Kleine kerstattentie voor dokter, postbode etc

Discussie in 'De lounge' gestart door Spikkeltje, 8 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik denk dat ik maar iets lekkers haal voor de pakketbezorger dit jaar... die arme man komt hier gemiddeld twee keer per week en de zware dingen zoals kattenvoer worden ook door hem gebracht :rolleyes: en altijd vriendelijk! Krantenbezorgers krijgen hier een of twee euro, net wat er in mijn portemonnee zit.
    Verder niet

@DastyQueen ik vind het echt super tof dat jullie dat doen!! Wij gaan wel vaak met de kerstdienst helpen in een verpleeghuis, maar dat is maar 1 avondje.

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Dat is ook super van je dat je dat doet. Ik vind het trouwens heel leuk om te doen hoor. Het is emotioneel wel af en toe zwaar. Mensen die vertellen dat hun kinderen niet komen met kerst, mensen die ik al 8 jaar bezocht heb en ineens overleden zijn. Mensen die vertellen nooit bezoek te krijgen. Het liefst nodig ik iedereen daar die alleen is met kerst hier thuis uit om samen met ons kerst te vieren maar dat is gewoon niet haalbaar.

3. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Nee, zou niet weten waarom.

4. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ja dat lijkt mij best heftig!!

Ik weet overigens niet of we dit jaar weer gaan. Voorheen werkte mijn moeder in het betreffende verpleeghuis maar zij heeft een nieuwe baan

5. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    7.013
    3.667
    113
    Hier ook in de wijkverpleging met meerdere wijken en gezondheidscentrum s opgezet om toiletartikelen en levensmiddelen en bijv kaarsen enz in te zamelen. Dingen die je ongebruikt in de kast hebt staan dus kost niemand iets.

Halverwege dec maak ik met 3 collega's er pakketten van en dat gaat dan naar collega's cliënten of patiënten die opgegeven zijn door hun hulpverlener of collega.

Zijn mensen die het financieel heel zwaar hebben of wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken.

Mag uiteraard anoniem zolang het maar bij de mensen komt die het nodig hebben.

Echt we hebben al aardig wat en zo tof om te doen.

Juul75 en pietje1987 vinden dit leuk.
  6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.182
    10.729
    113
    Leuk! Ik werk in een grote organisatie, en hier kan je alles wat je niet wil uit je kerstpakket, of wat je ongebruikt in de kast hebt staan, doneren voor de voedselbank.

esklessebes vindt dit leuk.
  7. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wat een super mooi gebaar!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.956
    15.597
    113
    Nabij Utrecht
    Alleen mijn gastouder en schoonmaakster met kerst een kerstpakket omdat ze net dat beetje meer doet dan waar wij om vragen :)
    En laat dat nou dezelfde persoon zijn, dus krijgt ze een wat groter pakket ;););)

Ik krijg ook geen kerst/sint attentie van klanten omdat ik hun aflossing op de hypotheek zo goed verwerkt heb dit jaar. Daar krijg ik gewoon maandelijks mijn loon voor, net als de postbezorger dit krijgt :)

9. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Nooit van gehoord, vind het wel apart.
    Ik geef alleen de oppas (ze is onze oppas aan huis) omdat ze 'onze werknemer is'.
    Dat is de postbode, huisarts etc. niet, ik zie ze ook niet als relatie.

Manque vindt dit leuk.
  10. Eefje00

Eefje00 Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.555
    666
    113
    Ik geef alleen de krantenjongen een paar euro. Heb eigenlijk ook nooit gehoord dat de huisarts/postbode iets kreeg.

Deel Deze Pagina