er voor. De spullen kopen wij bij het plaatselijke tuincentrum, vaak zijn ze vlak na kerst extra in de aanbieding. Wel begint mijn man pas na sinterklaas met opbouwen van het dorp en de rest van het huis te versieren. Dan is hij wel gelijk 3 dagen zoet.
Net waar mijn man bedenkt dat het moet staan. In ons vorige kleine huis kon hij het ook altijd best groot neer zetten, al was het niet altijd even handig. Nu komt het langs een muur waar niks staat.
Oopsie guilty pleasure, mijn enorme kitscherige lemax kerstdorp ❤️❤️❤️ Thema Noordpool wonderland. Ik heb al die speelgoed huisjes en snoepfabriekjes , mijn dorp is echt heel erg over de top met glitterbimen en gekleurde lampjes, meer het kerstman thema dan een echt realistisch dorp. Wij hebben een dressoir van 2,75 lang, daar komt t op te staan. Misschien leuk om dit topic aan de praat te houden en straks foto’s te posten
Geen lemax huisjes meer helaas had er heel veel van, echt een uit de hand gelopen hobby van toen ik bij het tuincentrum werkte (lees studietijd en eerste jaren erna). Alles is door mijn ex achter gehouden. Nu al een paar jaar overgestapt op het LEGO kerstdorp, daar kopen we eigenlijk ieder jaar wel het nieuwe van. Dit jaar de brandweerkazerne moet wel eerlijk toegeven dat ik al wel bezig ben met in elkaar zetten maar het opbouwen komt pas na 5 december.
Superleuk om te lezen dat er nog meer fans zijn! Ik heb nog niet zoveel. Waar kopen jullie meestal? En ook op buitenlandse sites?
Gaaf! Ik heb eraan zitten denken om het om de kerstboom heen te bouwen. Man heeft nog een oud treinspoor wat het ook nog daadwerkelijk doet. Deze zou ik graag om de boom heen willen laten rijden, door een dorp. Vorig jaartje wilde ik het al maar durfde het niet goed aan met toen net 2 jarige. Mocht iemand inspiratie hebben . Vorig jaar heb ik een dorpje in de broodkar gebouwd.
Heel veel bij gewone Nederlandse sites en elk jaar een paar limited uit Amerika. Ook koop ik departement 56 maar dan via marktplaats want in de winkels niet meer te krijgen
Hier staat op dit moment een klein halloween dorpje. Mijn man zit ook op de fb van Minidorpen en gaat jaarlijks naar de clubdag. Dan komen er altijd weer spullen mee terug - hoewel hij ook weer spullen verkoopt. Ter plekke - of van te voren en dan daar uitwisselen. Vorig weekend zijn we met het gezin naar de Intratuin in Rhoon geweest. Mooi verzorgd, voor openingstijd mochten we binnen + een kortingsbon van 20% . Dus dan kom je óók weer buiten met spulletjes. In ons geval een 'bank figuurtje' die we nog niet hadden + de papegaai van de Efteling (en nog wat dingetjes) . Dit jaar komt er niet zo'n groot dorp - wij proberen al een tijd een ander huis te kopen - en toen het door leek te gaan is er veel in gepakt. Dat is op niks uitgelopen- maar vorig jaar heeft m'n man 2 weken gedaan over de opbouw van zijn dorp - dus dat doen we nu niet . Kleiner dus. En waar? Meestal op het tv-kast. De tv gaat dan omhoog - 40 cm op een blok of zo, dus dan kan hij daarvoor bouwen + naast de kast is nog een meter ruimte en daar werd een tafeltje naastgezet. Vorig jaar trouwens ook nog stelling áchter de tvkast trouwens - waardoor hij nog meer ruimte naar achteren had. Maar om de tv dus .