Onze keuken is ook klein en rechthoekig.. Wij hadden eerst van links naar rechts: Vriezer, koelkast, vaatwasser (onder aanrecht), 2 kastjes, en in de rechterhoek wasmachine/droger-combinatie.. Stapelen kan bij ons niet vanwege de bovenkastjes.. En bovenop de koelkast de kookplaat (gas), magnetron/oven bovenop de wasmachine.. Nu is onze keuken net verbouwd en hebben we de vriezer in de schuur staan, keuken en vaatwasser opgeschoven, zodat we een extra keukenkastje en lade hebben.. Op zich past alles nu beter met de extra ruimte.. Tis btje behelpen soms, maar ik weet eigenlijk niet beter
Ik kon me je eerdere topic nog herinneren, en ook dat daarin een link stond naar het huis van de buren, dus die heb ik er even bijgezocht. Zij hebben de keuken aangebouwd dus ik ga er vanuit dat jullie keuken direct achter de gang ligt, als de plattegrond klopt zo'n 3 meter lang. Is het een open of dichte keuken.? Wat wij hier hebben is een hoge koelkast met vriezer in de trapkast, met daarbovenop de magnetron. Misschien is dat een optie.? Als je keuken 3 meter is, kun je er naast elkaar zo'n 5 kastjes/apparaten kwijt. Als je apparatuur van gemiddelde breedte is tenminste (ongeveer 60 cm) Dan zou je kunnen kiezen voor wasmachine/droger op elkaar. Daarnaast 2 onder + bovenkastjes, daarnaast oven / kookplaat. Daarnaast nog een onder en bovenkast / of een hoge kast. Een beetje hetzelfde dus als de foto's van het buurhuis, alleen hebben zij 6 x kasten / apparatuur naast elkaar, maar ik denk dat jullie keuken iets kleiner is. Als je dan de koelkast in de trapkast zet heb je hetzelfde, of je moet daarvoor 1 x 60 cm aan kastruimte inleveren.
Ik heb in dit appartement een hele kleine keuken van misschien 3 vierkante meter. Daar staat dan ook niets in behalve het keukenblok. De koelkast staat in de woonkamer naast de (kleine) oven en de wasmachine staat in de slaapkamer (daar was de aansluiting al). In ons huis waar we net de sleutel van hebben gekregen is de keuken iets ruimer maar nog geen balzaal; alhoewel de aansluiting voor de wasmachine in de keuken zit gaan we de wasmachine op zolder zetten naast de CV ketel, daar is hartstikke veel ruimte die we toch niet gebruiken. Dat scheelt alweer. Dan kan de vaatwasser naast de koelkast en hoef ik geen kastje op te offeren. Het enige wat ik nog graag zou willen is een nieuwe grote oven maar eerst maar kijken of alles past. Het is balen maar je went er wel aan hoor, ik kook al 7 jaar op een miniwerkblad en dat terwijl koken mijn hobby is
had een paint kladje gemaakt maar die is te groot om hier uploaden? Heb hem kleiner gemaakt maar even kijken of het nu wel te zien is haha. Weet niet of jullie het kunnen zien ?
reageer vanavond even op de rest want heb straks een lange werkdag tot 9 uur vanaaf. maar links is de woonkamer + stukje waar dus eettafel moet komen de rode stukjes zijn de deuren.. bij de voorkant ( boven in) is de voortuin plus hokje rechts de wc daarnaast de trap, waarnaast de voorraadkast hokje zit. Dat hokje rechts beneden is idd de keuken waarnaast de achtertuin grenst.. Aan bijde zijkanten zit dus een deur en geen ruimte om aan bijde zijkanten ( zowel als in lengte als in breedte ) extra kwijt te kunnen. Wij krijgen een standaard keuken bestaande uit 3 kastjes ( boven en onder) waarnaast alleen nog 2 dingen kunnen staan met de grootte van 1 wasmachine plus nog 1 fornuis ernaast.. Zolder is een opruimplek aangezien er nog niet gestaan kan worden ( later wel eventueel uitbouw mogelijk maar ja eerst geld maar eens regelen voor zoiets en toestemming krijgen van woningbouw ) Hebben wel schuurtje maar die is niet geissoleerd en heeft volgens mij geen aansluitingen.. ? iig bedankt iedereen voor het meedenken!