Kleine kinderen efteling

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Daan90, 15 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Er zitten hier vast ouders die regelmatig met (kleine) kinderen in de efteling komen, dus ik hoor graag wat tips!
    Wij gaan binnenkort met kinderen van 2 jaar en 2,5 maand. Ik ben er zelf vaak geweest, maar dit wordt het eerst met kinderen, dus ben me een beetje aan het voorbereiden.
    De kleine gaat mee in de kinderwagen en ik neem de draagdoek mee. Heeft er iemand ervaring met een baby in de draagdoek in bijvoorbeeld de droomvlucht, fata morgana en carnaval festival? En zijn er nog meer die ik vergeet waar de kleinste mee kan?
    En welke attracties zijn allemaal leuk voor degene van 2?

2. De Efteling is echt leuk voor álle leeftijden. Ons meisje was 3 maanden toen ze voor het eerst mee ging en zij is toen zelfs al in Villa Volta geweest ;) Nu kan ik begrijpen dat niet alle ouders daarvoor kiezen, maar zeker in alle draaimolens kan je kleinste ook mee, de Gondoletta (die bootjes, ideaal om te lunchen!), de Pagode, het treintje, noem maar op.

Voor je oudste is echt álles leuk. Behalve de achtbanen en het schommelschip, is er niets wat wij overslaan met ons meisje. Ze is afgelopen zomer zelfs voor het eerst in de Bob geweest (daar mogen ze in zodra ze zelf kunnen lopen, geen lengte-eis). Ik heb honderd keer gevraagd of het écht veilig was, en dat was het (wist ik ook wel, anders zouden ze het écht niet toelaten, maar toch). Ze vond het gewéldig. Ik weet niet of je oudste bang aangelegd is natuurlijk, maar daar zou ik het op baseren. Ons meisje gaat ook al sinds de eerste keer (met 3 maanden dus) mee naar Raveleijn. De adviesleeftijd is daar 6 jaar, maar als je kind niet bang aangelegd is, kan dat echt prima op jongere leeftijd.

In de Fata Morgana kan je jongste gewoon in de draagdoek blijven zitten, maar in de Droomvlucht en Carnaval Festival zijn er beugels en is dat iets lastiger. Misschien dat het prima lukt hoor, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen. Bij Carnaval Festival MOET je kind ook áchter de beugel zitten (dus niet met de beentjes er overheen o.i.d.), omdat de beugels openschieten in noodgevallen en je kind dan gelanceerd zou worden als het deels over de beugel heen zit. Bij Carnaval Festival sluit de beugel automatisch en je kunt het punt waarop hij stopt niet zelf bepalen. Bij de Droomvlucht sluiten ze de beugel wel tot hij aansluit, ongeacht hoe ver dat is, dus daar is het in principe geen probleem dat het 'te strak' zal zijn.

Dan heb je natuurlijk het sprookjesbos nog.. Ik weet zeker dat jullie je prima gaan vermaken!

Heel veel plezier in ieder geval! :D

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Pagode, misschien die slakkenrails, het treintje en de draaimolens. Ben er ook wel geweest toen de jongste in de drager zat.

4. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wij hebben er voor gekozen om de jongste toen lekker thuis te laten. Ze hebben er totaal nog niets aan en ik was er achteraf erg blij mee, aangezien ik anders in de rij had moeten wachten met een baby op mn armen, die daar denk ik niet zo heel lang leuk vind :)
    We hebben dus lekker de hele dag aandacht aan onze dochter kunnen geven.

5. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Vorig jaar geweest met mijn jongste in de draagdoek. Hij was toen net 1, dus geen kleine baby meer. Met zo'n kleintje zou ik idd oppas overwegen ivm de vele prikkels. Maar hij/zij kan wel in verschillende attracties mee.

Voor je oudste is het superleuk! De wilde attracties zijn nog geen optie, maar er is zoveel meer te doen. Gondola's, carnival festival, sprookjesbos, pagode, treintje, autootjes waarin hij/zij zelf mag sturen, etc. De fata morgana zou ik afraden. Ik ben er in geweest toen dl 3 was, maar die is veel spannender voor zo'n peutertje dan ik in gedachten had. Dl en nichtje en neefje (allemaal 3 jaar) vonden het doodeng.

Mag ik je topic even kapen om een andere eftelingvraag te stellen? Ik ben pril zwanger zoals jullie in mijn banner kunnen zien. Begin oktober gaan we naar de efteling. Moet ik nu al rekening houden met de zwangerschap of kan ik in principe in alle attracties? (mits ik me goed voel uiteraard)

6. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Dank al voor de reacties :) genoeg te doen dus in elk geval! Ook nog dingen waar ik niet aan gedacht heb waar de jongste gewoon mee kan.

Qua angst vind ik de oudste lastig in te schatten, ze kent geen angsten wat betreft klimmen en hoogtes enz, maar van harde geluiden kan ze wel bang zijn. Dus dat ga ik even aankijken wat ik met haar aan ga durven. De Bob zou ze wel leuk vinden denk ik, maar ik ga nog even bedenken of ik dat aandurf met haar :p

Villa volta mag dus ook al met zo'n kleintje? Al twijfel ik of onze oudste dat niet eng gaat vinden, dus wellicht dat daar sowieso iemand achter blijft met haar en dan blijft de jongste er ook bij.

Jongste thuis laten is geen optie, het is 3 uur rijden dus zijn de hele dag weg. Laat de kleine niet een hele dag ergens achter. Plus dat ik dan de hele dag moet kolven en daar heb ik geen zin in. Hij hoort er gewoon bij en gaat dus lekker mee. Voor de rijen neem ik de draagdoek mee, dus hoef m niet op de arm te houden.

7. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    De jongste is erg makkelijk, niet snel last van prikkels en een echt slaapkopje dus dat scheelt een hoop! Fata morgana is iets om over na te denken voor de oudste inderdaad.

Geen ervaring met zwangerschap en pretpark, maar zou als ik jou was even met verloskundige overleggen.

8. Ja, dat kan gewoon! In Villa Volta gebeurt er in principe niks, de banken kantelen alleen maar naar voren en naar achteren natuurlijk. Het enige punt is dat je kind wel naast je moet zitten en daar absoluut niet op schoot mag, da's wel iets om rekening mee te houden. Hier was dat geen probleem, maar nogmaals, ik kan me voorstellen dat niet alle ouders daarvoor kiezen ;)

Als je in de Bob gaat, doe je één arm achter haar nek langs (want met het remmen zijn die nekjes nog niet sterk genoeg om dat op te vangen en klapt zo'n hoofdje tegen de achterkant) en één arm schuin voor haar langs, waarmee je haar meest verre beentje vasthoudt. Dan kan er echt niks gebeuren :) Ik vond het trouwens ook doodeng hoor, ik heb tot het allerlaatste moment getwijfeld, haha.

Weet je, ik denk altijd maar zo; als een kind het afschuwelijk vindt, zit je 2 minuten met een huilend kind en daarna weet je dat je het voorlopig even niet hoeft te proberen ;) Voor hetzelfde geld blijkt dat daar helemaal geen sprake van is en dan heb je zóveel meer mogelijkheden in een pretpark.. Ik denk dat ons meisje juist nergens bang voor is omdat we alles van jongs af aan al gewoon met haar doen. Bij Raveleijn kun je trouwens ook gewoon weglopen als ze het niks vindt, ik zou dan aan de zijkant van een bank gaan zitten :)

9. Daan90

Daan90 Bekend lid

10 mrt 2013
    651
    3
    18
    Dank voor de tips!
    En ja dat is ook zo, het is allemaal zo kort, dat is nog te overzien als ze het niks blijkt te vinden.

Ik kan niet wachten om te gaan, haha!

10. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    De bobbaan vond mijn zoontje leuk-nietleuk-leuk-nietleuk, hij vond het iig erg spannend. Hij was met 2 jaar ook verreweg de kleinste die er in ging, maar dat vasthouden met arm in de nek, gaat erg goed.
    De fata morgana vond zoontje met 1,5 erg grappig en met 2 doodeng. Ik vind trouwens het geluid daar ook erg hard staan, vind ik zelf ook niet fijn.
    De autootjes, bootjes, slakjes, trein, draaimolens (zeker die hele grote) en uiteraard carnaval festival waren het grootste succes.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Villa volta vonden (en vindt de jongste) wel eng, maar dat kwam door het verhaal vooraf. En dat duurt best lang. En zo vindt mijn oudste de vliegende Hollander eng door waar je doorheen loopt als je moet wachten. Ze houdt van achtbanen (gaat in de meest enge dingen op de kermis) maar dat enge geneuzel vooraf vindt ze maar niets ;)

12. Haha, het eerste deel van de wachtrij van de Vliegende Hollander vind ik zelf ook niks.. Vooral bij de spiegel / het schilderij :) Helemaal als het rustig is en je daar dus in je eentje langs moet, wij rennen er dan altijd heel hard voorbij :D Ik ben ook altijd bang dat er iemand achter het doek (net na de spiegel dus) verstopt staat die je laat schrikken.. ;)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha ja die spiegel vindt ze inderdaad heel eng ;). Achtbanen prima maar spookhuizen enzo, nee daar houdt ze niet van ;). Ben er zelf trouwens niet binnen geweest, ik houd niet van achtbanen, doe mij de bob maar en af en toe de vogelrok ;)

Deel Deze Pagina